Problem + fakt myslienka

<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Ned Dec 05, 2010 4:25 am

pripomienka píše:Ak si pohries historiu, tak krivna odbodie temna a obdobie svetla sa velmi podoba na sinusoidu

Myslis toto?
Obrázok
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Ned Dec 05, 2010 1:16 pm

Ad IQ:
paci sa mi, ako urobis egohon nad vyskou IQ, a potom povies, ze vlastne ta IQ nezaujima, co domurujes dalsim egohonom, ze i ked ta to nezaujima, si proste najlepsi.

Ad dotazniky:
to nie je zly napad. Ja by som tu videl priestor na psychotesty, jednoducho ich vypracoval, skombinoval s dotaznikom, nechal vykonzultovat s buducim ucitelom a riaditel skoly by sam usudil, ci takeho cloveka prijme alebo nie.

Ad cas:
Ty sam tvrdis, ze buduci ucitel ma stravit na kazdej skole aspon dva tyzdne (to sa deje teraz, prax tusim trva dva, ci dokonca tri tyzdne)
, co nasobene poctom skol dava dva a pol mesiaca off. To sa do istej miery deje, lebo kazdy buduci ucitel musi stravit prax tusim na troch skolach, cize uz len tie dotazniky.

c) dostal by papier za vedomostit + Na zakladnej/strednej skole sa nemusis vedomostne pripravovat, lebo mas tie veci v malicku.

Tak ale papier za vedomosti dostavas :-) Problem o ktorom tocis je v tom, ze je rozdiel medzi vedomostami (s tym problem nie je) a psychickou strankou ucitela.

A prave ta psychicka stranka je to, co univerzita nenauci, maximalne moze podporit nejakymi typickymi odporucaniami. Vsimaj si, kde je problem: nie v tom, ze ucitelia nemaju vedomosti (sam tvrdis, ze vedomosti mas v malicku a po troch rokoch ucenia na skole uz rozhodne), ale v tom, ze im trieda prerasta cez hlavu, ze sa s nou nevedia vysporiadat atd.

To suvisi s:
d) ani na milionkrati krat nerozumiem,co tym myslis

Vysvetlim ti to este raz na realnej situacii:
Majme absolventov Gejzu, Ignaca a Dezidera. Dezider skonci statnicu s Ackom, je to prototyp pedagoga. Gejza je priemer. Ignac je vedomostami na hranici a ako ucitel tiez.

Dezider si povie ,,ta ja pojdem na strednu skolu za 500 evri za mesiac sa srdit s nevystatymi detmi, ked ovladam Springy, Cocoony a financne metody? Idem radsej do Kokos Vynos / 29B Industries vyvijat semanticke weby."

Ignac si povie to iste a odchadza robit do firmy testera.

Gejza nema schopnosti na to, aby robil v IT firme, ani na to, aby robil financneho analytika, tak aha, Gymnazium pod Hribikom hlada informatikara, lebo vsetci schopni zduchli do firmy. Uspokoji sa so svojimi peniazmi a do konca zivota stravi svoj zivot vychovou mladeze.

You get the picture?

----------------------------------------------------------

Modelova situacia 2:

Eulalia, absolventka MI, sikovna, bystra, ide s nadsenim na skolu vyucovat mladez. Je kreativna, pouziva nove finty, vsetci su nadseni. Po dvoch rokoch jej nadsenie opada, plus potrebuje hypoteku, tak odchadza do IT firmy a s nou odchadza nadsenie.

A teraz mi povedz, ako ma toto ovplyvnit univerzita, ked z principu idu na stredne skoly priemerni absolventi, lebo elita vidi svoje uplatnenie uplne inde ako v skolstve.

Jeden napad: posunut gaussovku doprava. Lenze tym zvysime kvalifikovanost absolventov (co je dobre) a vykopneme ich do biznis sfery.

Toto je to, co som spominal milionkrat a vnimam to ako kriticku vec.

Na projekte DVUI mame sancu rozpravat sa s ucitelmi informatiky a presne tie problemy ich dokola trapia. Byrokracia, podfinancovanost, zapasy so ziakmi, zapasy so starsimi kolegami, ktori nie su v stave sa zmenit. Nie vedomosti, tie nie su problem.

Ako ma toto nas ustav zmenit?
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Ned Dec 05, 2010 3:14 pm

alef0 píše:Ad IQ:
paci sa mi, ako urobis egohon nad vyskou IQ, a potom povies, ze vlastne ta IQ nezaujima, co domurujes dalsim egohonom, ze i ked ta to nezaujima, si proste najlepsi.
IQ nieco vravi, ale ani zdaleka to nie je smerodajne. Hold doby geniov, kde na genialnu vec staci jeden clovek, pominuli.

Ad dotazniky:
to nie je zly napad. Ja by som tu videl priestor na psychotesty, jednoducho ich vypracoval, skombinoval s dotaznikom, nechal vykonzultovat s buducim ucitelom a riaditel skoly by sam usudil, ci takeho cloveka prijme alebo nie.
vid nizsie

Ad cas:
Ty sam tvrdis, ze buduci ucitel ma stravit na kazdej skole aspon dva tyzdne (to sa deje teraz, prax tusim trva dva, ci dokonca tri tyzdne)
, co nasobene poctom skol dava dva a pol mesiaca off. To sa do istej miery deje, lebo kazdy buduci ucitel musi stravit prax tusim na troch skolach, cize uz len tie dotazniky.
Ano. A je problem, aby sa dali dotazniky a deti by rozhodli, ci je schopny alebo nie? Ono to ide aj u detoch. Moj otec, ucitel na zakladnej, je na skole najlepsi ucitel a pritom ma surovo najvacsi respekt. Vacsinou sa tie veci biju. Otec ich dokazal spojit. Dalsia famozna vec, co spravil. Uci telesnu. Nikdy neucil dievcata a odrazu mu dali ucit dievcata. Dievcenska psychika je uplne ina. Ale totalne. Otec ju chcel pochopit, aby mohol lepsie ucit. Tak po veceroch zacal citat tie ich dievcenske romany, aby zisitl, co vlastne chcu a o com snivaju.

c) dostal by papier za vedomostit + Na zakladnej/strednej skole sa nemusis vedomostne pripravovat, lebo mas tie veci v malicku.

Tak ale papier za vedomosti dostavas :-) Problem o ktorom tocis je v tom, ze je rozdiel medzi vedomostami (s tym problem nie je) a psychickou strankou ucitela.
Zhodou okolonosti, v matematike je problem aj s vedomostami ucitelov. Bavil som o tom ludmi z ucme radi a hlavne u mladych ucitelov. Rozdelte papier na papier za vedomosti a papier na ucenie.

A prave ta psychicka stranka je to, co univerzita nenauci, maximalne moze podporit nejakymi typickymi odporucaniami. Vsimaj si, kde je problem: nie v tom, ze ucitelia nemaju vedomosti (sam tvrdis, ze vedomosti mas v malicku a po troch rokoch ucenia na skole uz rozhodne), ale v tom, ze im trieda prerasta cez hlavu, ze sa s nou nevedia vysporiadat atd.
Tak nech uci, da sa to na naucit. Ano, su ludia, ktorym to ide prirodzene ale je uz zname, ze sa da naucit.

ad psychotesty. Poviem priklad mediciny v Prahe. Je zname, ze doktor okrem vedomosti, by mal byt aj clovek. Na medicine, psychologii a neviem este kde, to riesia takto. Prijmacky sa skladaju s vedomostneho testu a s pohovoru. Kto predje vedomostnym testom (ten je vacsinou nastaveny tak, ze je nemozne ho mat na 100%) ide na pohovor. Na pohovere sa pytaju otazky, preco chce ist na medicinu, preco prave tu, ako chce prispiet k spolocnosti, ako sa citi atd... A na zakladne ich subjektivneho pocitu a ho prijmu alebo nie. Nastala vec, ze som musel ist do nemocnice. A to bolo nieco uplne ine. Lekari a sestricky, vsetci sa spravali ludsky a chceli pomoct. Doslova som sa s nimi citil prijemne. Fakt, uplne inac posobili ako priemerna slovenska nemocnica.

To suvisi s:
d) ani na milionkrati krat nerozumiem,co tym myslis

Vysvetlim ti to este raz na realnej situacii:
Majme absolventov Gejzu, Ignaca a Dezidera. Dezider skonci statnicu s Ackom, je to prototyp pedagoga. Gejza je priemer. Ignac je vedomostami na hranici a ako ucitel tiez.


Alef, otazka. Preco si na UPJS? Kolko zarabas? Kolko by si mohol zarabat? Ale preco si na UPJS?

Co spominas je vedlajsi produkt, ktory sa pevne verim, z blizkej buducnosti zmeni. A ak sa bude stale katastrofalne, sa naserem, budem minister skolstva a prva vec co presadim, ze ucitelom zakladnych/strednych ba aj materskych skoly sa vsetkym zvysi plat o 30%. Viem, nie je to nic moc, ale uz sa s tym bude dat existovat. Jednak tia ciastka nie je tak velka. Neviem, ci to vychadza rocne na kilomer alebo dva kilometre dialnice. Druhak verejnost bude na mojej strany a minister financii sa neubrani. To je povodne napad pana Mojzisa, ale jemu by povedal minister financii nie a on by rezignoval. Ja by som neodisiel a minister financii aj vramci zachovania akeho takeho psychickeho zdravia by sa neubranil. Je aj podpora. V Prahe je netrivialna skupina studentov, ktora chce veci menit.

Ale to nie najnutnesia podmienka. Kludne mozete zacat aj aj bez toho.


Ako ma toto nas ustav zmenit?
Vazne s kazdym napadom musim prist ja? Stale sa pytas len ako a ako a ako. Keby prides s vlastnym napadom???

napriklad rozdelit papier na ucenie a papier za vedomosti. Psychologicka priprava ucitelov. Prezentovat ucitelsku pracu ako poslanie. Povedat im, ze potrebujeme mi ich pomoct. A aj ich platy budu zavisiet od toho, ako deti budu ucit. Lebo to, ako ich ucili ucitelia, deti nezabudnu. A ked ich budu viest k vlastnemu nazoru, nebat sa ho prejavit ku kreativite atd... Tak o 20 rokov budu tie deti rozhodovat o tomto state a ked sa povie, ze ucitelia su na tom biedne, tie deti si spomenu, aki boli ti ucitelia super (nie iba jeden ucitel, ale skoro vsetci) tak s pokorou im daju take platy, aby si mohli slusne zit. O tom to je. Ucitelia maju moznost rozhodovat o tomto state na zakladeho toho, ako dobre budu ucit.

Slovenska vlada je krasny priklad toho, ako ucitelia na zakladnej/strednech skole ucili. Aj Vam sa zastavuje zdravy rozum alebo iba mne? A vy vidite viac politickych prestrelek ako rieseni problemov? Hlavny problem, co som spominal. Obmedzovanie mysle studentov. Slovensko na pocet obyvatelov dost vysoky pocet sikovnych a uspecnych ludi. Ale preco je ich netrivialna vacsina za hranicami tohto statu? A kazdy jeden z nich Vam povie, ze chcel sa presadit na Slovensku, ale vzdy ak s niecim prisiel, tlkli ho budzoganom po hlave. Pritom v zahranici je velmi uspeny. Takych ludi poznam ja, moji rodicia aj moji priatelia a ani zdaleka ich nie je malo. Ucitelia su zodpovedni za ovela viac veci, ako si myslia. Vid. poznatky z modernej psychiatrie z poslednych 40 rokov.

EDIT: Vsimnite si na akej urovni je finske skolstvo a ako sa sprava ich vlada. Myslite, ze je to nahoda?
Naposledy upravil pripomienka dňa Ned Dec 05, 2010 4:17 pm, celkovo upravené 2
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Ned Dec 05, 2010 3:50 pm

Spominam otca iba ako priklad. Ze ono to naozaj ide. A teraz Vam ukazem, ako sa to prejavilo v mojom zivote. Nikdy som v nasom meste neplatil napriklad vstupne. Vsetci vyhadzovaci, ty neplatis. Otec ma ucil a dlhujem mu vela. Chcel som si kupit pocitac. Prisiel som do obchodu majitel mi povedal. Tvoj otec ma dohnal k basketbalu. Ak budes este niekedy nieco chcet, vsetko mas za dealerske ceny. Vecer som isiel vonku, vzdy ma zastavilo aspon 10 neznamych ludi iba preto, aby som pozdravil otca. Oprava veci.... Ty si jeho syn, nie? Zastav sa po to o siestej. Bezne sa opravu niecoho caka zopar dni. O tom hovorim. Ak by taki ucitelia ucili buducu vladu a povedia im, ze maju problemy s vyzitim, tak si Ti ludia vo vlade povedia, ze toto nemozeme dopustit lebo tym ludom dlhujeme vela a nie iba my ale cela spolocnost, ktoru reprezentujeme.

To je ten point. Jednotlivo to tak funguje. Nie iba v mojom pripade. Ale takych uciletov je stale strasne malo na to, aby to fungovalo globalne.
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Ned Dec 05, 2010 6:16 pm

alef0 píše:Majme absolventov Gejzu, Ignaca a Dezidera. Dezider skonci statnicu s Ackom, je to prototyp pedagoga. Gejza je priemer. Ignac je vedomostami na hranici a ako ucitel tiez.
---------------------------------------------------------

Modelova situacia 2:

Eulalia, absolventka MI, sikovna, bystra, ide s nadsenim na skolu vyucovat mladez. Je kreativna, pouziva nove finty, vsetci su nadseni. Po dvoch rokoch jej nadsenie opada, plus potrebuje hypoteku, tak odchadza do IT firmy a s nou odchadza nadsenie.

A teraz mi povedz, ako ma toto ovplyvnit univerzita, ked z principu idu na stredne skoly priemerni absolventi, lebo elita vidi svoje uplatnenie uplne inde ako v skolstve.

Toto je to, co som spominal milionkrat a vnimam to ako kriticku vec.


Eulelia sa dostane do finacnych problemov, chce mat rodiny atd... Je sikovna bystra atd... Moze pracovat v IT firme a zaroven moze tyzdenne oducit aspon 5 hodin na skole. Pri velkej ochote moze aj 10. Standard je tusim 23 tyzdenne. Ak je sikovna a bystra, nemala by s tym problem. Ale problem je ten, ze vidi iba lokalny problem (jej skolu) a globalny dosledok ju nenapadne.

Vsimni si linuxovu komunitu. Zvyknes vytahovat totalne blbosti tak ti poviem rovno. Vsimni si linuxovu komunitu gentoo alebo archlinux. Su to profici. Preco za minimum penazi (ak vobec nejake) venuju svoj cas komunite? Preco ma cvicil z unixu clovek, ktory naprogramal elinks, je serif pre git a ma popri skole este 2 zamestania? Preco cvicil veci, ktore vedel ako 13 rocny chlapec?

Preco je u Vas Semanisin, ty, Peto Gursky, Samo? Nemozete odist a zarabat uplne inac?

Este lepsia otazka. Keby Vam nutne bolo treba nejake peniaze, neviete si tie peniaze mimo skoly zarobit bez toho, aby ste odisli zo skoly?
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Pon Dec 06, 2010 10:02 am

Triple post.

Dotazniky su vyborny napad.


Tak nech uci, da sa to na naucit. Ano, su ludia, ktorym to ide prirodzene ale je uz zname, ze sa da naucit.

Cize ty chces vyriesit problem vyburnovanej ucitelky tym, ze ju posles do kurzu lepsieho ucenia? Len cisto zvedavostne: kde sa realizuje taky kurz?


ak sa bude stale katastrofalne, sa naserem, budem minister skolstva a prva vec co presadim, ze ucitelom zakladnych/strednych ba aj materskych skoly sa vsetkym zvysi plat o 30%.

http://www.youtube.com/watch?v=AyTZAcgyXbo

Ale to nie najnutnesia podmienka. Kludne mozete zacat aj aj bez toho.

Mame dotazniky, mame napad rozdelit papier na Certifikovany Matematik/Informatik a Certifikovany Ucitel.

Jaj, psychologicka praca. Ano. I agree. Ale:

Zvyknes vytahovat totalne blbosti tak ti poviem rovno.

Ktore? Cituj, menuj.

Anyways, v tvojom traktate o zodpovednosti si zabudol na jednu podstatnu vec. Hned vysvetlim: Tvoj otec je priklad genialneho fanatika, ktory nevaha byt fanatikom i za smiesne penaize lebo ho to bavi. To su ti famozni ucitelia, ktori maju vedomosti a drzia skolstvo nad vodou bez ohladu na peniaze. Tak ako kazdy ma traumaticku spomienku na ucitela, ma urcite veselu spomienku na fanatika (moj slovencinar na zaklade, fyzikarka, informatikari zo strednej.)

Do tejto kategorie spadaju vsetci linuxovi nadsenci, vyvojari kernelov, Džiav a podobne. Vsimni si jednu dolezitu vec: nadsencovi peniaze vela nehovoria. Nadsenec je schopny robit nezaplatenu pracu, lebo ho bavi. Dolezita vec je ale ta, ze nadsenie mozes podporit peniazmi, ale nemozes ho vynutit.

Eulalia je demotivovana zo stredneho skolstva po dvoch rokov. Vypalena. Otravena. Nadsenie nada. A ako bonus nema peniaze. Ty jej navrhujes ist pracovat 8 hodin do IT firmy a potom radostne ist ucit deti do skolicky. Ano, su taki ludia. Chvala im, pravej strane gaussovky. Ale Eulalia je z lavej strany gaussovky. Tvojho Michala netrapia genialni dejepisari, ale trapi ucitelia, ktori nie su ochotni / schopni sa zlepsovat.

A pozor, Eulalia nie je vymyslena. Mam mnozstvo znamych, mladych sikovnych absolventov, ktori ju presne kopiruju. Ak mas ine realne skusenosti s mladymi absolventami, podel sa o ne.

Opakujem, ze sa bavime o strednej skole, kde demotivovany ucitel nepojde do projektov, nebude ich iniciovat, lebo prenho je najlepsie robit si svoju opakovanu pracu, za ktoru dostane svoje smiesne peniaze. (Nebavime sa o vysokej skole, ani o peniazoch na nej, nik z nas tu nebedaka, ze na vysokej skole sme malo zaplateni.)

Ty hovoris, ze Eulalia je kratkozraka, lebo vidi len svoje blaho a blaho Naroda nevidi. Pridi niekedy v piatok / sobotu na DVUI a urob prednasku stredoskolskym ucitelom, kde ich namotivujes, ze nemaju byt kratkozraki, nemaju mysliet na svoj plat, 30 deti v skole a dve doma, ale na blaho Naroda.

Dokonca mam lepsi napad: urob prednasku mne. Ja by som v zivote neucil na strednej skole, pretoze a) peniaze b) byrokracia c) studenti su tam prevazne nedobrovolne a nemozes ich vyhodit z hodiny d) autoritu si mozes vydobyt len svojim sarmom e) musis sa hadat na piatich urovniach, s rodicmi, riaditelmi, a podobne. Mozes apelovat Narodom, Zodpovednostou, ale to su abstraktne pojmy, ktore ovplyvnia rojkov a nadsencov. (Ale rojkovia su na pravej strane krivky, resp. uz niekde inde.)

Vsimaj si dolezitu vec, ze Ustav to ma sancu ovplyvnit len minimalne. (Okrem tych motivacnych prednasok.) Ty sam to vies, inak by si sa na mna neoboroval v duchu ,,Vazne s kazdym napadom musim prist ja?", ked som sa ta pytal, ako inak to mozeme ovplyvnit :-)

Vsimnite si na akej urovni je finske skolstvo a ako sa sprava ich vlada.

