Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

Moderátor: FeroG

<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pon Máj 06, 2013 1:02 pm

Re: sada 7

FeroG píše:kedze rada sa lahko moze zvrtnut len na zafrajerovanie "pozri, aky som ja chytry" a vysledok je ten, ze student dostane rychlu odpoved, ktora ho ale mentalne neposunie dalej.

True story.


FeroG píše:Inak jedna skusenost zo zahranicia (konkretne islo o Svedsko). Na skole mali jeden predmet, kde kazdy tyzden boli prezentovane nejake zaujimave oblasti informatiky. A v jeden tyzden tam dosiel prednasat novu oblast jeden profesor z Anglicka. Po skonceni prednasky (pondelok) im dal nejake ulohy, ktore by si mali pozriet a skusit ich vyriesit. Ten predmet mal aj cvicenie - v piatok. Nuz a na tom cviceni bolo cielom tie ulohy rozdiskutovat a preriesit. A stalo sa to, ze to cvicenie som mal viest ja. Ked som sa s dotycnym profesorom rozpraval, ake ma predstavy o priebehu cvicenia, tak mi povedal, ze staci niekoho vybrat na prezentovanie rieseni uloh a potom len dohliadat na to, ako to cele ide. Znaly slovenskych pomerov som mal o tom velke pochybnosti a s nejakymi dobrovolnikmi prezentujucimi riesenia som radsej pri priprave na cvicenie neratal. A ako to dopadlo? Ak by som chcel velmi hrubo popisat priebeh cvicenia, tak som si naozaj takmer vystacil s vetou, ci je nejaky dobrovolnik, ktory odprezentuje svoje riesenia.

Neviem, ci sa da porovnavat graduated student s 3 predmetmi tyzdenne s prvakom na bc, ktory ma 9 predmetov. Pamatam si svoj 1. rocnik a velmi rad by som po PAZku siel domov a zamyslel sa nad vysperkovanim riesenia algoritmov a venoval cely den a noc programovaniu, ale musel som ist na analyzu, tak algebru, tak diskretnu, nebodaj este uvod do cohokolvek... Ten pribeh mi prisiel ako silna kritika studentov, ale tento problem je podla mna problemom upjs a vlastne skolstva na Slovensku.
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

Aries

Príspevky: 379

Registrovaný: Pia Jan 30, 2009 1:26 pm

Bydlisko: 127.0.0.1

Poslať Pon Máj 06, 2013 1:37 pm

Re: sada 7

Ked si myslis ze zatazenie studenta v prvom (ale castokrat aj aj inom) rocniku je na zahranicnych (a lepsich) univerzitach mensie ako tu, tak sa obavam ze sa dost mylis. Vlastne by som povedal, ze na slovenskych skolach sa toho vela nerobi a ani nemusi robit :)
Ani to zlozenie zakladnych povinnych predmetov nie je zas tak odlisne (v pripade porovnatelnych odborov).
Vasnivy pestovatel binarnych stromov a opravar Turingovych strojov na polovicny uvazok.
"Problem citatov najdenych na internete je taky, ze si nikdy nemozete byt isti ich autenticitou" Abraham Lincoln
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pon Máj 06, 2013 2:50 pm

Re: sada 7

Aries píše:Ked si myslis ze zatazenie studenta v prvom (ale castokrat aj aj inom) rocniku je na zahranicnych (a lepsich) univerzitach mensie ako tu, tak sa obavam ze sa dost mylis. Vlastne by som povedal, ze na slovenskych skolach sa toho vela nerobi a ani nemusi robit :)
Ani to zlozenie zakladnych povinnych predmetov nie je zas tak odlisne (v pripade porovnatelnych odborov).


Neviem ci sme sa spravne pochopili.. netvrdim, ze sa toho preberie vela. Tvrdim, ze je vela predmetov na jeden den (tyzden).

