Hodnotenie výučby PAZ1b

Moderátor: FeroG

<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Uto Máj 15, 2012 9:53 pm

Hodnotenie výučby PAZ1b

Anketa na FB ukázala, že existuje skupina študentov, ktorí sa chcú vyjadriť k výučbe predmetu PAZ1b. Práve pre nich je zverejnený dotazník na stránke: http://web.ics.upjs.sk/paz1b/Dotazniky/PAZ1b Po minulosemestrálnom dotazníku, kedy sa vyjadrilo len pár študentov, je dotazník podstatne zredukovaný a orientovaný len na slovné hodnotenie.

Pár komentárov ku komentárom vo FB ankete:
(1) i keď záujem o dotazník vyjadrili takmer výlučne ľudia z A skupiny, do dotazníka môžu samozrejme prispieť aj ľudia z ďalších skupín
(2) dotazník nie je kvôli "nátlaku vedenia" - na to je celofakultné hodnotenie výučby; dotazník na PAZku vznikol v dobe, keď sa ešte veľmi celofakultne nedotazníkovalo - aj preto sa robilo vlastné interné hodnotenie - pretože nás vaše názory zaujímajú, nie preto, že musíme. Motiváciou na vlastné hodnotenie bolo aj to, že sme na PAZku začali robiť viaceré veci neštandardnejšie (inovatívne?) a takéto experimenty (organizácia výučby, workshopy, zámena cvičiacich, centrálne určené úlohy na cvičenia, centrálne domáce zadania, Moodle, synchronizované cvičenia, prestávkové videá, E[xtra] skupina, ...) si vyžadujú spätnú väzbu.

Vopred ďakujem za vaše hodnotenia v ankete.
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Pia Máj 25, 2012 5:39 pm

Re: Hodnotenie výučby PAZ1b

Kratke reakcie na niektore prispevky do hodnotenia:
Ulohy ktore sa nestihnu doriesit na cviceniach, tak by mali byt presadzovane ako doplnujuce ulohy, ktore studenti by mali moznost riesit povedzme do 2-3 dni po cviceni a odovzdat ich za nejaku minimalne bodove hodnotenie a az potom by boli zverejnovane riesenia ostatnych skupin, hoci je tu moznost ze samotny studenti inych skupin by mohli pomahat kolegom ktory nestihli vyriesit ulohy, ale ked sa to tak vezme nikto sa nevenuje nedoriesenym uloham na cviceniach, a malo by sa to zmenit, nemusi to byt hodnotene bodami ale hlavne aby to bolo nejak kontrolovane."

Na prvy pohlad je to dobra myslienka. Je tu ale niekolko (koncepcnych) problemov. Hlavny koncepcny problem je to, ze ulohy na cvicenia nemaju vyznam "toto su vsetky ulohy, ktore treba vyriesit". Je to jednoducho sada uloh k danej teme. Kazda uloha ma za ciel na cosi poukazat alebo precvicit. Je len na cviciacom, ktore ulohy zvoli. Nie je dokonca cielom vyriesit vsetky ulohy. Samozrejme, cim viac sa ich spravi, tym lepsie. No priorita je pochopenie. Ak sa nevyriesia vsetky ulohy (co je povacsine ocakavany scenar), tieto ulohy su urcene pre studentov, aby o nich diskutovali. Ak ich vyriesia v jednej skupine, treba sa spytat tych druhych, ako a preco ich riesili. Mozete si vymienat/zdielat kody bez akehokolvek problemu s "plagiatorstvom". Ak ich vyriesite, urcite nie je problem trebars po cviceni (alebo v inom dohodnutom case) zastavit sa za cviciacim a spytat sa ho na svoje riesenie.

pre vacsinu matematikov je tento predmet pomerne narocny a studijny plan by mal byt podla mna upraveny rovnako ako matematicke predmety pre "nematematikov"

