Polsemestrálne testy

Moderátor: FeroG

<<

kulexpipiens

Príspevky: 15

Registrovaný: Štv Okt 17, 2013 6:47 pm

Poslať Štv Mar 27, 2014 6:44 pm

Re: Polsemestrálne testy

Pekné!
<<

PekarcikPatrik

Príspevky: 12

Registrovaný: Str Sep 25, 2013 4:59 pm

Poslať Pia Mar 28, 2014 10:30 pm

Re: Polsemestrálne testy

1. uloha mi prisla trocha tazkopadne napisana dlhsiu chvilu mi tvalo kym som ju pochopil
2. a 3. boli to pekne ulohy :)
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Pia Mar 28, 2014 10:52 pm

Re: Polsemestrálne testy

PekarcikPatrik píše:1. uloha mi prisla trocha tazkopadne napisana dlhsiu chvilu mi tvalo kym som ju pochopil

Ako by mohla byt formulovana 1. uloha o spajanych zoznamoch, aby bola studentom jednoducho pochopitelna a zaroven bolo zadanie pre kazdeho jednoznacne?
<<

kulexpipiens

Príspevky: 15

Registrovaný: Štv Okt 17, 2013 6:47 pm

Poslať Pia Mar 28, 2014 11:40 pm

Re: Polsemestrálne testy

Mne osobne sa prvá zdala ľahko pochopiteľná skôr to bolo dlhšie napísané. V podstste úlohy, podľa môjho názoru, boli dosť pochopiteľné už iba z hlavičky metódy a ešte keď som vedel o čom je daná trieda, zadaním som si iba overil, čo treba presne spraviť.
Náročnosť bola tiež primeraná.
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Pon Mar 31, 2014 8:13 pm

Re: Polsemestrálne testy

Čo sa týka oboch častí testov nie som sama, kto postrehol, že boli náročnejšie ako po minulé roky. Čo je trochu nefér, keďže nás vrámci prípravy odkazujete práve na ne. Ale osobitne by som chcela ešte k praktickému testu. Písala som ho v P04 (snáď, ale to nie je podstatné) a test sme začali písať neskôr, ale ostatné skupiny pravdepodobne začali načas, keďže náš dozor nám na konci zahlásil, že nám ostáva 20 minút a v zápätí ste Vy prišli, že už máme odovzdávať. Dnes som počula,že sa evaluátor potom posunul, ale o tom samozrejme nikto z nás nevedel, a tých pár minút by sa zišlo všetkým. Čo sa týka zadania, nezaháľala som a vrámci prípravy som si prešla minuloročné midtermy, a už len časovo sa mi zdali prijateľnejšie (i keď je pravda, že som nemala k dispozícii evaluátor, vďaka ktorému, by mi odstraňovanie výnimiek (dosť) pravdepodobne zabralo ešte čas navyše), no aj napriek tomu, bol podľa mňa tento náš ťažší. Netvrdím, že to nie je aj moja chyba, ale nielen ja, ale aj moji spolužiaci sme tento test napísali zle. Preto, aj keď to bolo povedané, nie je šanca na opravný praktický midterm? Lebo myslím si, že je zjavné, že pri takých (dosť prísnych) podmienkach je malá pravdepodobnosť, že sa nám podarí spraviť skúšku pri takom malom bodovom zisku z praktickej časti midtermu. Je podľa mňa nefér nespraviť predmet - ktorý naozaj neflákam a ktorý je svojím spôsobom dôležitý, ale určite (keďže neštudujem informatiku) nie je základným stavebným kameňom môjho študijného odboru - kvôli tomu, že testy sú rok čo rok ťažšie. Ak skúšate zvyšovať úroveň, rozumiem, ale nemuseli by sme si to odniesť my, ktorí sa snažíme, robíme domáce zadania, chodíme na prednášky a venujeme tomuto predmetu nemalú časť nášho času, ktorý by sme mohli venovať iným predmetom, keďže Paz1b nie je jediný náročný predmet, ktorý máme.
Ďakujem za odpoveď, pekný deň.
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Pon Mar 31, 2014 9:40 pm

Re: Polsemestrálne testy

pripomienka píše:Čo sa týka oboch ...