//trosicka matematiky (koho nezaujima, necitat)
Z ferovych ziakov na paz som si vybral nahodneho ziaka. Je to neaka Lucia.
Pondelok: 4 prednasky (2 sa prekryvaju) + 1 cvicenie
Utorok: 2 prednasky + 2 civicenia
Streda: 1 prednaska
Stvrtok: 2 prednasky + 3 cvicenia
Piatok: 3 cvicenia

Vdaka prestavkam stravi (v zmysle "stravit jedlo") kolegyna Lucia v skole:
Pondelok:7:00-17:00 => 10hodin / 4 predmety
Utorok:7:00-14:00 => 7hodin / 4 predmety
Streda: 8:55-10:25 => 1.5hodiny /1 predmet
Stvrtok: 9:50-18:00 = >8hodin / 3 predmety
Piatok: 07:00-15:00 => 8hodin / 3 predmety

Ako R.G. povedal, treba veeeela cvicit a ako studenti v zahranici si dokazu este v pracovny den pripravit vypracovania na "vsetky" predmety, skusime si teda vyratat, kolko casu potrebuje taky dokonaly student upjs.
Predpokladame, ze na studium sa odporuca 3-5 hodin domacej prace. To sa niekde pisalo ohladom kreditov. Budem ratat 3.
Pondelok= 4predmety*3=12 hodin domacej prace
utorok = 12 hodin dp
streda= 3 hodiny dp
stvrtok=9 hodin dp
piatok =9 hodin dp

Teraz, ked uz mame dokonaleho ziaka, si zratajme, kolko cisteho casu stravi ziak len povinnou jazdou:
foreach (den : pondelok-piatok) den.skola+den.dp
=22 + 19 + 4.5 + 17 + 17 =~80 hodin.
V tomto som neratal cas na prepravu, zakladne hygienicke potreby a stravovanie.
Neviem ako sa studijne plany vymslaju, ale mne ako laikovi to neda a musim sa spytat.. je toto spravny pristup? V takomto sialenstve nutit PRVAKOV, aby sa venovali predmetu 3+ hodin aj ked ich tento predmet nezaujima?

Tento post nieje namiereny proti PAZ, alebo akemukolvek predmetu. Podla mna su aj tak predmety poddimenzovane nedostatkom casu. No viem, ze na univerzitach ktore sa mozu pysit svojimi vysledkami, je snaha prechadzat na kradsie semestre, vyuzivat blokove vyucby a nepreskakovat medzi predmetmi 4x denne (+neucit to iste 3x a neucit nepodstatny balast).
Takto by som si naozaj mohol povedat, ze som v skole programoval a nieco som nedoriesil, tak si nad to vecer sadnem, lebo niesom totalne demotivovany a viem, ktory problem ma momentalne trapi :)
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

Aries

Príspevky: 379

Registrovaný: Pia Jan 30, 2009 1:26 pm

Bydlisko: 127.0.0.1

Poslať Pon Máj 06, 2013 3:32 pm

Re: sada 7

Ok, v tomto pripade aj celkom suhlasim.
Bohuzial sa to tyka aj inych univerzit, videl som rozne drsne rozvrhy a chudakov studentov, co studuju v noci, lebo inokedy sa proste neda. Mierna reorganizacia vyucby by mozno nebola zla.
Aj ked na druhej strane z mojho pohladu som nemal pocit, ze by som pocas prveho rocnika bol extremne vytazovany. Vtedy som vsak asi nebol az tak lenivy ako teraz :)
Viem vsak ze napriklad ucitelia to maju o nieco horsie, ked ich mucia z dvoch oborov naraz.
(a mam pocit, ze sa to tu zvrhlo do poriadne OT)
Vasnivy pestovatel binarnych stromov a opravar Turingovych strojov na polovicny uvazok.
"Problem citatov najdenych na internete je taky, ze si nikdy nemozete byt isti ich autenticitou" Abraham Lincoln
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Pon Máj 06, 2013 5:58 pm

Re: sada 7

Povodne som nemal zamer uz velmi prispievat do tejto diskusie (kedze aj pisanie prispevkov stoji cas a TODO list mam v stave, ze aj 48hodinovy den by bol malo). Ale neda mi nereagovat na Lubov prispevok. Je to totiz perfektna ukazka toho, ako z pravdivych faktov vyskladat taku interpretaciu, aka bola potrebna (Lubo, neskusis to v politike? :-)). Pozor, nechcem teraz riesit to, ci prvaci su alebo nie su pretazovani (ved to mozeme uz odvsadial z medii pocut, ako strasne su pretazovane deticky od zakladnych skol a zda sa az po vysoke). Chcem len reagovat na interpretaciu faktov, ktoru ponukas.