V porovnani s kurzom programovania pre matematikov na FMFI UK je treba objektivne povedat, ze seria PAZ1a+PAZ1b je pre matematikov postavena podstatne narocnejsie. Vysledky z minulosti ukazuju, ze matematici s PAZ1a/PAZ1b nemaju nejaky zasadny problem. Na UMV sa ukazuje aj potreba skvalitnenia praktickych programatorskych zrucnosti matematikov, cize predmety PAZ1a/PAZ1b maju opodstatnenie. Co vsak moze byt problem je samotna motivacia studovat pre matematika zdanlivo nepotrebne programovanie. Mozno by bolo vhodne zmenit pristup k matematikom na predmete PAZ1b. Ale nie z hladiska narocnosti, ale z pohladu pristupu k riesenym uloham - ukazat, ze programovanim mozno zjednodusit pracu matematika (aj pri hladani dokazov), ze vediet dokazovat a argumentovat je rovnako dolezite ako vediet argumenty zmenit na nieco uzitocne, ... S Radom Gargalikom sme sa zhodli, ze buduci rok by sme mohli skusit mat skupinu len pre matematikov, dalsie skupiny by boli pomiesani I a IX.

bolo by lepsie keby videa z prednasok boli stiahnutelne. Prijemnejsie sa video pozera offline (aspon teda mne) nez online cez nejaky program na ktory clovek neni zvyknuty

Videa je mozne stiahnut a pozerat offline (oficialny navod sice k tomu neexistuje). Iny SW na videa nemame dovod pouzivat, kedze z prednasok potrebujeme niekolko streamov (prezentacia, kamera, kod) - a EVO je na tieto ucely zatial najlepsia volba.

mozno by bolo dobre dat dokopy vsetko co sa da na predmete naucit a hodit to na jednu stranku... skripta

Pri predmete PAZ1a je studijny text - predsa len je to prvy semester prveho rocnika a okrem toho ideme specifickym sposobom, ktory nie je kompatibilny s akoukolvek dostupnou literaturou. Pri predmete PAZ1b zatial skripta nie su a ani tak skoro nebudu. Dovod je, ze obsah tohto predmetu sa kazdy rok vyladuje a meni. Temy vsak su zachovane. Otazka tiez zostava, kolko ludi by si text citalo (ak niekto nebol na prednaske, ma zaznam a slajdy). Navyse ja osobne nie som fanusikom pisania nejakych skript. Zijeme v dobe internetu a najst dobre informacne zdroje je otazka par kliknuti - kedze pri predmete PAZ1b sa beru standardne temy viac-menej standardnym sposobom.

5-bodové praktické pisomky

Problemom je casova narocnost. Pri temach PAZ1b je problem mat implementacnu ulohu, ktora by sa spravila (naprogramovala a vyladila) v casovom rozsahu 15-20 minut. Robia sa preto teoreticke pisomky orientovane na pochopenie konceptu.

mrzi ma, ze som nevidel udelit nikomu ziaden bonusovy bod (z uctyhodnych 50) - urcite to mohlo velmi motivovat

Nie je pravdou, ze za cviciaci mal udelovat 50 bonusovych bodov. V podmienkach hodnotenia (http://web.ics.upjs.sk/paz1b/Predmet/Hodnotenie) sa jasne pise o limite 10 bodov. Akurat ked som pripravoval bodovanie v moodle, k bonusovym bodom som nastavil limit 50 bodov namiesto 10 - je to len technicke obmedzenie pre moodle, nic viac. Bonusove body su prostriedok dany cviciacim. Je len na nich, ako ho pouziju. Ja som napriklad neudelil tento semester ziaden bonusovy bod. To moze vyzerat zle, ale dovod bol ten, ze studenti v mojej skupine dostatocne reagovali bez toho, aby som si ich aktivitu musel "kupovat bodmi" - a tak to ma byt.

Narocnost vs. priemerna casova narocnost mimoskolskej pripravy v rozsahu 2-3 hodiny

Ak uvazime priemernu casovu narocnost mimoskolskej pripravy na predmet PAZ1b (2-3 hodiny), tak to jednoznacne nesvedci o tom, ze by malo ist o realne narocny predmet (ocakavam, ze narocnejsi predmet sa student pripravuje viacej). Kedze PAZ1b ma celkom 4.5 hodiny kontaktnej vyucby (prednasky, cvicenia), pocas 14 tyzdnov semestra mame 63 hodin (vzhladom na volna je to podstatne menej). Ak pridame mimoskolske studium (3 hodiny x 14 tyzdnov) 42 hodin, dostavame spolu 105 hodin. PAZ1b ma 7 kreditov, co podla ECTS odporucani (http://ec.europa.eu/education/lifelong- ... cts_en.htm) znamena odporucanych 175-210 hodin stravenych studiom predmetu. Ak by ste pripravou na zaverecne prakticke testy stravili 70-105 hodin, stale len budete na urovni europskych odporucani.

Späť na PAZ1b

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Google [Bot] a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.