Uzavretie 3. sady zadaní

Moderátor: FeroG

<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Pon Apr 12, 2010 8:58 am

Uzavretie 3. sady zadaní

V systeme Palma (sutaz bola presunuta do sekcia Trening -> Rok 2010) je mozne pozriet si vsetky uspesne riesenia. Zaroven si mozete pozriet aj testovacie sady, na ktorych sa programy skusali. Body z 3. sady som prehadzal na stranku s bodmi hned po skonceni sutaze. Overte si, ci je to OK. U niekoho sa moze stat, ze ma bodov viacej - body som daval aj za neprijate riesenia (podla toho, kolkymi testami preslo riesenie).

Musim sa priznat, ze celkovy priebeh je pre mna velkym sklamanim (hlavne, co sa skupiny B tyka). Mam obavy z toho, ako dopadnu zajtrajsie pisomky... (na druhej strane, ja nie som ten, koho by to malo zasadne trapit - nikto o ziadnych problemoch s vyucbou PAZ1b neinformoval, takze mozem predpokladat, ze nie su -> uspesnost/neuspesnost je len na vas).

Pozorovanie: Vacsina ludi (cest vynimkam) si nechava riesenia zadani na poslednu chvilu. Ak sa k tomu prida stres z deadlineu, necudo, ze sa nedari nic vyriesit (niet casu nechat si riesenie ulezat v hlave).
Zaver: Vyplyva z toho, ze nema zmysel davat dlhy cas na riesenie uloh?

Pozorovanie: Vela ludi nesubmitovalo ani raz a ani jednu ulohu. Preco? Vela ludi submitovalo len 1. ulohu a o dalsie sa ani len nepokusali (opat az na par vynimiek). Pochopim "stavy" ludi, ktori submitovali, no ich riesenie nebolo prijate. Co viedlo ludi, ze po 1. ulohe to "zabalili"?

Pozorovanie: V diskusii sa rozpravalo o tom, ze sa nehodnoti myslienka, ze sa nevie o tom, kde to zlyhalo, atd. Pri algoritmoch su myslienky dolezite, no nemenej dolezita je aj ich presna implementacia (to ste sa mali naucit pri PAZ1a). Pri kontrolovani uloh "rucne" preslo urcite mnoho rieseni, ktore neboli 100%. Automatickymi testami by asi nepresli. Palma mala za ciel naucit doslednosti (ako to bolo skonstatovane pri inych diskusiach). Ak su problemy s doslednostou pri malych programoch, co potom pri programovani velkych systemov s tisickami riadkami kodu?

Pozorovanie: Mnohi riesitelia skusali vytvorit podla mojho nazoru zbytocne komplikovane riesenia. Pritom skoro vzdy stacilo len zmodifikovat veci z prednasok, ci cviceni (napr. pri 2. ulohe odporucam pozriet riesenia Stefana Haska - jednoduche riesenie, prijate ako jedine na prve odoslanie).

Pri dalsich sadach som nastaveny pouzivat nadalej system Palma - ale vsetko je to predmetom diskusie...
Naposledy upravil FeroG dňa Pon Apr 12, 2010 8:55 pm, celkovo upravené 1
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pon Apr 12, 2010 12:30 pm

eee.. mozem sa spytat... to vy ste kazde jedno riesenie prekontroloval?
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Pon Apr 12, 2010 12:40 pm

PainMaster píše:eee.. mozem sa spytat... to vy ste kazde jedno riesenie prekontroloval?

Samozrejme, ze nie. Ale pocas odosielania som sledoval, co a kedy sa odosiela. Neviem, kam smeruje tvoja otazka. Pokial ide o dalsie udelene body, tak to bol taky "bonus" pre tych, ktori sa pokusali ulohy riesit (hoc neuspesne). Vyska bonusu zavisela od toho, kolkymi testami riesenie preslo, pripadne aj od toho, ako vyzeral kod (ci sa aspon podobal na fungujuce riesenie). Bonusy sa pohyboval kdesi okolo 20-50% z bodov za priklad.
<<

Billy

Príspevky: 68

Registrovaný: Str Sep 30, 2009 10:29 pm

Bydlisko: /home

Poslať Pon Apr 12, 2010 9:12 pm

okej to sa mi velmi paci :) ludia sa naucia doslednost... ja som uz v minulosti robil palmu ale asi bola chyba ze som to prestal robit... sme sa vzdavali a nevenovali sa informatike...
<<

Charlien

Príspevky: 19

Registrovaný: Pia Okt 02, 2009 9:04 pm

Poslať Uto Apr 13, 2010 4:57 am

hm...to sa dalo poslat aj ked nam nevychadzali dobre vysledky? ten sklad...nooo mne vychadzali bludy, ale daco som tam mala...nabuduce povedať že mame body aj za pokusy....:D resp. polovičné riešenia... :shock:
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Uto Apr 13, 2010 6:30 am

Charlien píše:...nabuduce povedať že mame body aj za pokusy....:D resp. polovičné riešenia... :shock:

Body za neprijate riesenia boli dane neplanovane (t.j. nikto vratane mna o tom dopredu nevedel) a vo forme bonusu pre tych, ktori sa snazili a s ulohou "bojovali". Nabuduce taketo body mozno nebudu.

Co je to polovicne riesenie? Kupili by ste SW, ktori by bol polovicne fungujuci? Sadli by sa do lietadla, kde by bol autopilot len do polovice naprogramogramovany? Samozrejme aj v informatike su "polovicne" riesenia - ale to su uz bud aproximacne alebo pravdepodobnostne algoritmy. Ale tam pre zmenu treba dokazat, ze riesenie je skutocne "polovicnym"...
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Uto Apr 13, 2010 11:38 am

FeroG píše:Co je to polovicne riesenie?

Windows Vista...
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

Aries

Príspevky: 379

Registrovaný: Pia Jan 30, 2009 1:26 pm

Bydlisko: 127.0.0.1

Poslať Uto Apr 13, 2010 6:22 pm

Neprehanaj... Zas az do polovice to v Microsofte nedotiahli :D
Ale v kazdom pripade, tu sa musime ucit robit tie 100% riesenia. Druhy pristup - predavat polovicne riesenie a presvedcit zakaznika ze to chce, sa uci na marketingu :)
Vasnivy pestovatel binarnych stromov a opravar Turingovych strojov na polovicny uvazok.
"Problem citatov najdenych na internete je taky, ze si nikdy nemozete byt isti ich autenticitou" Abraham Lincoln
<<

proiexx

Príspevky: 24

Registrovaný: Pia Okt 02, 2009 10:53 am

Poslať Uto Apr 13, 2010 7:38 pm

Aries píše:Druhy pristup - predavat polovicne riesenie a presvedcit zakaznika ze to chce, sa uci na marketingu :)


konecne prvy rozumny nazor :)

Späť na PAZ1b

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.