(1) Lubo zakerne nahodne vybral Luciu. Co je take caste meno, ze pomaly kazdu studentku na PAZ1b ide volat Lucia a je pritom mala sanca, ze sa clovek zmyli :-) Podla udajov v AISe som skusil najst Luciu, ktora tomuto vyhovuje. Nuz a najdena Lucia je studentkou matematiky v DRUHOM roku studia, ktora ma este dodatocne zapisane prvacke PAZ1b (co je minimalne 6 hodin kontaktnej vyucby navyse, o hodinach na domacu pripravu nehovorim).

(2) Lubo velmi elegantne rata cas pocnuc zaciatkom prvej skolskej akcie a konciac skoncenim poslednej akcie dna. Avsak medzi jednotlivymi akciami v rovrhu su medzery. Ak som pozrel len na medzery dlhsie ako 60 minut, tak to je za tyzden 9 hodin (3 x 1 hodina, 2 x 3 hodiny). A co s tymto casom? Ved domaca priprava a studium neznamena, ze sa musi robit doma. Prave preto je na skole miestnost zvana studovna. Rozhadzany rozvrh tu bol, je a bude - tak u nas ale aj vselikde vo svete (je to jednoducho dan za variabilitu ponukaneho studia - ano, je to dan za to, co aj ty tak preferujes). Ja za svojich studentskych cias som v pripade diery v rozvrhu skocil do pocitacovej miestnosti (pre mladsich mozno sokujuca informacia: v tych casoch clovek mohol byt rad, ze ma pocitac, o notebooku clovek mohol akurat snivat), alebo som si vyhliadol prazdne akvarko a ak nebolo, sedelo sa na chodbe (Matej isto vie, co mam na mysli).

(3) S tymi hodinami domacej pripravy (alebo aby sme boli presni individualneho studia - pozor tu sa rata aj cas pocas skuskoveho) je to komplikovanejsie. Ale ak ta zaujima viac, tu je odkaz: http://ec.europa.eu/education/lifelong- ... cts_en.htm

Takze v kontexte toho, co som napisal, do akej miery je ten vypocet veduci k 80 hodinam tyzdenne relevantny?

PainMaster píše:V takomto sialenstve nutit PRVAKOV, aby sa venovali predmetu 3+ hodin aj ked ich tento predmet nezaujima?

Nikto ich k tomuto nenuti. Prave preto si kazdy moze dobrovolne vybrat studijny program (ako balik povinnych a volitelnych predmetov). To je vec ponuky a dopytu. Tiez asi chodis do obchodu: a tovar alebo kupis alebo nekupis. Ked trebars predavaju auta s kolesami, nebudes sa burit, ze tych chces 5 kolies. Aj take auto sice vedia vyrobit, ale urcite ho nekupis ako produkt "velkovyroby". Okrem toho tie predmety tu nie su vzdy o tom, aby ludi prvoplanovo zaujimali (i ked je pravdou, ze vyucujuci by sa o to mali snazit), ale aby pomohli nejako (mentalne) vyformovat cloveka na vystupe (=absolventa). Ak predmet nijako takyto ucel neplni (alebo tento ucel neplni forma realizacie predmetu), studenti by opat mali argumentovat a komunikovat o takomto stave. A ak to tak nie je, protest akcie (typu budem porusovat pravidla hry) z mojho pohladu nie su riesenim.

PainMaster píše:No viem, ze na univerzitach ktore sa mozu pysit svojimi vysledkami, je snaha prechadzat na kradsie semestr

O tom sa da tiez diskutovat. Kazdopadne na zaklade par prikladov, by som nejake zavery velmi nerobil. Ovela viac top univerzit este stale funguje v klasickom semestralnom rezime. Hovoris aj o znizovani poctu hodin (k tomu neviem zaujat aspon ake take objektivne stanovisko). Kazdopadne vsak hodiny nevyjadruju realnu narocnost a nie vzdy odzrkadluju obsah (mam snahu, ked som niekde na zahranicnej univerzite navstivit aj realnu vyucbu, aby som mal objektivny pohlad - a niektore veci su dost zaujimave).

PainMaster píše:(+neucit to iste 3x a neucit nepodstatny balast)

Nie som si vedomy studentskej iniciativy, ktora by komunikovala, ze sa niekde ucia nepodstatne veci alebo sa ucia niektore veci zbytocne (ale to je opat o tej otvorenej komunikacii).

Uzavriem to jednym komentom ako reakciou na
PainMaster píše:. Ten pribeh mi prisiel ako silna kritika studentov


Ano, jeden z problemov, ktore identifikujem je vo vseobecnosti nizsia meria urovne pripravy na cvicenia. To Svedsko islo vnimat ako extrem, ale ze to moze fungovat aj na UPJS som tiez zazil. Konkretne pred 4 rokmi som na PAZ1b viedol skupinu matematikov (tato skupina je v mojom rebricku "spokojnosti so studijnou atmosferou cviceni" na prvom mieste, sucasna skupina je na druhom). A tam cvicenia naozaj zacinali tym, ze tam boli studenti (nebudem menovat), ktori kladli rozumne otazky k teme a vedel som, ze drviva vacsina skupiny si pred cvicenim, ak uz nic ine, aspon pozreli obsah prednasky a skusali tak identifikovat nejasnosti. Aj workshopy (aj vtedy zial v drvivej vacsine to boli ludia z tejto skupiny) vtedy mali inu atmosferu - ked sa konstruktivne riesili otazky a problemy. Nuz mozno nostalgia za starymi casami. Vtedy som sa tesil, ze ked to takto zacalo, ze uz to bude len lepsie. Zial dentencie su skor opacne.
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pon Máj 06, 2013 6:50 pm

Re: sada 7

FeroG píše:(1) Lubo zakerne nahodne vybral Luciu.

Ospravedlnujem sa Lucii a vsetkym ktorych som tym dezinformoval(nebol to moj umysel, aj ked sa mi rozvrh zdal divny, ale kto sa ma vyznat pri tolkych odboroch + takisto som nemal rozvrhy riedsie a nic som neopakoval). Tak ci tak bol dovod mojej nespokojnosti podla mna pochopitelny a ak je problem len to, mozem to preratat pre ineho studenta.

FeroG píše:(2) Lubo velmi elegantne rata cas pocnuc zaciatkom prvej skolskej akcie a konciac skoncenim poslednej akcie dna.

Ano.. cim zaroven poukazujem na tie nezmyselne diery, ktore by neboli, ak by sa nevyucovalo po 90 minutach v tak extremne roznych casoch... Samozrejme, tu sa mozme tvarit bud 1. ze tu problem nieje s ten cas neexistuje, alebo 2. ze sme to zvladli my, tak to zvladnu aj dalsie rocniky. Ja som za 2., ta sa pouziva ovela veselsie...

FeroG píše:Nikto ich k tomuto nenuti. Prave preto si kazdy moze dobrovolne vybrat studijny program...

..atd, atd, Ak je to vec ponuky a dopytu, preco si nikto nevsimol, ze sa na upjs hlasi neako malo ludi a este menej na nej ostava? Kde sa "vec ponuky a dopytu" odzrkadluje?

FeroG píše:Ak predmet nijako takyto ucel neplni (alebo tento ucel neplni forma realizacie predmetu), studenti by opat mali argumentovat a komunikovat o takomto stave.

Toto beriem ako vtip :)

FeroG píše:Nie som si vedomy studentskej iniciativy, ktora by komunikovala, ze sa niekde ucia nepodstatne veci alebo sa ucia niektore veci zbytocne (ale to je opat o tej otvorenej komunikacii).

Otvarat otazku nepotrebnych predmetov je uz aj mne trapne.. mozem ich ja menovat, mozu byt prednasky o tom ako su tie predmety nepotrebne, mozu sa ziaci stazovat na forach, priamo vedeniu a vsetci sa len usmeju a tvaria sa, ze si niesu vedomi studentskej iniciativy :D
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Pon Máj 06, 2013 8:13 pm

Re: Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

PainMaster píše:Ano.. cim zaroven poukazujem na tie nezmyselne diery, ktore by neboli, ak by sa nevyucovalo po 90 minutach v tak extremne roznych casoch... Samozrejme, tu sa mozme tvarit bud 1. ze tu problem nieje s ten cas neexistuje, alebo 2. ze sme to zvladli my, tak to zvladnu aj dalsie rocniky. Ja som za 2., ta sa pouziva ovela veselsie...

Iste vies, ze ja nie som zastanca toho "ze sme to zvladli my, tak to zvladnu aj dalsie rocniky". Inak by som nemal motivaciu zasadne inovovat vyucbu (nielen obsahovo ale aj formou presahujucou kontaktnu vyucbu). Ako informatik s nejakou tou skusenostou v oblasti kombinatorickych algoritmov jednoducho viem, ze rozvrhovacie problemy tohto typu su NP-uplne (asi nemusim nikomku vysvetlovat, ake to ma prakticke dosledky). Ak ale vies, ako tento problem riesit (aj za predpokladu zuzenych ohraniceni ako je trebars rovnaka dlzka vyucovacej jednodky), netreba si to nechat pre seba. Na UINFe robi rozvrhy Jozef Jirasek, ktory je urcite otvoreny vypocut si uzitocne rady v tomto smere. Navyse sa da urcite realizovat aj vedecky. Bez problemov by mohla byt tema PhD prace venovana generovaniu rozvrhou bez dier. Na webe (napr. vyuzitim scholar.google.com) mozno lahko najst stovky vedeckych clankov venovanych tejto problematike (tusim je aj par journalov, ktore toto primarne riesia). Je uplne super, ak nasi rozvrhari vobec dokazu naplanovat veci tak, ze napr. PAZko moze mat paralelnu vyucbu cviceni. A tym, ze diery ide vyuzit aj na nieco uzitocne, som nechcel povedat, ze su dobre, ale ze ked uz su (lebo NP-complete), tak treba zvazit ich pouzitie v tomto smere a zohladit to aj pri vypoctoch zatazenia studenta.

PainMaster píše: preco si nikto nevsimol, ze sa na upjs hlasi neako malo ludi a este menej na nej ostava?

Ver, ze ludia na skole i vedenie to velmi dobre vnima. Dokazom toho su trebars aj experimenty s aktivitami ako ScienceFest. Ale je to tak trochu dilema ohladom toho, co vlastne ponuknut a ako oslovit spravnych ludi. Iste suhlasis, ze rozdavat tituly zadarmo by velmi jednoducho zarucilo masovost. Ale je to ta spravna cesta? To, ze trebars na operu nechodi tolko ludi na hokej nemusi znamenat, ze opera je zla.

PainMaster píše:Toto beriem ako vtip

Toto som myslel absolutne vazne. Zdoraznujem slova ARGUMENTOVAT a KOMUNIKOVAT. Nastrojom moze byt napr. medzi studentami velmi "oblubene" hodnotenie vyucby. Opat priklad zo zahranicia. Na jednej anglickej univerzite (neviem ako je to na inych, tak to bolo na tej, kde som bol), na konci semestra studenti na kazdom predmete vyplnali dotaznik. Dotaznik nevyhodnocoval vyucujuci ale tretia strana (nejaki administrativny zamestnanci; dotazniky boli offline - papierove, takze niekto to robit musel). Vyucujuci predmetu po skonceni semestra pisal report pre nieco ako "pedagogicku komisiu", kde sa mal zhodnotit priebeh vyucby (co a ako sa spravilo, aka bola uspesnost, co robilo problemy, v com su vyhliadky na zlepsenie, ake kroky na zlepsenie sa podniknu/podnikli a ake boli ich vysledky atd.). Co bolo dolezite, vyucujici sa v reporte musel vyjadrit aj k hodnoteniam v dotaznikoch (resp. musel zahrnut akusi ich analyzu a z nej vyplyvajuce dosledky do tejto spravy), resp. jeho report musel sledovat obsah dotaznikov. A aj studenti tieto dotazniky brali vazne (bodaj by nie, ked uz platim 1600 libier za semester ako clovek z EU a mnohonasobne viac ako clovek z nieEU).

PainMaster píše: priamo vedeniu a vsetci sa len usmeju a tvaria sa, ze si niesu vedomi studentskej iniciativy

Studentska iniciativa zahrnuje viac studentov nie len jedneho. Je super, ze ty o vecia vyucby uvazujes a komunikujes ich. Ale kym vacsina nebude mat zaujem o komunikaciu o vyucbe, nebude to nijako efektivne. A okrem toho, naozaj nie vsetko sa da zmenit (lebo je to NP-uplne, alebo su tu financne, regionalne alebo aj personalne obmedzenia). Zijeme jednoducho vo svete limitov a obmedzeni, kde bez rozumnych kompromisov veci len tazko budu fungovat.
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pon Máj 06, 2013 8:25 pm

Re: Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

Ok, suhlasim so vsetkym.. len som chcel vyjadrit pohorsenie nad nazorom "chyba je v studentovi". Ako hovoria manzelsky poradcovia.. chyba je vzdy na oboch stranach :)
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

Billy

Príspevky: 68

Registrovaný: Str Sep 30, 2009 10:29 pm

Bydlisko: /home

Poslať Pon Máj 06, 2013 9:28 pm

Re: Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

neviem preco, ale mne sa zda, ze nad studiom sedim uplne rovnako ako na strednej skole, ak si odmyslim zaverecne prace a mozno niektore drobnosti

ak zoberiem do uvahy tu (asi realnu) Luciu, tak by mala mat 18 prednasok+cvik a ak predpokladam, ze jedna prednaska/cviko su dvojhodinovky (idealny pripad), tak to je 36 vyucovacich hodin do tyzdna... na strednej je bezne mat 7 hod do dna x 5 do tyzdna, t.j. je 35 vyucovacich hodin do tyzdna

beriem aj to, ze su diery medzi hodinami atd, atd., ale ten cas sa tam da stale najst, ale ci aj chut? :)
Why do Java programmers wear glasses? They don't C# :)
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Uto Máj 07, 2013 6:36 pm

Re: Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

PainMaster píše:Ako hovoria manzelsky poradcovia.. chyba je vzdy na oboch stranach :)


Presne tak. A ako tiez hovoria ti isti poradcovia (a tiez Rado vo svojom prispevku), problem sa casto skryva v zlej, nedostatocnej alebo zmatocnej komunikacii. Myslim, ze kazdy zodpovedny vyucujuci pristupuje k veciam tak, ze ak vidi, ze studenti maju s niecim problem, kladie si otazky, co je toho pricinou. Dokonca, ak je chyba v postupe vyucujuceho, to sa najlepsie odstranuje, kedze to ma vyucujuci pod plnou kontrolou a nezavisi to od externych faktorov. Len vyucujuci tu chybu musi s pomocou studentov identifikovat. Co by sa ale malo spravit, aby sa ta komunikacia rozhybala?

Jeden koment off-topic. Nechcem si ani len predstavit, co si moze pomysliet nejaky pozorovatel z vonku, ked zbada takuto diskusiu. :-)
<<

Matúš R.

Príspevky: 11

Registrovaný: Ned Feb 03, 2013 6:52 pm

Poslať Uto Máj 07, 2013 6:58 pm

Re: Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

nič zvláštne, keď mám pravdu povedať ak vás to až tak zaujíma :-D
<<

Danka.Sl.

Príspevky: 41

Registrovaný: Štv Sep 27, 2012 10:53 pm

Poslať Uto Máj 07, 2013 8:31 pm

Re: Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

Hm, ja len nerozumiem, že či už teraz riešite Paz-ko alebo všeobecne všetky predmety. Ak riešite Paz-ko, tak neviem, čo riešite, je pravda, že ja nevidím výsledky všetkých študentov v tomto ročníku, ale ľudia s ktorými sa rozprávam, nikto nemá voči vyučovaniu Pazka žiadnu alebo len minimálnu pripomienku, téma je zvládnutá, prednášky, materiály, cvičenia, motivácie všetko na výbornú... možno sa nikto nesťažuje, lebo niet na čo... a že málo ľudí vypĺňa dotazníky, no asi sa nemajú na čo sťažovať... :-) aj keď som v 1.ročníku, už som zažila(a nanešťastie zažívam) predmety, ktoré nesiahajú pazku ani po paty v žiadnej zo spomínaných oblastí... no a veď ste videli účasť na projektoch v zimnom semestri... naozaj je to až také zlé?
<<