Finsko: cisty mesacny prijem stredoskolskeho ucitela: 2,654 eur. Priemer skrz sektory: 1800
Slovensko: ucitel 706 €, priemer skrz sektory 802.

Vsimam si and iz tragedy.
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Uto Dec 07, 2010 12:50 am

Alef0, chcel som Ti par veci uprimne napisat, ale na forum to nepatri. Snad len poviem, ze mozno by si mal zvazit, na co vsetko treba reagovat do nekonecna a co vsetko sa pytat.

Reakcie na tvoj príspevok:
- Myslím si, ze sa bavíme aj o vysokej škole.
- Ľudia sa menia (aj k pravej aj na ľavej strane Gaussovky). Jedna z najväčších domén šloveka. Vie sa prispôsobiť a zmeniť sám.
- Kurzy učenia. Neviem o tom, aby sa také niečo vážne na Slovensku učilo. Ale ohľadom kurzov učenia vrelo odporúčam kontaktovať Feriho Kardoša z UMV.
- Nadaný, šikovný a bystrý človek, podľa môjho názoru, nemá pevnú pracovnú dobu.
Finsko: cisty mesacny prijem stredoskolskeho ucitela: 2,654 eur. Priemer skrz sektory: 1800

- Bolo prvé vajce alebo sliepka?

Týmto skončila reakcie na tvoj príspevok.
___________________________________

Ďalší problém - Feedback
- Je nesmierny problém získať spätnú väzbu. O 100 dôvodov viac, prečo začať s dotazníkmi už na základnej škole. Potom tie deti nebudú brať feedback ako niečo naviac, ale ako niečo prirodzené. Myslím, že to bude máť silno pozitívne dopady. (poznatok moderne psychatrie. človek žiadnu prirodzenosť nemá. Môže u totiž meniť)

Problém princípu.
- Školstvo, zdravotníctvo a takmer všetko, kde ľudí platí štát (u nás), je v katastrofálnom stave. Prečo je školstvo v katastrofálnom stave? Lebo jeho dnešný základ stojí na princípe, ktorý je zlý. A môže sa okolo neho robiť milión pozitivných vecí, všetko je to iba záplata na záplatu. Ak je niečo postavené na zlom princípe, záplaty to nepremenia na dobrý princíp. Isto Vás napadne nespočet príkladov.

Príklad zdravého princípu 1.
- Myslím, že je to google. Aspoň, čo som čítal populárnu históriu vzniku, nadobudol som pocit, že prioritný bol, nazvem to, princíp naivnej ľudskej férovosti, otvorenej mysle a kreativy. Preto ich aj na začiatku veľa nadnárodnych firiem odmietlo, ak to chceli predať. Nebol som v google, ale z médií mi prídu "pracovné podmienky" geniálne. Veľmi rád by som vedel, aké prídu marianovi.

Príklad zdravého princípu 2.
- MFF UK. Nie je ani zďaleka dokonalý, mám kopec chýb ale funguje na zdravom princípe. Nepočujete ho radi z mojich úst, tak bodka :)

[b]Príklad zdravého princípu 3. Najľudskejší, najfámoznejší, najzdravší, najnaivnejší a možno aj najneprekonateľnejší.
Spôsob oslobobenia Indie z pod britskej vlády.

- celé založene na (bold font special to alef0) abstraktnom, naivnom ale správnom princípe, princíp boja proti násiliu nenásilím.
- vzniklo to v hlave jediného človeka, Gandhi
- svojou hladovkou uvedomil 350 miliónov ľudí, ktorí začali vešat vence z kvetov na krk vrahom ich detí, rodičov, rodiny, priateľov, blízkych.
- 350 miliónov ľudí v ten princíp uverilo a dávalo sa dobrovoľne zabíjať
- Gandhi sa dožil oslobodenia Indie a následného krvavého oddelenia Pakistánu. Neskôr bol zastrelný (nikto ho nikdy fyzicky nechránil)
- Albert Einstein o Gandhim povedal, že o 100 rokov nebudú ľudia veriť, že taký človek chodil po tejto Zemi.
- Ukázal platnosť správneho princípu
- Osobne si myslím, že mocným ľudom, ktorí stáli za mím, to prerástlo cez hlavu. Gandhi o tom vedel a oslobodenie Indie ani nechcel. Pravdepodobne vedel, že India ešte nie je na samostatnú vládu pripravená, ale dal sa prehovoriť. Myslím si, že to malo skončiť, ak v zákone presadil rovnocennosť Inda a Brita (pred ním nemohol ísť Ind s Britom po jednom chodníku)

Ďalej si myslím a aj Vás žiadam o názor, že mnou navrhnutý princíp vo svojej podstate funguje. Ak si myslíte, že mnou navrhnutý princíp nefunguje, nie je správny, je zlý... Váš názor by som veľmi ocenil.

Ďalej Vás pokorne žiadam, ak viete o nejakom inom nápade, ktorý v jeho podstate funguje, prezentuje ho. Bohužiaľ toto je jediný spôsob o akom viem, ktorý je schopný dôjsť do úspešného a trvalého konca.
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Uto Dec 07, 2010 10:59 am

Myslím si, ze sa bavíme aj o vysokej škole.

Ako som povedal, na vysokych skolach je problem v inej dimenzii. Tvoja frustracia bola smerovana na stredne skoly? Eulalie? Gejzovia? Co s nimi?

Myslím, že je to google. Aspoň, čo som čítal populárnu históriu vzniku, nadobudol som pocit, že prioritný bol, nazvem to, princíp naivnej ľudskej férovosti, otvorenej mysle a kreativy.

Ano, to funguje kade-tade, pretoze v sukromnej firme (do velkej miery aj vo vysokom skolstve) si mozes dovolit byt sam sebe panom a nastavovat podmienky podla lubovole.

Stredne skolstvo do velkej miery take nie je. Priestor vidim naozaj v zvyseni financovania (ale to sa rozhodne nestane tak, ze minister tresne po stole a zaziada peniaze, takto politika nefunguje) a odburavani byrokracie.

Ale to nie je v zodpovednosti Ustavu, ani Univerzity. To len aby nedoslo k mylnemu nazoru, ze Ustav je za to zodpovedny a MFF tento problem riesi lepsie.


Ďalej si myslím a aj Vás žiadam o názor, že mnou navrhnutý princíp vo svojej podstate funguje.

Zhrniem tvoje napady:
a) dotazniky, delenie papierov
b) zaviesť princíp naivnej ľudskej férovosti, otvorenej mysle a kreativ[it]y. Viď MFF / Google / India.
Pochopil som to spravne?


Ak si myslíte, že mnou navrhnutý princíp nefunguje, nie je správny, je zlý... Váš názor by som veľmi ocenil.

A preco potom:

Snad len poviem, ze mozno by si mal zvazit, na co vsetko treba reagovat do nekonecna a co vsetko sa pytat.

Toto je diskusia a nie monolog. Chapem, ze niektore otazky su ti nepohodlne a narusaju idealny svet. Averzia voci neprijemnym otazkam je ludskemu duchu prirodzena, lebo lahsie strcit hlavu do piesku ako sa k problemom postavit celom a praktickymi rieseniami.
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

krakatit

Príspevky: 44

Registrovaný: Štv Nov 15, 2007 12:37 am

Poslať Uto Dec 07, 2010 6:21 pm

Caute slobodne mysle :)...Diskusie na forach asi neurobia reformu v skolstve...Ale je fajn, ze sa o tom aspon diskutuje...Podla mna je najvacsi problem UPJS a mozno aj celeho skolstva na SK, ze ako keby sme ani nemali autority, ktore by sa vyjadrovali ku stavu v skolstve, ktory nie je dobry...Bez urazky Ado, ale ja Ta za autoritu, ktora by davala vizie a odpovede nepovazujem. Hoci s Tebou vela krat suhlasim, ale predsa si ani neskoncil prvy stupen studia a mas vo vedeckej a pedagogickej oblasti zatial len malo skusenosti a vysledkov.

V tom prispevku som chcel povedat, ze ku tymto problemom by sa mali predovsetkym vyjadrovat profesori, rektori, dekani, garanti odborov. Na UPJS stale pocut len o nic nehovoriacich statistikach, ktorymi sa maskuje zly stav. Taktiez sa hovori o excelentnych centrach, ktorych realizacia na Uinf (aspon z mojho vonkajsieho pozorovania - nebol som clenom realizacneho timu) je slusne povedane urazkou vedy a zdraveho rozumu.
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Uto Dec 07, 2010 9:51 pm

krakatit píše:Caute slobodne mysle :)...Diskusie na forach asi neurobia reformu v skolstve...Ale je fajn, ze sa o tom aspon diskutuje...Podla mna je najvacsi problem UPJS a mozno aj celeho skolstva na SK, ze ako keby sme ani nemali autority, ktore by sa vyjadrovali ku stavu v skolstve, ktory nie je dobry...Bez urazky Ado, ale ja Ta za autoritu, ktora by davala vizie a odpovede nepovazujem. Hoci s Tebou vela krat suhlasim, ale predsa si ani neskoncil prvy stupen studia a mas vo vedeckej a pedagogickej oblasti zatial len malo skusenosti a vysledkov.


Ano. Ano. Ano. Samozrejme, nie som autorita :-). Len som trochu podivny student, ktory odisiel este podivnejsim stylom a asi este podivnejsie sa snazi tejto skole pomoct zdelenim par mysienok a postrehov.

A predkladam myslienku, ze vysoke skolstvo sa moze riesit na vysokej skole ohladom vedy, garantov, studijnych programov atd... Ale co sa tyka studentov, s tymi vela uz nespravi, lebo chodia pokazeni uz so strednych skol. Osobne nepoznam jedneho stredoskaka, ktory sa citi byt v ramci strednej vyuzity a bol by s nou dokonca aj spokojny. Mam aj myslienku, ako poriesit stredne skoly.

krakatit píše:V tom prispevku som chcel povedat, ze ku tymto problemom by sa mali predovsetkym vyjadrovat profesori, rektori, dekani, garanti odborov. Na UPJS stale pocut len o nic nehovoriacich statistikach, ktorymi sa maskuje zly stav. Taktiez sa hovori o excelentnych centrach, ktorych realizacia na Uinf (aspon z mojho vonkajsieho pozorovania - nebol som clenom realizacneho timu) je slusne povedane urazkou vedy a zdraveho rozumu.


