Poslať Štv Feb 14, 2013 5:22 am

Námety na hry

Ahojte,
keďže počas prvého seminára nepadli žiadne konkrétne návrhy (okrem motoriek), mohlo by sa toto fórum využiť na pozbieranie námetov. Chcel by som zdôrazniť, že cieľom seminára nie je to, aby nad projektom bolo treba presedieť dva mesiace čistého času, skôr ide o to, aby sa využilo niečo z každej témy, hoci len pár riadkami kódu. Taktiež nie je nutné získať plnú verziu hry, ktorá sa rovno môže hodiť "do predaja". Stačí mať niečo prezentovateľné. Ide teda o vývoj samotný, nie o finálny produkt.

Moje tri návrhy na hry:
Stredoveká strategická hra z pohľadu tretej osoby
Hra by sa mala odohrávať v kopcovitom teréne, kde by súperilo dve alebo viac strán. Každá strana by získala na začiatok niekoľko jednotiek "Impov", ktoré by tažili stromy, nosili by ich niekam a následne z nich stavali domčeky. Bolo by niekoľko typov domčekov, každý s nejakým významom. Jeden domček by produkoval jedlo, druhý pivo, ktoré by títo impovia roznášali ostatným jednotkám. Ďalšia jednotka by bol nejaký veľký imp, ktorý by lámal skaly v kameňolome na guľaté balvany. Tretia jednotka, Ogre, by s týmito balvanmi potom bojovala tak, že by ich hádzala po nepriateľovi (či už po jeho domčekoch alebo jednotkách). Posledná jednotka by bol Wizard, ktorý by bojoval bleskami.

Čiže stratégia na nejakej zalesnenej mape, štyri typy jednotiek a niekoľko domčekov. Fyzika + AI + kolízie. V dvoch až troch ľuďoch je to podľa mňa zvládnuteľné dostať do základnej podoby do konca semestra a potom by sa prípadne dalo pokračovať pridávaním typov jednotiek a stavieb, až by z toho mohla byť normalne hrateľná hra.

Vesmírna descent-like strieľačka
Niečo na štýl hry Descent, teda strieľačka v nejakom uzavretom skutočne 3D priestore. Nad niečim takým som uvažoval pred dvoma rokmi, vtedy ešte v čistom OpenGL, ale kvôli fyzike a kolíziám som vtedy od tej myšlienky radšej ustúpil. S použitím NeoAxis sa z toho stáva jednoduchý projektík na jedno poobedie. Zádrhel je ale v tom, že by bolo dobré mať automaticky generované mapy, ktoré budú spĺňať nejaké kritériá (rozsiahlosť, zložitosť, pomer chodiek ku halám, atď.) Tento generátor by mal vedieť vypluť mapu pre NeoAxis (čo je obyčajný textový súbor) už s nastavenými portálmi, occludermi a zónami, pričom sa potom ešte môže doladiť v orignálnom Map Editore. Generátor môže byť napísaný v čomkoľvek, kľudne aj v Jave.

Čiže gro projektu je v napísaní generátora, ktorý bude schopný vyrobiť zaujímavé bludiskové mapy.

Závodná hra
Ďalšia možnosť je závodná hra. Všetko by sa odohrávalo v jednej uzavretej tube s kruhovým prierezom, ktorá by sa rôzne točila vo všetkých troch rozmeroch. Mohlo by sa to kľudne odohrávať vo vesmíre (teda bez gravitácie), závodilo by sa v guľatých veciach, ktoré by mali na svojom spodku nejakú magnetickú prísavku, takže by sa mohlo jazdiť po celom povrchu tuby. Ak by sa závodnik odlepil od podlahy, tak by letel, až kým by nenarazil do niečoho. Mohli by tam byť rôzne prekážky, rozdvojenia ciest, atď. Dala by sa pre to využiť napríklad mapa z predchádzajúceho návrhu, čiže ide viacmenej o modifikáciu tej myšlienky. Akuráť by išlo o šialenú rýchlu závodnú akciu, ktorá by mohla fungovať aj po sieti.

To sú moje tri návrhy. Pridajte prípadne nejaké vlastné.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity