Spolupraca cviciaci & prednasajuci

<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Pon Dec 03, 2007 9:29 am

A: no nam sa raz na skuskach z plavania stalo ze sme prisli a komplet cela skupisa (asi 15 ludi) dokopy sme sa utopili.

B: Smiem sa spytat, ci to bolo po preplavani aspon 50 metrov v malom bazene?

A: no ja osobne som v bazene na vycviku ani raz nebol
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Pon Dec 03, 2007 10:50 am

Ja som tiez EHK ani podobne zbierky nevidel a som tu :) V druhom semestri mi celu analyzu znicila priserna cviciaca, ze som proste povedal, ze sa tie ****** ucit nebudem a nech mi "poliby prdel" a tym pre mna cela analyza skoncila. Nechodil som na cvika a ani na prednasky. Je zaujimave, ze v ten semester som spravil skusku na prvykrat na C (s Kulcsarom) a dalsi semester, kedy sa situacia opakovala na prvykrat na D (s Dzurinom), pricom som sa vobec nic neucil a na oboch skuskach som mal stastie ako hovado na otazku. Na cvicenia som samozrejme nechodil a na skusky som isiel bez zapoctu. Dufam, ze som mojim tazkych zivotnym pribehom inspiroval dalsich studentov. Treba vydrzat a vzdorovat bratia a vsetko bude dobre.

Ale nie, vazne. V druhom semestri mi cviciaca tak maximalne znechutila analyzu, ze som proste nedokazal na tie cvicenia chodit a sediet tam. Normalne mi bolo zle od zaludka, ked som ju videl, a to sa mi doteraz nikde inde nestalo. Pocas studia analyzy som nevypocital ani jeden jediny integral (ani na skuske), na zapoctovky som ani nesiel (na niektore). Pritom ine predmety ako napriklad algebru (so Sotakom) som mal rad a cvicenia este radsej (to iste diskretna). Cize v tomto pripade sa da fakt hovorit o znechuteni celej analyzy jednym cviciacim. Pritom v prvom semestri na analyze som tento problem nemal, na cvicenia som chodil rad a na skuske som nasledne mal z pisomky najviac bodov z celeho osadensta daneho terminu.

Cviciaci maju ovela vacsi vplyv na studentov ako si mozno dokazu pripustit. Prednasajuci je dolezity, ale 50 a viac ludi v miestnosti uz predstavuje dav, v ktorom moze kazdy jedinec ziskat pocit anonymity a odosobnit sa a hoci by im aj prednasajuci nadaval do debilov a magorov, tak si to nemusi pripustit. Ale na cviceni, kde je spolu max 10 ludi a cviciaci ma so vsetkymi studentami priamu interakciu, je fakt dolezite, ako vystupuje, akymi privlastkami castuje studentov a co od nich pozaduje. Su studenti, ktori su vdaka MF pristupu imunni voci prejavom cviciacich a ked sa k tomu prida este MF cviciaci, ktory to da studentom aj pocitit, ze ho to nebavi a cvicenia su pre neho na obtiaz, mozu vzniknut situacie, ktore velmi negativne vplyvaju na niektorych studentov. Zial, na nasej fakulte dost casto vnimam, ze cviciaci doslova vyzaruju do priestoru "kto ma takto tresta", ked maju ist na nejake cvicenie. Radsej by sedeli v kancli a robili nejaky vyskum. Vyskum sa da robit aj na SAVke. Preco ste sa potom zamestnali vo vzdelavacej institucii?

Preto mam pre cviciacich niekolko rad. Ak ste sa zle vyspali, alebo sa zle citite alebo mate "zenske problemy" alebo akekolvek ine problemy, ktore negativne vplyvaju na vasu psychicku stranku, zostante sediet doma. Vykaslite sa na cviko a proste na neho nechodte. Studenti bez cvika urcite preziju a mozno niektori si z dlhej chvile sadnu aj k spominanemu EHK. Ak preberate na cviku nieco ine, ako sa prave prebera na prednaske, tak studentom vysvetlite, preco ste sa tak rozhodli a svoje konanie dobre zdovodnite. Hadajte sa s nimi, diskutujte, spochybnujte ich zavery a nechajte si spochybnit tie vase. Hlavne sa vyvarujte MF pristupu. Treba si uvedomit, ze medzi vami a studentami nie je ziaden rozdiel. Tych par rokov a toaletny papier, co mate odlozeny doma v trezore, vobec nic neznamena. Clovek ma tendenciu sklzavat k stereotypom a nechat sa viest po uz zabehnutych kolajach. Tento pristup je cestou do pekla. Hoci v podvedomi tuzite, aby pisali vsetci modrym perom rovnake A, rovnake O, budte vdacni za kazdeho "iniciativneho blbca" alebo inak neprisposobiveho studenta, lebo prave to je ten spravny podnet, aby ste na cviceni zapojili neuronovu siet a vysporiadali sa s novou prekazkou. A hlavne si uvedomte, ze vy ste tu pre studentov a nie studenti pre vas a je vasa povinnost sa na tych cviceniach pre studentov aj rozkrajat, hoci oni sami o to mozno ani neprejavia zaujem. Nikdy neviete, co za ludia vas na cviceni sleduju a koho zivot v tom momente menite. Nie kazdy je extrovert so sklonami k exhibicionizmu ako ja, aby sa ozval, ked mu nieco nevyhovuje.

Na zaver tohto zbytocneho prispevku by som len dodal, ze byt pedagogom je naozaj narocna praca. Vyzaduje pevne nervy, mudrost, vzdelanie a velku davku empatie. Nie vsetci na to maju a nie je ziadna hanba si to priznat. Ved neda sa byt dobrym vo vsetkom. Svoje prve krocky ako pedagog som si uz vyskusal a sam vidim, ze je to nad moje sily. Ci uz to bola letna skola sietovania alebo it akademia, moje vystupenia boli dost onicom. A to som mal niekolko dni na pripravu. Nezavidim preto cviciacim, ktori den co den predstupuju pred studentov. Byt pedagog je toziz praca na 24/7. To vsak neznamena, ze vas prestanem kritizovat :)

A to najdolezitejsie: Nie sme stroje. Kazdy z nas ma nejake pocity a hoci sa snazime tvarit "free", "cool" a "in", mat nadhlad, spravny odstup a nic si nepripustat (ako po nas chce spolocnost), kazdy z nas ma svoje citlive miesto. A to plati pre deti v skolke, ako aj pre ludi v dochodkovom veku. Ulohou spravneho pedagoga je tieto citlive miesta vytusit a vyhnut sa im. O to viac je to dolezitejsie pri osobnom kontakte, kedy clovek nema okolo seba ochranny dav.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
Predchádzajúci

Späť na Všeobecné podnety a pripomienky

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.