Kde su? Uprimne, nic take nepozorujem. Uz mi to pomaly pride ako Romska problematika (globalne na celom Slovensku). A dalsia vec, problem je aj interne na UINF. Si jediny, ktory nahlas povie, ze stav je zly. Jediny. Vsetci ostatni zacnu obhajovat alebo su ticho. A tak umelo stav zly nie je, teda sa tym netreba velmi zaoberat.

Vies, ako to je MFF? Netrivialna skupina studentov aj ucitelov kritizuje zastarolost programu Matematika. Lebo je si silna vetva analyzy, tak iba kopec, podotykam brutalnej, analyzy. v KE je analyza surovo prechadzka ruzovou zahradou oproti stavu tu. Ale zas si aj myslim, ze to ani vobec nemusi byt chyba. Ba si aj myslim, ze nie je naskodu. Fakt, naco prehanat... Teda matici maju nespocet analyzy, ale priemerny absolvent matematiky nema ponatie o logike a teorii mnozin. To napriklad povazuju za katastrofu a nemaju to problem nikomu povedat. Kazdy si povie svoj nazor, je ochotny pocuvat iny a spolocne diskutovat. V KE mam pocit, ze vsetci su radsej ticho. Vravim, ze MFF nie je dokonaly, co sa tyka studia, ale je postaveny na zdravom jadre. Lebo ludia nie su ticho a vyjadria sa. Vyjadria sa profesori, garanti, ucitelia aj studenti. K prijimackam sa napriklad vyjadrovali aj klucovi vedci...
<<

krakatit

Príspevky: 44

Registrovaný: Štv Nov 15, 2007 12:37 am

Poslať Uto Dec 07, 2010 10:48 pm

Ale co sa tyka studentov, s tymi vela uz nespravi, lebo chodia pokazeni uz so strednych skol.


Suhlasim, stredoskolski ucitelia sa vyhchovavaju na univerzitach, kde sa taktiez vypracovavaju ucebne usnovy...Zaujimave, ze spominas len matematiku, co sa tyka vyucby na strednej skole a nejak sa vyhybas informatike...Podla mna informatika je na tom este horsie - u matematiky je aspon predmet jasny - za matematiku sa nepovazuje uctovnictvo, aj ked sa tam nieco spocitava...Informatika je mlada disciplina, ktora sa este len hlada a za informatiku sa povazuje word a excel...

Kde su? Uprimne, nic take nepozorujem.
Je to zle, je to stav ked ludia rezignovali. Nielen profesori, odborne autority sa nevyjadruju, nediskutuju, ale aj studentom je to jedno. Vsetci si mozmeme zablahozelat ze v nejakom rebricku sme prvi na SK, takze radsej si ani nechcem predstavit ako to funguje v Trencine. Chybaju autrity, ktore by sa vyjadrovali, kritizovali zle rozhodnutia, pripadne sami by riadili Uinf, resp. UPJS.
<<

mirak

Príspevky: 119

Registrovaný: Štv Okt 01, 2009 9:24 pm

Bydlisko: Kosicky Invader

Poslať Str Dec 08, 2010 12:26 am

ado ked tu nie si plno veci sa meni, neuveris...
analyza pre informatikov sa jaksi prekopala...analyza 2 je preberana uz v prvom semestri a to co bolo preberane v analyze 1 je rychlo prejdene za prvych par tyzdnov, je z toho 1. pisomka a ide sa dalej...a v analyze 2 je to, co bolo v analyze 3...
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Str Dec 08, 2010 1:05 am

@krakatit informatike sa nevyhybam, len sa divam na nu trochu inac. Neviem, ako informatika ucitelstvo u Vas, ale tu tie osnovy strasne volne. Ze iba dane, co by sa mal ucitel na strednej ucit, ale forma slobodne ostava na nom.

Pravdu povediac, ani neviem, co by sa na strednej malo ucit na informatike. Mal som ju iba v prvom rocniku a potom az v maturitnom. Tam bolo aj programovanie v Pascali.

Informatiku na strednej neberiem ako klucovy predmet. Iba ako predmet, ktory ma obrovsky potencial. Napriklad jeden priatel z KE, tlmocnik, mi rozpraval ako mali programovanie, bavilo ho to a polka triedy opisovala od neho :-) To je strasne pekne, ze vidi to prvy krat v zivote a sa mu to paci :-)

Informatika oproti matematike ma 2 velke nevyhody. Nema tradiciu, tym padom nema ani ucitelov. Neviem ako Vam, i ked viem, ze nie som sam, ale ja som v zivote zo ziadnym officom nevedel robit. Az na Power point. Ten bol celkom intuitivny. Asi sa dnes zvysili hodiny informatiky na skolach. Ale ono je fajn ucit informatiku, ale velmi podstatne je aj, aby sa deti ucili neteiketu, ako sa na internete spravat, ako pisat maily atd...

Neviem Marian, neviem, co by trebalo ucit na informatike. A na akej skole. Gymnazii je na Slovensku 30%, si myslim, ze je to nezmysel. Tolko gymnazistov na Slovensku nie je. Gymanzium si predstavujem ako skolu pre intelektualov. Za mojich cias (som bol asi predposledny kvalitny rocnik) sme as na gymnazium hlasili 70 s priemerom 1,00 a prijmalo sa 90 a nieco. Dnes sa gymazium idu bezproblemov ludia s priemerom 3 a viac, a tym padom je to nanic. Inlektuali sa nudia, pre ostatnych je to narocne a ucitelia nevedia, komu sa maju prisposobit. Gymnazium Ti okrem intelektu neda nic. Potrebujes vysku atd.. ale to je ina debata Stredne skoly treba ovela viac diferencovat, podla mna.

Informatika na strednych je naozaj v plienkach, kdez to matematika ma tradiciu aj ovela viac ucitelov.

@mirak to neviem, ci bol s analyzou spravny tah. ale ono sa s nou asi velmi na informatike experimetuje. Aj tu je taka, cudna... Ale neriesime ten problem :), to sa tyka kazdej skoly samostatne. Je pravda, ze ja som iba podivny student ale napriklad bezadis je krakatitovo "dieta". Teda mozno ma zmysel sa zamysliet nad tym, ako to vnima.

@alef0 ak mozes, tak skus prispevky pripomienky premenovat na guest126, ale v tejto kategorii. Ostane kludne moze ostat pripomienka :)

EDIT: Chcel som spravit edit, ale naozaj neviem, ako sa vyjadrit k informatike. Asi by bolo fajn, keby sa videl rozdiel medzi computer science a computer engeneering, ale urcite nedam ruku do ohna, ze je take delenie informatiky spravne. Pravdu povediac, ani sa mi velmi nepozdava. Tu fyziku, co sa ucia na technike, tiez sa mi to vidi ako nezmysel a fyziku by sa mali ucil elektotechnici, fyzici, stavbari atd... a nie informatici. Ani neviem ako by som definoval informatiku. Mozno (doslova) science over computer.
<<

zt

Príspevky: 199

Registrovaný: Uto Feb 26, 2008 8:26 pm

Poslať Str Dec 08, 2010 1:23 am

Je to zle, je to stav ked ludia rezignovali. Nielen profesori, odborne autority sa nevyjadruju, nediskutuju, ale aj studentom je to jedno. Vsetci si mozmeme zablahozelat ze v nejakom rebricku sme prvi na SK, takze radsej si ani nechcem predstavit ako to funguje v Trencine. Chybaju autrity, ktore by sa vyjadrovali, kritizovali zle rozhodnutia, pripadne sami by riadili Uinf, resp. UPJS.


mna dost dlho zaujimala prave tato problematika ked som bola student a nebolo mi to jedno;

rebricky poukazuju na aktualny stav ktory sa kazdy rok moze menit;
Naposledy upravil zt dňa Str Dec 08, 2010 5:24 pm, celkovo upravené 2
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Str Dec 08, 2010 1:39 am

@mirak Mam skoncene iba 2 roky. Prvak je matika a u nej som nemal pocit, ze je slaba. Vacsina predmetov druheho rocnika bola na prd. Je to druhy rocnik, ktory mi mal vediet kazdy vystudovany informatik. Ja si myslim, ze ak sa naozaj chce, vedia sa dat tie druhacke predmety do poriadku za 2 roky. Nie som 3 roky na UPJS :)

Mne najme vadilo, ani nie tak rebricky, tie som nevidel, ale ta apatia studentov a celeho UNIF. Davalo sa nam do podvedomia, ze je to kvalitna skola a pritom ocividne som videl, ze ani nahodou (a to iba druhacke predmety). Vadil mi ten rozpor a osobny pocit, ze ma 2 rocne studium nijak nebohatilo.

Hm, ak tak rozmyslam, aj si myslim, keby sa nam davalo skor do podvedomia, ze je to zle, ale chceme to menit, pomozte nam, asi by som ani neodisiel. Chcel by som pomoct. Ale tak, som videl, ze je to zle a podla podvedomia a verejnej mienky som studoval kvalitnu skolu. A aj si myslim, ze keby sa verejne vedelo, ze je to zle, tak ma tie 2 roky aj obohatili, lebo by som sa ucil by som sa veci sam, aby som mohol dokazat, ze chceme sa zlepsovat. Mozno to vyznelo zvlastne, ale taku mam povahu :-)

tak aj MFF. Mam pocit, ze je to kvalitna skola. Asi sme nejaki dobri v nejakych rebrickoch, neviem. Ale je mienka, ze je to kvalitna skola a ja mam ten pocit tiez. Teda sa to zhoduje a je to ok.
PredchádzajúciĎalší

Späť na Všeobecné podnety a pripomienky

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.