Ukončenie semestra 2013/2014

Moderátor: FeroG

<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Sob Jún 28, 2014 11:14 pm

Ukončenie semestra 2013/2014

Ako už býva na PAZku zvykom, patrí sa nejakou záverečnou sumarizáciou ukončiť celý semester. Síce je ešte pred nami augustový termín záverečného praktického testu a niektorí študenti majú voči PAZku nejaké tie ďalšie resty, drvivá väčšina vecí je ukončená.

Na úvod sa chcem poďakovať všetkým cvičiacim (tak riadnym ako aj pomocným), ktorí sú kľúčové osoby celej výučby PAZka. Keďže cvičenia tvoria 2/3 kontaktnej výučby predmetu PAZ1b, práve ich práca na cvičeniach a pri hodnotení domácich zadaní tvorí jadro výučby predmetu. Špeciálne poďakovanie patrí Mirovi Opielovi, ktorí na PAZku odviedol obrovský kus práce (na cvičeniach i workshopoch) a bez ktorého pomoci by sa nepodarilo PAZko organizačne vykryť tak, ako sa nakoniec podarilo. Verím, že čas, ktorí ste vy-študenti strávili na cvičeniach, nebol pre vás stratený a mal aspoň malú pridanú hodnotu. Hádam aj obsah predmetu bol postavený tak, že ste sa niečo nové naučili a získali ste nové zručnosti.

Teraz aktuálna štatistika (verím, že po augustovom záverečnom teste a po doriešení nejakých restov, dôjde ešte k nejakým pozitívnym zmenám). Udelené hodnotenia (podľa AISu): A - 11, B - 2, C - 2, D - 16, E - 3. Teda celkom 34 študentov získalo hodnotenie rôzne od FX. V Moodle na PAZ1b figurovalo celkom 64 študentov. Škoda, že u 30 študentov sa nepodarilo dosiahnuť lepší výsledok (a musím povedať, že vo veľa prípadoch bol potenciál na dosiahnutie oveľa lepších výsledkov; niekoľko študentov aj napriek splneniu povinného minima za teóriu, nebolo na žiadnom praktickom záverečnom teste). Zaujímavosťou tohto roka bola to, že viacero študentov získalo hodnotenie ešte pred skončením výučbovej časti semestra, dokonca prvé udelené hodnotenie bolo už koncom apríla. Najväčší počet bodov, aký sa podarilo získať, bol 200 bodov.

Hodnotenia do AISu boli zapísané včera (27.6.). Teraz je čas na vás - teraz vy môžete hodnotiť predmet. Už dlhší čas je na stránke PAZka v oznamoch výzva na hodnotenie predmetu. Hodnotiť nás môžete v AISe v rámci fakultného hodnotenia výučby. Okrem toho je tu možnosť celé leto zasielať nám svoje hodnotiace komentáre v rámci interného hodnotenia predmetu PAZ1b (narozdiel od toho celofakultného je viac šité pre potreby PAZka - štatistika je fajn, ale poukazanie na konkrétne veci je oveľa cennejšie). Dotazník interného hodnotenia (na stránke PAZka) doposiaľ vyplnili 3 študenti.

Keďže s úspešnými absolventami PAZka sa pri ďalšej výučbe už veľmi nestretnem (eventuálne semináre nerátam, tam to nie je klasická výučba), želám vám načerpanie síl do ďalšieho štúdia počas leta a veľa zdaru v ďalšom štúdiu.

Možno ešte pár PS komentárov...

Pár krát som v skupine A+ otvoril otázku toho, prečo je obsah PAZka taký, aký je. Realita je taká, že obsah predmetov je vytváraný vyučujúci pod dohľadom garantov a do istej miery aj akreditačnej komisie. Takto to vyzerá dosť "lokálne" a aj preto rôzne školy učia "rôzne". V oblasti informatiky ale existuje ACM Computer Science Curricula, čo je akési odporúčanie ACM (http://en.wikipedia.org/wiki/Associatio ... _Machinery) smerom k tomu, čo by malo štúdium informatiky obsahovať. Tieto odporúčania v mnohom odzrkadľujú trendy vzdelávania na kvalitných univerzitách v USA a vo svete. ACM CS Curricula nie je pre nikoho záväzné, no je to skvelý rámec, ak niekto chce realizovať prípravu na informatikov na "nelokálnej" úrovni. Aktuálne ACM CS Curricula je možné si pozrieť tu: http://www.acm.org/education/CS2013-final-report.pdf Na stranách 55-61 nájdete odporúčania pre oblasť algoritmov a algoritmizácie. Zaujímavé sú aj strany 75-81. Možno niečo podobné existuje aj pre matematiku...

Aby sa nešírili fámy o tom, že hodnotenie z PAZka je možné získať aj nejako inak, než podľa zverejnených pravidiel hodnotenia (napr. vyriešením dodatočných zadaní namiesto získania bodov na záverečnom praktickom teste), dovolím si vysvetliť, o čo ide pri tzv. podmienkách. Pri záverečných testoch sa niekedy stane, že študentovi chýba nejaký ten bod do splnenia povinného minima, alebo že študent získa body na povinné minimum, no pri riešení testu mal nadštandardný počet usmernení od hodnotiteľov. Aby sa eliminovalo špekulatívne hodnotenie neúplných riešení kvôli nejakému bodíku alebo ďalšie stresovanie pri teste, zvykne sa pristúpiť k tzv. podmienke. Pri podmienke (=podmienečné získanie hodnotenia) dostane študent za úlohu vyriešiť nejaké úlohy navyše (zvyčajne zo zadaní záverečných testov). Pre zabezpečenie férovosti podmienok pre všetkých študentov PAZka je náročnosť vyriešenia podmienkových úloh nepomerná k tomu, o koľko bodov sa jedná (napr. celé zadanie záverečného testu za chýbajúci 1 bod do povinného minima), takže ľudia s podmienkou si za tú podmienku "zaplatia" nemalým časom pri riešení pridelených zadaní.
<<

Billy

Príspevky: 68

Registrovaný: Str Sep 30, 2009 10:29 pm

Bydlisko: /home

Poslať Ned Jún 29, 2014 9:23 am

Re: Ukončenie semestra 2013/2014

Rozsah podla ACM Computer Science Curricula je fakt fascinujuci... Myslim, ze student sa oboznami takmer so vsetkymi tymi oblastami pocas studia, ale uz nie na PAZku (Rychlostne programovanie (C), Algoritmy a struktury udajov (A), Aproximacne a pravdepodobnostne algoritmy (A), Automaty a formalne jazyky 1,2 (A), Teoria vypocitatelnosti (A), Kombinatoricke algoritmy (B), Vypoctova zlozitost (A))
Why do Java programmers wear glasses? They don't C# :)

Späť na PAZ1b

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.