Najprv doplnim, ze tento prispevok som na forum pridal ja. Prisiel mi e-mailom od jednej studentky M/EFM. Kedze je zaujem o odpoved a asi reakcie na polozene otazky zaujimaju aj dalsich, odpovedam na ne na fore. Pre ostatnych doplnim, ze forum ide pouzivat anonymne, resp. bez registracie cez konto pripomienka. Heslo na konto pripomienka je pripomienka.

Narocnost testov: Mojim zamerom pri testoch na PAZ1b je to, aby sa ulohy z minulych rokov co najmenej opakovali. Verte, ze vymyslat nove ulohy je pre mna nelahka uloha (obzvlast, ak je cielom overit pochopenie konceptu a zaroven ich formulovat tak, aby sa co najmenej pisalo). Iste, najjednoduchsie je recyklovat ulohy z minulych rokov. Davnejsie - este ako doktorand, som mal moznost zazit, ze sa studenti ucili naspamat dlhe zdrojove kody bez toho, aby im rozumeli, ucili sa naspamat texty odpovedi na otazky, ... v tom lepsom pripade, alebo fungovali vo velkom na tahakoch. O necitalenosti a nejednoznacnosti odpovedi ani nehovorim. Ked som zacal predmet PAZ1b administrovat/viest, vedel som, ze toto chcem eliminovat. Pri vytvarani testov vzdy pozeram na testy z predoslych rokov vo svojom archive a snazim sa vymysliet porovnatelne narocne ulohy. Mozno sa to javi, ze narocnost uloh rastie, ale nie je to zamer. Iste oproti roku 2009/2010, ked som zacinal viest predmet PAZ1b, narocnost vzrastla. Specialne prve 2 roky boli obdobim akehosi nastavenia narocnosti. Od vtedy sa latka trochu zvysila. Na druhej strane prisla aj netrivialna podpora vyucby vo forme moodle, evaluatora, vizualizacnych nastrojov, atd. Posledne 3 roky (vratane tohto) je vsak latka narocnosti viac-menej postavena na porovnatelnej urovni - a nemam zamer ju vo vseobecnosti zvysovat. Dokonca narozdiel od svojich starsich kolegov mate vyhodu - mozete cerpat z minulorocnych testov (najdete ich na webe, netreba ich zhanat ktovie akym sposobom). Vasi starsi kolegovia v rokoch 2009/2010 na ziadnom z testov netusili, co ich caka.

Ulohy na tohtorocnom praktickom teste:
Zoznamy - chcel som nieco, pri com trebalo prechadzat zoznamom a zaroven pridavat prvky do zoznamu. Inspiroval som sa ulohou vlozenia podzoznamu v poli z minulych rokov. Predpokladal som, ze zodpovedni studenti si spravia tuto ulohu, takze chcel som nieco podobne. Namiesto pridavania na konkretnu poziciu som tak vytvoril ulohu, kedy trebalo skombinovat 2 veci: pripocitavanie hodnoty a pridavanie prvkov na koniec zoznamu. Cize veci, ktore som predpokladal, ze studenti maju natrenovane. Kedze som pripravoval testovace pre evaluator, bol som si vedomy toho, ze tato uloha je pracna na naprogramovanie (zdoraznuje: pracna - nie myslienkovo narocna). Bol som trochu na pochybach, ci tuto ulohu nasadit. Zadania uloh prechadzal (riesil v ramci preskusania evaluacnych testov) aj Juraj - vyjadril sa, ze ulohy su OK. Ked potom na utorkovych cviceniach nikto nemal ziadne otazky (=kazdy sa tvaril, ze mu je vsetko jasne - i ked asi nebolo) - nemal som uz ziadne pochybnosti o tom, ci nasadit tuto ulohu.
Strom - pri tejto ulohe som chcel overit, do akej miery studenti zodpovedne a SAMOSTATNE riesia domace zadania. Totiz pri 4. sade som nebol pri viacerych ludoch presvedceny o samostatnosti riesenia (nemyslim tym len svoju skupinu, sledujem submitovane riesenia aj z inych skupin). Tak som nasadil zjednodusenu verziu ulohy o jedinacikoch v generacii. Dokonca tak zjednodusenu, ze ma zaujimal len pocet uzlov v generacii. S touto ulohou nikto, kto zodpovedne riesil domace zadania nemohol mat problem.
Backtracking - chcel som jednoduche generovanie hodnot a nejake jednoduche spracuj. Skoncilo to ako generovanie 0-1 pola dlzky n-1 a spracuj, v ktorom sa podla hodnot 0-1 pripocitavali/odpocitavali cisla. Bolo na tom nieco zlozite?

Cim to bolo narocnejsie ako po minule roky? Pripominam, ze ste mali k dispozicii aj kody z prednasok. Takze ak ste im rozumeli, CTRL+C, CTRL+V pristupom sa dalo usetrit kopa casu.

Priprava na test Pises "zadania, nezaháľala som a vrámci prípravy som si prešla minuloročné midtermy". To je urcite super. Problem samostatneho vyriesenia narozdiel od domaceho zadania ma ten problem, ze nevies, ci kod, ktory mas, je korektny (=ziaden evaluator). Riesit a vyriesit ulohu su 2 rozne veci. Jedno pozorovanie mimo temu: Neviem, cim to je, ale paradoxne, ak to porovnam s predoslymi rokmi, tak volakedy sa pred testami organizovali workshopy, kde sa hovorilo o rieseniach uloh, ukazovali sa vzorove riesenia nejakych uloh, atd. S postupom casu o nic take nie je zaujem. Napr. aj po teoretickej casti sa na cviceniach v utorok tiez nikto nepytal na vzorove riesenia uloh. Pripominam, ze "nejake" a vzorove (z hladiska vyucby optimalne) riesenie nie je to iste. A popravde netusim preco. Teda ja sa nestazujem - nemam problem vyuzit cas. Ale kedze zamerom vyucujucich nie je robit "studentom zle" ale ich nieco naucit, je zaujimave, ze sucasni studenti nemaju zaujem o podobne veci. Ktovie, mozno aj to je dovod, preco studenti vnimaju narocnost predmetu ako rastucu.

Midterm: Midterm som vo vsetkych skupinach startoval ja, takze iste casove posuny tam boli. Poradie startov bolo: P/03, P/04, P/05 a P/02. Dufam, ze som nezabudol, ale v ramci informacii (a dalo sa to vidiet aj v Moodle), bolo oznamene, ze Moodle sa zatvara o 9:40. Aj cez monitorovaci softver isla ohlaska 3 minuty pred uzatvorenim. Kedze v P/02, kde som uzatvaral midterm, doslo k problemu s odoslanim jedneho riesenia na hranici casu 9:40, cas som posunul neskor na 9:45. Kedze P/02 zacinalo vyraznejsie neskor oproti inym skupina, tento posun som zrealizoval. Iste, podmienky nemali vsetci uplne rovnake, ale myslim, ze boli minimalne vyrovnane vo vsetkych skupinach.

Nahradny midterm Opravny midterm na PAZ1b nikdy nebol a urcite nebude ani tento rok. Dovod je ten, ze ziadny z midtermov nie je bodov kriticky. Inymi slovami, v pripade zlyhania na tychto aktivitach, su dalsie moznosti ako ziskat potrebne body (ci uz na minima alebo celkove hodnotenie).

pripomienka píše:Je podľa mňa nefér nespraviť predmet - ktorý naozaj neflákam a ktorý je svojím spôsobom dôležitý, ale určite (keďže neštudujem informatiku) nie je základným stavebným kameňom môjho študijného odboru - kvôli tomu, že testy sú rok čo rok ťažšie. Ak skúšate zvyšovať úroveň, rozumiem, ale nemuseli by sme si to odniesť my, ktorí sa snažíme, robíme domáce zadania, chodíme na prednášky a venujeme tomuto predmetu nemalú časť nášho času, ktorý by sme mohli venovať iným predmetom, keďže Paz1b nie je jediný náročný predmet, ktorý máme.

