Zverejnit vzorove riesenia domacich zadani
DOVODY:
- programovanie je nieco, kde nie je jedno, ako clovek rozmysla a chape veci
- programovanie nie je filozoficky kruzok, kde ma kazdy pravdu
- programovanie je programatorsky kruzok, kde je pravda len jedna a kazda pravda ma svoje exaktne dosledky, ktore sa v konecnom vysledku castokrat diametralne lisia
- ked pride niekto z hornej dolnej a sa chce naucit programovat, tak sa sotva nauci dobre programovat ak bude pocuvat teoretizovanie o algoritmoch
- ak sa chce ludom nejaka informacia odovzdat, tak je mnohokrat efektivnejsie ju odovzdavat v nejakej grafickej podobe ako v podobe cisteho textu
- graficke prvky na slajdoch na prednaskach su peknou 'dekoraciou', ale nepomahaju dostatocne podstate veci: naucit dobre programovat a rozmyslat
- ak sa chce ludi naucit programovat, tak je mnohokrat efektivnejsie ukazat im kod aby sa ucili z kodu
SUCASNA SITUACIA
- evaluator evaluuje a cviciaci hodnotia (komentuju? ) odovzdane domace zadania
- neviem do akej miery su riesenia komentovane cviciacimi, ale budem realista a budem predpokladat ze studentovi zasadne nepomozu
* ak student napisal relativne dobry kod tak nejaky komentarik mu pomoze a nabuduce napise lepsi kod
* ak student napisal zly kod, tak mu akokolvek dlhy komentar nepomoze, pretoze ho to akurat len zmetie(ak napisal zly kod, tak je predpoklad ze sa nachadza v situacii, kde je lepsie raz vidiet ako 100x pocut, zahodit a zabudnut stare a zle a objavit nove) teda ci je komentar kratky alebo dlhy, tento student ktory najviac potrebuje pomoc, ostane len frustrovany, pretoze z komentarov sa nevyspekuluje k optimalnemu rieseniu
- cviciaci nezverejnuju optimalne riesenie domacich zadani (konkretne kod) a tym padom maju studenti vyrazne znizenu schopnost vytvorit nejaku diskusiu, v ktorej by sa naucili inovativnym pristupom k rieseniu problemov, pretoze nevedia ktory spoluziak napisal najoptimalnejsi kod, zeby si s nim sli diskutovat jeho riesenie
- studenti sa boja zverejnovat kody svojich rieseni pretoze vladne atmosfera strachu z plagiatorstva, co je absurdne, pretoze kazde zadanie je z inej oblasti, je niecim inym specificke
ZAVER:
Nech je ucebny proces na predmete PaZ1b akokolvek dobre navrhnuty a prespekulovany, stale v nom chyba jeden z najzakladnejsich prvkov procesu ucenia sa dobre programovat: ucenie sa z dobre napisaneho kodu. Urcite nebude problem najst na internete pribehy mnohych ludi- rychlostnych programatorov, ktori podstatnu cast svojho rozvoja venovali studiu dobre napisanych kodov nejakych mudrych ludi.
PROGNOZA
- oplati sa venovat cas skusenemu koderovi- cviciacemu, aby niekde zverejnil optimalne riesenie ulohy a pridal k tomu nejaky globalny komentar?
VARIANT A: dobry student zisti ze neni az taky dobry a ze moze byt este lepsi a stane sa lepsim lebo videl lepsi kod
VARIANT B: menej skuseny student-programator to uvita ako osvietenie z neba, frustracia sa premeni na radost z objavenia ameriky a zisti, ze programovanie nie je take utrpenie ako sa zdalo byt
- oplati sa teda zverejnovat optimalne riesenia domacich zadani, lebo z toho budu mat profit vsetci studenti a cviciaci nebudu musiet az tak rozsiahle komentovat niektore rienia, pretoze castokrat najlepsia cesta je niektore implementacie zahodit, zmazat zabudnut na ne a riesit problem uplne inac