RadoG

Príspevky: 29

Registrovaný: Ned Sep 26, 2010 7:07 pm

Poslať Str Máj 08, 2013 9:02 am

Re: Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

Danka.Sl. píše: ... a že málo ľudí vypĺňa dotazníky, no asi sa nemajú na čo sťažovať... :-)

A tie dotazníky sa môžu vyplniť iba vtedy, keď sa chcem na niečo sťažovať :D ? Veď aj to, že sa mi niečo páči je vyjadrenie názoru. Veď pozitívny a negatívny názor sú si podľa mňa rovnocenné, tak prečo by sa mal otvorene vyjadrovať iba ten druhý ???

P.S.: Môžno to tak z tej diskusie nevyzerá, ale stále sa rieši PAZ-ko :D .
<<

Danka.Sl.

Príspevky: 41

Registrovaný: Štv Sep 27, 2012 10:53 pm

Poslať Str Máj 08, 2013 10:11 am

Re: Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

samozrejme, že by sa cez dotazníky mal vyjadrovať jeden aj druhý názor, lenže sťažovať sa je jednoduchšie... :)
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Str Máj 08, 2013 12:13 pm

Re: Diskusia o problémoch aktuálnej výučby

Danka.Sl. píše:naozaj je to až také zlé?

Pokial ide o vysledky samotne, tak to na PAZku nie je vobec zle. Prave naopak. Tie diskusie vznikaju aj preto, ze vidime priestor na dalsie zlepsovanie (resp. vidime rizika do buducna). Kym niektore veci su len v rukach vyucujicich, pre dalsie zlepsovanie je nevyhnutna aj pomoct zo strany studentov - napr. ta, ze sa budu aktivne podielat a ovplyvnovat svoju vyucbu. Ak sa na vyucbu pozrieme ako na sluzbu poskytovanu skolou pre vas (schvalne, kolko studentov to tak cele berie), je nutne, aby sa rozbehla nejakym sposobom komunikacia o tom, co je problematicke, kde vznika nespokojnost, atd.. Lebo sucasny stav sa zacina tak trochu podobat na to, akoby ste prisli do (statom plateneho) kadernictva, sadli si bez slova do kresla, potom nemo pocas strihania pozerali do zrkadla (v lepsom pripade, v horsom pripade zavriete oci) a nakoniec bez slova odisli. Ak mate taku absolutnu doveru vo vyucujicich, je to super. Ale verte, ze aj ten najskusenejsi kadernik bude z tejto situacie sklamany, lebo pri kazdom jednom zastrihnuti si bude klast otazku, ci je to, co zakaznik naozaj chce a potrebuje (mozno vam vyrobi perfektny decentny uces a vy pritom idete na punkovy koncert, mozno pridete uplne vystrihany a ocakavate, ze odidete s hrivou, ...).

Ak porovnam skolstvo v minulosti, taka komunikacia v nasich krajoch asi nebola velmi standardom (minimalne ja som nieco take nemal moznost zazit). Ale mozno je cas to zmenit a posunut veci. Ja som presvedceny, ze cim viac sa bude student aktivne podielat na formovani svojho vzdelania (samozrejme musi byt pripraveny akceptovat aj kompromisy, ktore vyplyvaju z toho, ze studuje skupinovo na konkretnej skole a nie individualne, a tiez objektivne zhodnotit svoju pripravu i vysledky), tym lepsie vysledky sa podari spolocne dosiahnut. Neviem, ako to je teraz, ale ja som si spatne uvedomil, ze sice nase skolstvo (myslim zakladne a stredne skoly) uci kadeco, ale paradoxne tak trochu chyba ucenie toho ako sa ucit.

Mimochodom, este doposial sa nikto zo sucasnych studentov nevyjadril k tomu, co odstartovalo celu diskusiu. Aky sankcny model (ak vobec nejaky) je preferovany zo strany studentov (a preco).
PredchádzajúciĎalší

Späť na PAZ1b

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.