Preco by si ho mala nespravit? Navyse naozaj nemam zaujem zvysovat narocnost predmetu (kedze zadania su zverejnene, nie je problem si to overit). Mozno ak je problem s predmetom, stoji za to sa zamysliet, ci nieco nerobite zlym a neefektivnym sposobom, ze sa vam nedari tak, ako by ste chceli.
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Štv Apr 03, 2014 6:39 pm

Re: Polsemestrálne testy

Možno taká moja osobná rada. Tiež som mala podobné problémy s jedným "kreditovo dobre ohodnoteným" predmetom. Je pravda že neúspech a to, keď sa nedarí, len viac zvykne plodiť neúspech, a hlavne nechuť. Ale povedala som si, že cez to všetko dokážem to nejak spraviť, a naučiť sa to lepšie. Stále som sa pokúšala obmedziť nechuť, aj keď bola veľká, nepozerať na množstvo, úroveň, ale iba sa snažiť. Lepšie sa mi to potom ukladalo do hlavy a vynárali sa súvislosti. Nedosahovala som ani potom najlepšie výsledky, ale sama som vedela že je to lepšie. Videla som testy minulé, aj tohtoročné: je pravda že prvá úloha o zoznamoch bola ťažšia ako z minulých rokov, ale ostatné mi neprišli na vyššej úrovni. Tiež možno nie každému sadne spôsob výučby daného vyučujúceho,a tu podľa mňa pomôže iba pýtanie sa, samoštúdium, a opäť kopa otázok. Skús len pridať do prípravy viac "elánu", nie odporu, a sebazapieranie :wink:
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pia Apr 04, 2014 4:17 pm

Re: Polsemestrálne testy

pripomienka píše:Paz1b nie je jediný náročný predmet, ktorý máme.

No to by vyzeralo, keby to bol jediny tazky predmet? To mozme cele skolstvo rovno zavriet:P

Ale teraz vazne...

-PaZ je prilis narocny na CAS?
Ano, je to casovo narocny predmet o com svadci aj pocet kreditov. Ako si mozu ludia vsimnut, tak kreditovy system je tvoreny prave tym, aky cas je potrebny na predmet (pocet prednasok+cviceni+domaca praca). To vsak neznamena, ze je neprimerane narocny. Nehovorim za seba, ale za nejedneho studenta, ktori pri venovani sa predmetu uznal, ze jedine, co deli studentov od absolvovania predmetu, je venovanie sa tomu predmetu. Pre pripad, ze cas ktory student vyuziva nieje efektivny, su tu mnohe moznosti ako na tom zapracovat.Jedna z moznosti je poradit sa na workshope.

-Uroven PaZ sa zvysuje?
Ano! Kazdym rokom sa technologie posuvaju co zapricinuje aj vysiu IT vzdelanost mladych. Asi by bolo smiesne este stale fungovat stylom "toto je pocitac, wooow. Takto sa zapne, woow." :) Samozrejme, prehanam. Ale cakat, ze sa budu ocakavat rovnake vedomosti ako boli u absolventov pred 2,5,10, ci 20 rokmi je asi nespravne a rovnako nespravne je porovnavat skuskove testy.

-Je nefer nespravit PaZ?
Nie, toto nieje to nefer. Pravidla su dane vopred, niako sa nemenia.. nevidim dovod, preco by to nebolo fer.

