Nezmyselnost softverovych projektov a diplomoviek

<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Uto Feb 03, 2009 5:36 pm

tomi píše:Mozes mi napisat referenciu na Tvoj parstranovy clanok, co bol 2x citovany?
vdaka

Samozrejme, ide o tento prispevok (nenazyval by som to clankom): http://www.cescg.org/CESCG-2006/papers/Kosice-Kupka-Samuel.pdf. Nemam zial odtialto pristup k citacnej databaze.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Uto Feb 03, 2009 5:43 pm

Nie, mal som moznost to cele pisat v anglictine. Sam som debil, ze som ju nevyuzil. Na druhu stranu, naco pisat X stran omacky miesto toho, aby som za ten rok a pol vyprodukoval jeden fakt kvalitny clanok na 7 stran, ktory by presiel aj cez tych najprisnejsich oponentov a mohol byt publikovany v serioznom casopise.

Hej, lenivost je kliatba mnohych studentov a mnohych vypisanych diplomiek.

Myslim, ze ked napises clanok, co bude mat 7 stran a vyjde ti v Springeri, tak nik protestovat nebude, prave naopak. Dokonca ani proti ITATu nik nebude protestovat Videl som 30 stranove diplomky.

Poznas existujuci priklad skoly, kde to funguje? (O serioznych casopisoch by som sa nebavil, pretoze sa obavam, ze to nie je v silach nielenze diplomanta, ale ani doktoranta.)


Vyhadzuje sa za ovela vacsie hluposti, napriklad za to, ze sa niekto nie je schopny naucit naspamat vzorce rozdeleni pravdepodobnosti. Ci akoze student, ktory nie je schopny spravit pravdepodobnost nebude skole chybat tak velmi, ako student, ktory nevie anglicky?

Pocet zomrelych na pravdepodobnosti sa neda porovnavat s poctom ludi, ktory nebudu dokazat vediet napisat anglicku diplomku. Pardon, daju si ju niekomu prelozit.

Stvrdis podmienky, odozenies studentov, nedostanes peniaze, zomries. Mas riesenie? (Deja vu)

K tomu prispevku: kde to bolo publikovane (ak bolo?)
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Uto Feb 03, 2009 5:46 pm

Dobre Alef0, urobme kompromis. Nech su za prace v anglictine studenti nejako odmenovani, napriklad polovicnym poctom stran. Kym diplomka v slovencine by mala mat povedzme 50 stran, nech je pre diplomku v anglictine povinnych len 25. Samozrejme, odborne hladisko musi byt zachovane.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

gursky

Site Admin

Príspevky: 353

Registrovaný: Pon Nov 13, 2006 3:32 pm

Poslať Str Feb 04, 2009 12:02 pm

bwpow píše:Dobre Alef0, urobme kompromis. Nech su za prace v anglictine studenti nejako odmenovani, napriklad polovicnym poctom stran. Kym diplomka v slovencine by mala mat povedzme 50 stran, nech je pre diplomku v anglictine povinnych len 25. Samozrejme, odborne hladisko musi byt zachovane.

Pocet stran podla mojich vedomosti nie je limitovany. Myslim ze ak dokazes nejaku vetu, ktora ti zarucuje turingovu cenu tak to moze byt aj polstranova diplomka s tym dokazom :)
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Str Feb 04, 2009 4:15 pm

Bwpow, prosim, odpovedz mi na otazky, ktore boli vyssie polozene. (Hlavne: Poznas existujuci priklad skoly, kde to funguje?)

Nie je mi po zamysleni jasne, akym sposobom ma objektivne zlepsit kvalitu povinne pouzivanie anglictiny. Hlupost bude hlupostou aj v anglictine. Kvalita bude do anglictiny prevedena uvedomelym studentom aj tak. Ci to nechapem korektne?

Rovnako ake by boli efekty polovicneho rozsahu? Vychadzajme z predpokladu, ze kvalitny material netreba obkecavat a ze existovali realne 30 stranove diplomky. Teda, ze kvalitny student nebude pracu natahovat kravinami na 60 stran.

Efekt vidim akurat na flakacoch, ktori namiesto 50 stran "odpadu" v slovencine vyprodukuju 25 stran "odpadu" v anglictine a i ten "odpad" nevznikne ich rukami.

Mozno mi nieco unika, ale komu ma ta anglictina pomoct? Resp. ake konkretne efekty sa ziskaju tvojim navrhom? (Ja ich nevidim, preto sa pytam.)
---------------------------------------------------------------------------
Inak k tomu obohacovaniu vedy a podobne. Nepopieram, ze jestvuju odpadove diplomky. Ale to je vsade, su studenti sikovni a su flakaci. Tych najsikovnejsich citujeme, ten zvysok aj tak vezme cert. (Podla mna ine univerzity na tom nie su inak - podobne bedaky o znizovani kvality som pocul aj v Brne, aj v Prahe.)

Dal by som ale pozor na to, ze co je cielom zaverecnej prace, pretoze mam pocit, ze tu sa traktuje extrem, aby magister vymyslel semanticky web. Prekladam z dokumentu Dublin Descriptors stanovujucich europske standardy pre vyucbu na zaklade Bolognskej deklaracie.

Bakalar:
- preukazal znalosti a porozumenie v prislusnom odbore stavia na stredoskolskom vzdelani, je vsak obohatene o aspekty vychadzajucich z spickovych informacii v ramci odboru
- dokazu aplikovat znalosti v praxi sposobom, ktory indikuje profesionalny pristup k preci a maju zrucnosti a kompetencie predkladat vynachadzat a drzat sa argumentov a riesit problemy z odboru
- maju schopnost zbierat a interpretovat udaje (typicky zo svojho odboru) na tvorbu kvalifikovanych usudkov, ktore v sebe reflektuju relevantne spolocenske, vedecke ci eticke otazky
- dokaze diskutovat informacie napady a problemy s odbornym i laickym publikom
- ma rozvinute schopnosti ucit sa do takej miery, aby dokazal dalej studovat s vysokou mierou samostatnosti

Magister:
- preukazal vedomosti a znalosti vychadzajuce a rozsirujuce bakalarsky stupen, ktore sluzia ako zaklad a prilezitost pre originalitu pri vyvijani a aplikovani idei, pričom ich často dokaze zapojit do vyskumneho kontextu
- dokaze aplikovat vedomosti, znalosti a ma schopnost riesit problemy v novych ci neznamych prostrediach v ramci sirsich (ci viacdisciplinovych) kontextoch tykajucich sa jeho odboru
- ma schopnost integrovat znalosti a vysporiadat sa s ich komplexnostou, formulovat usudky na zaklade nekompletnych ci limitovanych informacii a reflektovat na spolocenske, vedecke a eticke otazky spate s aplikovanim znalosti a poznatkov.
- dokaze odkomunikovat svoje zavery, vedomosti a racio, na zaklade ktorych su zalozene laickemu i odbornemu publiku jasnym a jednoznacnym sposobom.
- ma schopnosti ucit sa, ktore mu umoznuju pokracovat v dalsom studiu sposobom, kde sa riadi sam sebou a je vo velkej miere samostatny

Doktorand:
- preukazal systematicke porozumenie odboru a ovladanie zrucnosti a metod vyskumu, ktore s nim suvisia
- preukazal schopnost formulovat, navrhovat, implementovat a adaptovat vo vyznacnej casti vyskumneho procesu, ktory ma vedecku integritu
- cez originalny vyskum rozsiril hranice poznania, kde vykonal vyznacnu cast prace, pricom nejaka jej cast je reprezentovana domacou alebo medzinarodne posudzovanou aplikaciou.
- je schopny kritickej analyzy, syntezy a vyhodnocovania novych a komplexnych idei
- dokaze diskutovat s kolegami, so sirokou vedeckou komunitou a so spolocnostou ako takou o svojich odboroch
- je mozne ocakavat, ze bude schopny propagovat (v akademickych i profesionalnych kontextoch) technologicky, spolocensky a kulturny pokrok v znalostnej spolocnosti


Cize kym neprotestujem proti odpadovym pracam, ale realne by som nerobil chybu, ze zrazu budeme chciet od studentov povinne veci, ktore su o level vyssie. Ked uz sa niekto dostane o level vyssie, vyplynie to prirodzenym sposobom.
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

tomi

Príspevky: 25

Registrovaný: Uto Dec 05, 2006 10:21 am

Poslať Str Feb 04, 2009 4:57 pm

bwpow píše:Vyhadzuje sa za ovela vacsie hluposti, napriklad za to, ze sa niekto nie je schopny naucit naspamat vzorce rozdeleni pravdepodobnosti. Ci akoze student, ktory nie je schopny spravit pravdepodobnost nebude skole chybat tak velmi, ako student, ktory nevie anglicky?


Prepac, bwpow, ale je tu jeden mensi zadrhel...
Diplomkou, bakalarskou pracou student preukazuje, ze je schopny analyzovat problem, riesit ho na zaklade aktualneho stavu poznania vedy v danej oblasti, vie samostatne pracovat, atd., k comu, vo vacsine pripadov, samozrejme potrebuje vediet aj po anglicky (aby vedel precitat tutorialy, manualy, clanky, ...). To, ze svoju pracu napise v slovencine alebo v anglictine uz je na nom. Ak vysledky su dobre, tak sa z prace spravi parstranovy clanok a opublikuje sa niekde.
A v com je hacik Tvojho myslenia?
STUDENT DOSTANE DIPLOM Z INFORMATIKY A NIE Z ANGLICTINY! Takze, samozrejme, ak nie je schopny sa naucit niekolko vzorcov, tak by to malo viac zavazit vo vyslednom hodnoteni (napr. diplom), ako to, ze neovlada past tense...

Ale, ak uvazujes spravne, potom v odbore Anglictina by sme mali vyhodit vsetkych studentov, ktori nemaju ECDL preukaz so vsetkymi moznymi modulmi, lebo ovladanie PC je dolezitou castou zivota.

Jazyk je len nastroj pre vyjadrovanie, ale samo o sebe nie je nicim... Mozem byt super v anglictine ale byt neschopny napisat Hello World aplikaciu a ma nik nezoberie do IT firmy na miesto kodera.

BTW: Od bakalara, diplomanta nikto necaka nove, fantasticke objavy.

Na zaver pouzijem Tvoje slova:
"Vazeny student. Nie si schopny sa naucit par vzorcov? Dakujeme za navstevu, ekonomicka univerzita je tu za rohom. Vela stastia."
<<

guest126

Príspevky: 272

Registrovaný: Štv Jan 10, 2008 1:18 pm

Bydlisko: beyond the rim

Poslať Str Feb 04, 2009 5:50 pm

Hm, viacmenej suhlasim s tomim, gurskym a alefom0.

bwpow, musis uznat aj sam, je ze blbost merat pracu poctom stran a este vacsia polovicny pocet stran ak je v anglincine... (vanitas vanitatum)

Praca je hlavne o studentovi, ak si ju nejako obhaji, budiz. Potom su este statnice, a ked na nich prejde clovek, co povie ze sinus moze mat hodnotu 100, nevie naprogramovat lubovolny algoritmus na urcenie, ci je cislo prvocislo, nevie co je IP adresa (ano, aj take pripady som pocula viacmenej od kopetentnych) a tie statnice spravi (zvlast ucitel, odbornik mi nevadi, nech si prejde kto chce, ale fakt nechcem, aby taky ucitel moje deti) tak to je vizitka skoly, ze to dovoli a schvali brak ako pracu.

Myslim, ze vyska ma ukazat studentovi moznosti... A nie davat mu prikazy atd... Dopredu vie, co je pozadovane, aby ziskal diplom, teda mi to viacmenej pride fer...

A aj ked mu skola ukaze a poskytne moznosti, ale student neziska diplom, tak myslim, ze aj tak splnila skola svoje poslanie... Teda aspon ja hlavne vnimam vysoku skolu o moznostiach.

Moze byt kludne uspesny aj bez diplomu, ak ukaze, ze nieco vie a uz aj nieco spravil atd... Vacinou nie je problem, aby dostal moznost ukazat... Aj ked su obory, kde je diplom nutnost (napriklad medik).

Zas vyhodu diplomu vidim v mene skoly. Ak niekto skonci matfyz v Prahe, tak sa u neho predpoklada velky prehlad, rychle ucenie novych technologii, samostatna praca (timovu sa po vacsine uci). Co dava zamestanvatelovi prehlad. Ak chce cvicenu opicu, tak po matfyzakovi siahne, az ked nikto iny nie je. Ak chce vyvijat niekto nove veci, pracuje s uplne novymi technologiami a potrebuje nove myslienky, tak matfzak je prvy clovek po ktorom siahne.

Potom este v plate. Co viem, tak matfyzak Bc. ma nastupny plat 50 000 (pokial nejde robit cvicenu opicu ale vacsinou nejde, lebo na to nepotrebuje matfyz...)

Clovek novacik bez titulu nedostane nastupny plat 50 000. Ale ak sa ukaze, ze je fakt dobry a toto, co sa o neho na zaciatku chcelo za 2 tyzden spravi za 2 dni, tak ma 50 000 behom troch mesiacov a stale rastie...

Zaver. Myslim, ze najvacsiou ulohu skoly je dat a ukazat studentovi moznosti. Zvysok je na studentovi. Diplom preukaze, ze zvladol poziadavky skoly na urovni, akej jeho skola chcela. Preto cim ma skola lepsie meno, ma diplom vacsu vahu, lebo od priemerneho absolventa tej skoly bolo vyzadovanych viac veci, hlbsie znalosti atd...

Praca do znacnej mieri ukazuje pristup studenta k jeho oboru, ktory si sam slobodne zvolil. Ak mu ju skola schvali, tak to uz hovori o urovni skoly. Je dost mozne, ze na inej skole by ho ani nepripustili k obhajobe a na uplne inej byt mu dali obhajobu s blahozelanim za tu istu pracu...

UPJS nehovorim ze ukaze moznosti dalsieho rozvoja najlepsie ako sa da, netvrdim, ze ma najlepsie moznosti, ale myslim, ze aspon zakladne a trochu advanced moznosti ukazuje a asi aj take moznosti ma...
<<

guest126

Príspevky: 272

Registrovaný: Štv Jan 10, 2008 1:18 pm

Bydlisko: beyond the rim

Poslať Str Feb 04, 2009 6:15 pm

Tomi vravi, ze nadavajme na vladu. Vidim to tak, ze ak UPJS schvali nejaky brak, tak je to chyba vlady, lebo ju k tomu donutila, aby mala z coho zit...

Predpokladam, ze vela ludi ma to pohlad, fajn, radsej schvalne nejaky brak, aby mohl studovat aj ini.

Mozno nie je celkom odveci na zamyslenie. Ci je pre tych ludi dobre, aby studovali na Mozno, keby sa zavrela UPJS, by ti ludia boli tlaceni ist niekde inde, mozno niekde kde je trochu lepsia uroven. Tam bude odrazu naval, zacnu sa studenti vyberat, braky sa prestanu schvalovat a sa celoslovensky zvysi uroven, lebo studentov bude dost. PF ma vo vseobecnosti studentov nedostatok. Teda je aj pripustna moznost, ze uroven je preto taka, nie aby sa dala moznost moznosti viac ludom, ale aby ucitelia mali pracu v KE a aby tu mohli ostat (mozno to mozno oznacit na sebecstvo, kedze oni su tym klucom, bez nich nemoze PF fungovat...).

A vzdelanie by sa opat zacalo vazit a naberat na svojej hodnote. Aspon ja mam pocit, ze sa dnes vzdelanie velmi nevazi a uz vobec sa neberie vysoka ako privilegium...

V Rakusku ani zdaleka nie je bezne, aby kazdy, kto robil odbornu pracu mal vysoku skolu... Vysoku skolu ma minimum ludi a vzdelanie si vsetci vazia. Na Slovensku ma uz skoro kazdy vysoku skolu...

Tento prispevok berte kludne ako blabol, su to len take uvahy, ze mozno nie 100% chyba je vo vlade alebo v PF. Aj ked aktualne, to viac vyzera na vladu :)
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Str Feb 04, 2009 7:55 pm

Hmm, neviem protiargumentovat. Asi to fakt bola neobhajitelna somarina. Idem rozmyslat nad nejakym novym navrhom.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

falco

Príspevky: 12

Registrovaný: Uto Nov 14, 2006 9:00 pm

Poslať Štv Feb 05, 2009 1:22 am

vamdex píše:V Rakusku ani zdaleka nie je bezne, aby kazdy, kto robil odbornu pracu mal vysoku skolu... Vysoku skolu ma minimum ludi a vzdelanie si vsetci vazia. Na Slovensku ma uz skoro kazdy vysoku skolu...

)


V pomere k počtu obyvateľov máme stále mensi podiel vysokoškolsky vzdelaných ľudí, ako je priemer Európy. Najviac vysokoškolsky vzdelaných – až 40 % majú v Austrálii, Dánsku, Fínsku, na Islande, v Holandsku, na Novom Zélande, v Nórsku a Poľsku. V spominanom Rakusku je to 20% [výročná Správa OECD o vzdelávaní 2007].

To ze podiel obyvatelstva SR s vysokolskym vzdelanim je neuspokojivo nizky svedci slovenska hodnota 10,6 %, teda vidime nielen silne zaostavanie za najlepsimi krajinami EU ako je Finsko ale aj silné zaostávanie za baltickymi krajinami...

Tak prosim o exaktne vyjadrovanie zalozene na faktoch...
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Štv Feb 05, 2009 1:24 am

Ale zato mame asi najviac vysokych skol na obyvatela a to je to, co sa pocita :)
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

falco

Príspevky: 12

Registrovaný: Uto Nov 14, 2006 9:00 pm

Poslať Štv Feb 05, 2009 1:33 am

bwpow píše:Ale zato mame asi najviac vysokych skol na obyvatela a to je to, co sa pocita :)


Ale cim viac vzdelanych tym mensie preferencie pre fica. To sa tiez pocita :D:D:D
Naposledy upravil falco dňa Štv Feb 05, 2009 1:35 am, celkovo upravené 1
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Štv Feb 05, 2009 1:35 am

falco píše:Ale cim viac vzdelanych tym mensie preferencie pre fica:D:D:D

Zial, poznam viacero vysokoskolsky vzdelanych ludi, co ho volili a spravili by to znovu.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

falco

Príspevky: 12

Registrovaný: Uto Nov 14, 2006 9:00 pm

Poslať Štv Feb 05, 2009 1:37 am

Zial, poznam viacero vysokoskolsky vzdelanych ludi, co ho volili a spravili by to znovu.


jasne ale to uz je ina tema. Ja len tak na pobavenie v tejto dusnej atmosfere predchadzajucich prispevkov
<<

tomi

Príspevky: 25

Registrovaný: Uto Dec 05, 2006 10:21 am

Poslať Štv Feb 05, 2009 10:50 am

vamdex píše:Tomi vravi, ze nadavajme na vladu.


Aby som bol presny... nehovoril som, ze mate nadavat na vladu :) ... Ale podla mna, ak uz sa kritizuju veci, tak by sa malo aspon trosku zamysliet nad backgroundom veci (ktory je u nas na znacne nizsej urovni, ako na zapade :( )...

A ako wamdex pisal/pisala, u nas je profesia ucitela velmi podcenovana... nie len platovo ale aj spolocnostou :( A samozrejme, systemom padajuceho h...a je vacsina kritiky adresovana na ucitelov.

Som rad, ze sme dokonvergovali :)
PredchádzajúciĎalší

Späť na Všeobecné podnety a pripomienky

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.