Spoj 3DSMax z Javov

Moderátor: FeroG

<<

milw0rm

Príspevky: 9

Registrovaný: Štv Nov 04, 2010 3:24 pm

Bydlisko: Bacsky Petrovec, Srbsko

Poslať Str Nov 10, 2010 1:45 pm

Spoj 3DSMax z Javov

Nema tu niekto skusenosti z tym ako pripojit a viuzivat v nejakom programe 3dsMax modeli cez Javu.

Neviem si poradit z jednou vecou, a to tou, ze som si vymodeloval v 3dsMaxe sachove figurky a sachovy stvol, a chcel by som to vyuzit v Jave, takym spvosobom ze by som nahradil jednoduche 2d obrazky figurok a stola 3d modelmi. Skriptu na vsetky funkcije a 2d sach som si uz naprogramoval, ale nemozem prist na to ako to nejako prehlbyt do 3d.

Dakujem za pomoc, ak sa tu niekto taky najde co by vedel pomoct alebo sa do toho v respektive zapojit somnou :)

Tiez mam otazku na FeraG, ci ked by som tento program po skonceni prezentoval na hodine, v kratkosti, ci by som dostal za to aj niektory bod :)?
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Str Nov 10, 2010 9:04 pm

Re: Spoj 3DSMax z Javov

milw0rm píše:Nema tu niekto skusenosti z tym ako pripojit a viuzivat v nejakom programe 3dsMax modeli cez Javu.

Neviem si poradit z jednou vecou, a to tou, ze som si vymodeloval v 3dsMaxe sachove figurky a sachovy stvol, a chcel by som to vyuzit v Jave, takym spvosobom ze by som nahradil jednoduche 2d obrazky figurok a stola 3d modelmi. Skriptu na vsetky funkcije a 2d sach som si uz naprogramoval, ale nemozem prist na to ako to nejako prehlbyt do 3d.


So spojenim Java a 3D nemam skusenosti, ale pouzil som google a:
http://www.oracle.com/technetwork/java/ ... 38252.html
http://www.pixelnerve.com/v/2009/01/01/ ... rocessing/

milw0rm píše:Tiez mam otazku na FeraG, ci ked by som tento program po skonceni prezentoval na hodine, v kratkosti, ci by som dostal za to aj niektory bod :)?

To je otazka na tvojho cviciaceho (aj to o bonusovych bodoch). Ak bude nejaky casovy priestor, tak preco nie. Samozrejme to, co si vytvoril mozes spravit ako projekt (len pozor, musi tam byt OOP a musi tam byt praca so suborom) - t.j. mozes za to ziskat 40 bodov.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Štv Nov 11, 2010 9:01 am

Na vec sa treba pozerat z dvoch pohladov: zobrazenie 3D grafiky a nacitanie modelu.

Co sa tyka 3D, tak mozem len odporucit OpenGL. Sice 3D grafika je domenou C/C++, tak aj pre Javu je dostupny kvalitny binding pre OpenGL a to konkretne JOGL.

Co sa tyka importu modelu, tak samotne 3DS MAX nie je velmi vhodny nastroj na modelovanie objektov, ktore by sa mali vykreslovat realtime v nejakych aplikaciach. Na to su vhodnejsie nastroje, napriklad skvely MilkShape 3D, ktory sa vyuziva pri tvorbe modelov do hier a okrem toho, ze vytvara optimalne modely co do poctu trojuholnikov, tak ponuka aj plnu specifikaciu formatu a nastroje na jeho jednoduchy import. Ale samozrejme, ide to aj z 3DS MAX, len to treba vyexportovat do nejakeho rozumneho formatu, napriklad nejakeho textoveho alebo xml, a nasledne to uz nie je problem natiahnut do javy a potom zobrazit pomocou OpenGL.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

kiith-sa

Príspevky: 70

Registrovaný: Pon Sep 13, 2010 4:01 pm

Poslať Štv Nov 11, 2010 2:26 pm

To je vec nazoru, ja Milkshape neznasam a preferujem Blender 3D (pre herne modely prave)

milw0rm - v Jave nemas nejaku zazracnu funkciu co by naloadovala a zobrazila 3D model. Bud si musis najst 3D engine alebo v OpenGL naprogramovat renderer (co nie je tazke - ak nechces nejake pokrocile veci staci pod 1000 riadkov)

Taktiez, 3ds nie je na priame loadovanie dobry format- skus ci 3DS Max neexportuje format .obj - na jednoduche neanimovane data je to v podstate vymenny standard, kniznice na to najdes a aj napisat parser je trivialne (jeden som cirou nahodou napisal v C++ a mam ho dakde na disku)
6*9==42
<<

Billy

Príspevky: 68

Registrovaný: Str Sep 30, 2009 10:29 pm

Bydlisko: /home

Poslať Pia Nov 19, 2010 9:33 am

projekt nema fungovat skor na Ferovej korytnacke JPAZ2? ako pekny napad ale...
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pia Nov 19, 2010 9:46 am

Billy píše:projekt nema fungovat skor na Ferovej korytnacke JPAZ2? ako pekny napad ale...


co ale? nech si robia v com chcu :)

Podla mna je korytnacka prostriedok na pochopenie neakych zalezitosti.. nevidim dovod, preco by sa mali obmadzovat pri vyslednom projekte... :)
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Pia Nov 19, 2010 11:54 am

Billy píše:projekt nema fungovat skor na Ferovej korytnacke JPAZ2? ako pekny napad ale...

Samozrejme, ze projekty nie su nijako viazane na JPAZ2. JPAZ2 je len prostriedok, ktory moze iste veci ulahcit. S tym, co vacsina ludi v tuto chvilu vie, pustit sa do vlastneho programovania napr. GUI alebo grafiky by neviedlo k uspesnej realizacii projektu.

Podmienky pre projekt budu predstavene na najblizsej prednaske.
<<

randybonnette

Príspevky: 1

Registrovaný: Pon Jún 24, 2019 12:43 pm

Poslať Pon Jún 24, 2019 12:45 pm

Re: Spoj 3DSMax z Javov

Posledný semester som mal projekt - navrhnúť herné prostredie v 3D Max. Použil som nasledujúce zdroje:
https://www.gamedev.net/forums/topic/56 ... -platform/
https://writemyessaytoday.net/
https://www.dreamincode.net/forums/topi ... into-java/

Späť na PAZ1a

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.