-Stazujem sa spravne?
Nie. Je tu vsak nieco, co sa ani mne nepaci a to fakt, ze M/EFM ma Ackovy predmet PaZ. Tento problem je na UPJS ale ovela rozsiahlejsi a je to vedlajsi efekt nizkeho poctu studentov. Informatici maju nepodstatne vela matematiky, Matematici informatiky, Biologovia chemie, chemici fyziky a Geografia..(ok, tu sranda konci, geografovia nemaju nic :D). A vsetci este maju mat neaku Fylozofiu a podobne. Tiez si nemyslim, ze tieto predmety maju byt v bloku A a malo by byt na studentoch, ako si vyskladaju svoje studium. Toto ale nieje problem predmetu samotneho a uz vobec nie Ferov problem. Ak Vam (studentom) toto vadi, tak nieco robte preto, aby si to vedenie uvedomilo. No pokial pohnu studenti prdelou a spravia nieco pre zmenu, budete musiet dodrziavat prvidla s ktorymi ste suhlasili pri zapise predmetov.

Aby som sa este vyjadril k dolezitosti PaZ predmetu pre matematikov. Matematici su vo vseobecnosti vcelku dobri programatori a urcite tato znalost pomoze pri hladani si prace, takze by som to velmi nepodcenoval. No ak vies, ze budes robit nieco ine (co nevie nikto), tak sa venuj tomu :)

Vela stastia pri absolvovani predmetu.
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Uto Apr 08, 2014 8:22 pm

Re: Polsemestrálne testy

Po odovzdaní ohodnotených riešení teoretickej časti polsemestrálneho testu sa objavili niektoré oprávnené reklamácie. Tie trochu zmenili celkovú bodovú štatistiku. Keďže bol záujem o zverejnenie aktualizovanej štatistiky, tu je:

Teoretická časť midtermu:
Celkový priemer: 12.76; po skupinách 11.23 (A1), 16.69 (A2), 12.24 (B), 12.30 (C), 12.34 (D)

Praktická časť midtermu:
Celkový priemer: 6.87; po skupinách 5.40 (A1), 14.33 (A2), 5.23 (B), 6.59 (C), 4.78 (D)

Pokiaľ ide o praktickú časť, tak tá zdá sa veľmi nevyšla. Vzhľadom na pravidlá hodnotenia predmetu nízky bodový zisk nie je kritický. Ale v praxi bude znamenať horšiu štartovaciu pozíciu na záverečnom teste a tým aj väčší stres.

Čo sa týka hodnotenia, tak každú úlohu praktickej časti hodnotil iný cvičiaci, aby boli hodnotenia v rámci úlohy porovnateľné a zároveň sa eliminoval vplyv jednej osoby na celkové hodnotenie. Hodnotitelia: Zoznamy - Galčík, Stromy - Guniš, Backtracking - Šebej. Ospravedlňujem sa za zdržanie pri hodnotení úlohy o zoznamoch, keďže nastali isté komplikácie a až neskôr došlo k definitívnej zmene hodnotiteľa.

Z praktickej časti testu vyplynulo niekoľko pozorovaní:
(1) Úloha o zoznamoch ukázala, že študenti majú problém rozdeliť na jednoduchšie podčasti. Veľa krát boli výsledkom "kilometrové" kódy plné ifov, ktoré aj tak nefungovali. Musím sa priznať, že som mal veľa krát problém identifikovať myšlienky riešení.
(2) Úloha o zoznamoch tiež ukázala jednu z dvoch vecí: alebo sa študenti výhradne sústredili pri príprave na zoznamy (a ostatné veci ignorovali; prácnejšia úloha ich potom zaskočila) alebo nedokážu odhadnúť prácnosť riešenia/dynamicky preorientovať svoju pozornosť na jednoduchšiu úlohu
(3) Úlohu o stromoch (vy)riešilo málo študentov. Ak uvážim, že išlo o zjednodušenú verziu úlohy zo zadania, zdá sa, že domáce zadania asi nie sú riešené tak, ako by mali.
Predchádzajúci

Späť na PAZ1b

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.