Domáca úloha č. 1

Moderátor: FeroG

Celkový čas venovaný riešeniu zadaní 1. domácej úlohy

do 1 hodiny
0
Nehlasovalo
1 - 3 hodiny
1
17%
3 - 6 hodín
2
33%
vyše 6 hodín
3
50%
 
Celkom hlasov : 6
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Uto Feb 26, 2008 7:57 pm

Domáca úloha č. 1

Úloha o rozdelení lupu:
Keďže sme sa tejto úlohe venovali na teoretickom cvičení, verím, že kľúčové otázky boli zodpovedané

Úloha o SUDOKU:
Pri programovaní vám môže pomôcť: http://www.sudoku.name/sudoku-solver/sk

Námet na diskusiu: V jednom z riešení úlohy o rozdelení lupu sa autor pokúsil o optimalizáciu. Jeho optimalizácia vychádzala z nasledujúceho tvrdenia:
Sucet odchyliek od priemernej hodnoty pre jedneho lupeznika klesa prave vtedy, ak klesa rozdiel medzi maximalnou a minimalnou vahou spomedzi vah vriec.
Inými slovami môžem zahodiť aktuálnu výpočtovú vetvu v prípade, že pre aktuálne prerozdelenie tehiel (ešte nie úplné) zistím, že súčet odchýliek od priemeru je väčší ako doposiaľ najmenší nájdený súčet odchýliek. Priemerom sa rozumie súčet váh tehličiek podelený počtom zlodejov. Odchýlkou sa rozumie rozdiel medzi aktuálnou váhou pridelenou zlodejovi a priemerom.
Povedie takáto optimalizácia k nájdeniu riešenia podľa zadania ?
<<

Skorpikon

Príspevky: 12

Registrovaný: Ned Feb 24, 2008 8:32 pm

Poslať Štv Feb 28, 2008 10:11 pm

Čo sa týka času stráveného pri DU tak u mňa to trvá dosť dlho. Na cvičeniach rozumiem ale keď uź prídem domov tak som dosť mimo. Tak preto mi to trva dlho. Preto mi vyhovuje že na Du sú 2 týźdne. To je moj názor na hlasovanie.
>>Skorpikon<<
<<

ScortY

Príspevky: 5

Registrovaný: Pon Dec 04, 2006 4:33 pm

Poslať Sob Mar 01, 2008 3:41 pm

konkretne sudoku som pisal 3h (idea, pisanie, studium backtacku)
a dalsich 5h debugovanie a zistovanie kde je chyba.. :P
<<

Shadow

Príspevky: 3

Registrovaný: Pon Feb 25, 2008 9:23 pm

Poslať Pon Mar 03, 2008 7:51 pm

Navod

Pokusam sa zrobit to sudoku, no nedari sa mi velmi. Podeli sa niekto aspon s ideou riesenia ? Na cvikach sa hovorilo, ze je to dovolene ...
<<

Skorpikon

Príspevky: 12

Registrovaný: Ned Feb 24, 2008 8:32 pm

Poslať Uto Mar 04, 2008 9:18 am

pre Shadow - a

Veľmi dobre je popísané ako na to na tejto stránke:
http://sudoku-lh.wz.cz/algorithm.php

Alebo si hoď do googlu sudoku algoritmus a hodi ti fajn stranky
>>Skorpikon<<
<<

Azteq

Príspevky: 147

Registrovaný: Ned Feb 24, 2008 11:02 am

Bydlisko: Prešov

Poslať Uto Mar 04, 2008 8:32 pm

Re: pre Shadow - a

Skorpikon píše:Veľmi dobre je popísané ako na to na tejto stránke:
http://sudoku-lh.wz.cz/algorithm.php

Alebo si hoď do googlu sudoku algoritmus a hodi ti fajn stranky


jej...zaujimave stranka skorpi , teda zaujimave citanie....asi si to aj precitam :))
<<

laif

Príspevky: 2

Registrovaný: Štv Feb 28, 2008 10:12 am

Poslať Str Mar 05, 2008 12:14 pm

Skuste niekto popisat trosku presnejsie (nie zdrojak ;) ) riesenie sudoku, ako ste to programovali vy? Dakujem
<<

M_Danko

Príspevky: 14

Registrovaný: Štv Feb 28, 2008 3:06 pm

Poslať Str Mar 05, 2008 5:07 pm

Ja som stoho sudoku uplne vymiesany :D hlavne stej casti ako treba pouzit ten backtrack uplne ze vobec to neviem natukat :D lamem si nad tym hlavu ale nic a nic

ale zacal som to riesit ces dvojrzomerne pole do kotreho si nacitam zo suboru hodnoty mam uz vyriesene kontroli slptcou roadkou a stvorcou ci obsahuju rovnake hodnoty ale to samotne generovanie cisel neviem zvladnut :( neviem presne ako mam urobit ten "navrat" vpipade zlej vetvy...

staci mi na to jedna metoda "ries" alebo potrebujem dve "generuj" a "spracuj"?
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Str Mar 05, 2008 7:00 pm

Existuje vela sposobov, ako vyriesit sudoku. V nasledujucom budem pod pojmom diera oznacovat prazdne policko v hracej ploche, ktore treba vyplnit. 2 mozne pristupy mozu byt tieto:
Pristup c.1 ("pravy backtrack"): vytvori sa metoda (napr. public static boolean riesSudoku(int[][] p). Tato metoda bude fungovat tak, ze najprv skusi najst dieru v ploche (ak ju nenajde mame riesenie). Potom najdenu dieru skusi vyplnit cislami 1..9 tak aby nebola narusena podmienka, ktora ma platit v danom stlpci, riadku a podstvorci. Pre kazde dosadene cislo sa nasledne tato metoda rekurzivne zavola opat, aby sa overilo, ci zvysok ide vyplnit tak, ze dostaneme dobre riesenie.
Pristup c.2 ("generovanie vsetkych moznosti"): vyuzit system generuj/spracuj. Ak je v ploche k dier, budu sa generovat retazce dlzky k z cisel 1..9. Potom v ramci spracuj sa diery vyplnia testovanym retazcom a overi sa, ci takeko vyplnenie je korektne riesenie sudoku.
<<

Azteq

Príspevky: 147

Registrovaný: Ned Feb 24, 2008 11:02 am

Bydlisko: Prešov

Poslať Str Mar 05, 2008 7:11 pm

laif píše:Skuste niekto popisat trosku presnejsie (nie zdrojak ;) ) riesenie sudoku, ako ste to programovali vy? Dakujem


vid skorpiho prispevok vyssie

takisto pre M Danko :)

alebo dobre je aj to co pred chvilou napisal FeroG :))
<<

M_Danko

Príspevky: 14

Registrovaný: Štv Feb 28, 2008 3:06 pm

Poslať Štv Mar 06, 2008 11:01 am

Takze tu sudoku sa mi nakoniec nejak podarilo preluskat heh..

Chcel by som sa vsak spytat ci ste urobili aj druhu ulohu z domacej teda rozdelenie lupu pre k-lupicou... ???
<<

Azteq

Príspevky: 147

Registrovaný: Ned Feb 24, 2008 11:02 am

Bydlisko: Prešov

Poslať Štv Mar 06, 2008 3:54 pm

M_Danko píše:Takze tu sudoku sa mi nakoniec nejak podarilo preluskat heh..

Chcel by som sa vsak spytat ci ste urobili aj druhu ulohu z domacej teda rozdelenie lupu pre k-lupicou... ???


ano urobili
<<

Cavour

Príspevky: 15

Registrovaný: Pon Feb 25, 2008 1:38 pm

Poslať Štv Mar 06, 2008 3:59 pm

Ved tam staci zmenit par hodnot nie nahodou?

Späť na PAZ1b

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.