Numerická matematika

<<

skorpions13

Príspevky: 17

Registrovaný: Pia Sep 24, 2010 6:02 pm

Bydlisko: Vysoka nad Uhom

Poslať Pon Mar 11, 2013 12:00 pm

Numerická matematika

Ahojte ľudia, mám na Vás jednu trápnu otázočku ohľadom javy

for (int i = 0; i < interpolacneUzly.size(); i++) {
List<Polynom> clenPolynomuLij = new ArrayList<Polynom>();
for (int j = 0; j < interpolacneUzly.size(); j++) {
List<Double> cleny = new ArrayList<Double>();

clen1 = 1 / (interpolacneUzly.get(i) - interpolacneUzly.get(j));
clen2 = -interpolacneUzly.get(j)
/ (interpolacneUzly.get(i) - interpolacneUzly.get(j));

if (i == j) {
continue;
} else {
cleny.add(clen1);
cleny.add(clen2);
}
Polynom p = new Polynom(cleny);
System.out.println(p);

clenPolynomuLij.add(p);
}
polynomyLIJ.add(clenPolynomuLij);
}

tuna máte "pekný úryvok" z jednej mojej krásnej metódy (poprosím Vás, momentálne neeriešte ani časovú zložitosť, ani to že je to napísané hotentotcky :D ) Tie vzorce ktoré tam sú, tam byť musia, taže ani tie... a aby ste sa nestratili, Polynom sa vytvára nasledovne: na vstup musí príst zoznam (1,2,3,4) napr. toto je polynom 4x^0 + 3x^1 + 2x^2 + 1x^3 ... taktiez nerieste, ze je to divne, má to svoje dovody kvoli iným výpočtom : D fajn a teraz zabitá otazka: metoda vytvorí clen1,2 v OK poradi, polynom p sa vytvori v dobrom poradi, ale ked ho chcem dať do clenPolynomzLij prehodí mi koeficienty tj ak p bol 2x+1, tak to zoznamu dojde 1x+2 ... PRECO???? :((((

PS: interpolacne uzly je list doublov, z ktorych prvky figurujú vo vzorcoch pre clen1,2
PSS: sorry za tak dlhý obkec :* a ďakujem ;)
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pon Mar 11, 2013 12:12 pm

Re: Numerická matematika

Sice neviem kde je presne problem, ale zaujimalo by ma, ako vyzera ta metoda Polynom. Pripadne by som na tvojom mieste si takyto objekt vytvoril sam, skusil ho priradit do prazdneho listu a vypisal ten item. Alebo len jednoducho pozrel na ten konstruktor :P
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

skorpions13

Príspevky: 17

Registrovaný: Pia Sep 24, 2010 6:02 pm

Bydlisko: Vysoka nad Uhom

Poslať Pon Mar 11, 2013 12:17 pm

Re: Numerická matematika

public class Polynom {
private List<Double> koeficientyPolynomu = new ArrayList<Double>();
private int stupenPolynomu;

// ===============================GETTERSSETTERS=====================================
public List<Double> getKoeficientyPolynomu() {
return koeficientyPolynomu;
}

public void setKoeficientyPolynomu(List<Double> koeficientyPolynomu) {
this.koeficientyPolynomu = koeficientyPolynomu;
}

// ===============================KONSTRUKTOR========================================

public Polynom(List<Double> vstup) {
setKoeficientyPolynomu(vstup);
stupenPolynomu = koeficientyPolynomu.size() - 1;
}

@Override
public String toString() {
String polynomVypis = "";
String znamienko = " ";

Collections.reverse(koeficientyPolynomu);

for (int i = 0; i < koeficientyPolynomu.size(); i++) {
if (i != 0)
if (koeficientyPolynomu.get(i) < 0) {
znamienko = "";
} else {
znamienko = "+";
}
polynomVypis += znamienko + koeficientyPolynomu.get(i).toString()
+ "x^" + i + " ";

}
return polynomVypis;
}
}
Polynom je ina trieda. Je možné že je to napísané hlúpo, ale potrebujem s tým pracovať v takom tvare ako je to urobené (má ešte iné metódy, ktoré zatiaľ nevyužívam, ale budem)
Nesmej sa, nie som informatik :D
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pon Mar 11, 2013 12:34 pm

Re: Numerická matematika

ak
  Kód:
Collections.reverse(koeficientyPolynomu);
funguje, tak to daj uz rovno do konstruktora. Problem je v tom, ze ten objekt obrateny je a jedine co robis je to, ze pri vypise ho obratene vypisujes.. Ked das reverse do kontruktora tak to otoci uz tam a samotny objekt bude mat informaciu o usporiadani :)
Dufam :P
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

skorpions13

Príspevky: 17

Registrovaný: Pia Sep 24, 2010 6:02 pm

Bydlisko: Vysoka nad Uhom

Poslať Pon Mar 11, 2013 12:40 pm

Re: Numerická matematika

Ľubo, ty si poklad ;) myslela som si, že to bude len v nejakej prkotine, len to trebalo nájsť :) ďakujem silno :*
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Pon Mar 11, 2013 1:15 pm

Re: Numerická matematika

Nieje zac.. som rad, ze si vyuzila priestor na fore, pretoze toto je cesta :D
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!

Späť na Voľná diskusia

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.