Studenovsky

Studenovsky

Je dobry.
7
39%
Nema tu co robit.
11
61%
 
Celkom hlasov : 18
<<

gursky

Site Admin

Príspevky: 353

Registrovaný: Pon Nov 13, 2006 3:32 pm

Poslať Štv Jan 10, 2008 6:14 pm

vamdex píše:Ma niekto jasno, co by sa malo robit na cvikach? Resp. ci by mali byt cvika z OSY?


To je predsa lahke. Malo by sa ucit to co, studentov na cvikach najviac zaujima. Spravne cviko by malo zacat tak ze cviciaci povie, ze co im moze povedat a studenti si vyberu (ci chcu instalovat viac roznych OS a poukazovat na ich slabe i silne stranky, ci menit jadro, vyrabat vlastny filesystem, alebo sa iba naucit s jednym ci viacerymi OS pracovat, ci nebodaj administrovat nejake OS a co ja viem co este a ma teraz nenapadlo...).
To by sa vsak dalo asi iba vtedy, keby mal cviciaci vela casu (asi tolko ako ma sucasny prednasajuci), aby sa mohol na vsakovake specialitky pripravit. Preto je na (normalnom) cviciacom, aby si pripravil nieco co, co si stihne a mohlo by byt pre studentov zaujimave a pouzitelne v buducnosti.
Musel by to byt vsak niekto kto rozumie tomu, ze vysoka skola nie je o pisomkach na kazdej hodine a vodeni studentov za rucicku cez zakladne veci ziskane z jedineho zdroja.
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Pon Jan 21, 2008 8:06 pm

jedna z n, n sa limitne blizi k nekonecnu.

Jeho definicia v ucebnych textoch:
Aplikacne programy - take, ako textove procesory, tabulkove kalkuratory, prekladace a webove prezeracie programy - definuju sposoby, v ktorych tieto zdroje sa pouzivaju k rieseniu vypoctovych problemov uzivatelov.


Neviem presnu definiciu aplikacnych programov, no mne osobne sa pri tejto definicii rozum zastavuje, prestavam chapat...

A tie vsetky jeho ... v ucebnych textoch by sa ani tu fora nezmestili. Dufam, ze ako ukazka to plne postacuje. Ak nie, tak mozete vyssie uvedenim sposobom kochat sa dalsimi ....

Stale stojim za tym, ze Studenovsky by nemal ucit.
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Pon Jan 21, 2008 11:05 pm

Predchadzaju prispevok bol a blbosti ale davalo to aky taky zmysel. A teraz o nelogickosti.

Ak je CPU presune, ukonci to co robi a okamzite presunie vykonavanie na fixne miesto. Fixne miesto vacsinou pozostava z pociatocnej adresy, kde je umiesnteny oblusny program pre prerusenie. Program obsluhy prerusenia sa vykona a po jeho dokonceni CPU pokracuje prerusenou instrukciou.


Za zvyraznenie textu je zodpovedna autorka. Nie je zvyrazneny v originaly.

Este ma niekto odvahu povedat, ze Studenovsky ma co robit vo procese vyucby??? Aj vedenie by sa mohlo vyjadrit. Mozno to iba ja povazujem za nenormalitu ale .... OSY je povinny predmet a pri takej vyucbe nestoji za nic. Hm, sice aj fyzika je medzi povinnymi, ale o kvalifikacii a odbornosti prednasajuceho urcite nepochybujem. A cloveka ktoreho zaujima fyzika, aj mu to urcite nieco da. Co o OSY nemozem povedat.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Pon Jan 21, 2008 11:57 pm

Myslim, ze najlepsie a najspravodlivejsie riesenie by bolo urobit dodatocne preskusanie absolventov predmetu, ktori spravili skusku. Takto by sa ukazalo, ci absolventi skutocne maju potrebne vedomosti a teda, ci ich pan Studenovsky naozaj dobre pripravil. Kedze by sa to konalo tesne po realnych skuskach, z vysledkov by boli vyluceni ti, ktori nespravili ani skusku u skusajuceho (kedze ti asi nemusia objektivne ovladat preberane ucivo).

Otazky by mohli byt:
    Popiste vyznam NX bitu procesora a prakticke vyuzitie v operacnych systemoch (DEP). Aky je rozdiel medzi opt-in a opt-out rezimami?
    Ako bojuje s fragmentaciou pamate Windows a ako Linux, pripadne ine jadra?
    Popiste SMP a jeho implementaciu v Linuxe.
    Ako su implementovane dlhe nazvy vo VFAT pri zachovani spatnej kompatibility s FAT32?
    Popiste myslienku journalovacich FS a aspon dve konkretne implementacie podla Vasho vyberu.
    Popiste rozdiel medzi preemptivnym a nepreemptivnym multitaskingom a sposob konkretnej implementacie (algoritmus) v MS-DOS 5, Windows NT a GNU/Linux 2.6.21.
    Popiste rozne urovne a typy RAID poli a priklad na kazdy typ.
    Popiste atributy, ktore moze mat subor pri pouziti ext3.
    Popiste podrobne sposob fungovania FS EXT3 a VFAT.
    Vymenujte CPU registre a napiste ich vyznam.
    Napiste kratky program v C, ktory .... (doplnte nejaku jednoduchu systemovu cinnost - napriklad vypise atributy suboru na vstupe).

A tak dalej. Urcite by sa este dalo dost pokracovat. Mohol by niektory z aktualnych studentov OSY skusit tieto otazky zodpovedat? Nemalo by to trvat viac ako tie dve hodinky.

Taktiez by mohli mat studenti projekty, ako formatovat FAT32, FAT16, EXT3, citanie z tychto FS, kontrola integrity tychto FS, zapis na tieto FS, defragmentacia tychto FS. Viem, ze to nie je nerealne, kedze na TUKE taketo projekty prakticky mali. Sam som EXT3 citacku, formatovacku a kontrolu robil 8) takze viem o com hovorim a je to prezitelne (hotovo za 3 vecery)
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Uto Jan 22, 2008 5:13 pm

Ak su take poziadavky na hodnotenie z OSY. Hm, mozno by dvaja urobili. Ale oficialne sme nic z toho nepreberali.
<<

LukasM

Príspevky: 11

Registrovaný: Ned Jan 28, 2007 9:36 pm

Poslať Uto Jan 22, 2008 7:58 pm

OSY

ja si myslim, ze 2+2 hodin do tyzdna na jeden predmet je velmi malo. Ak ma semester 14 tyzdnov, tak za cisty cas 56 hodin za semester sa urcite nestihne toho vela prebrat. Takze bud sa zvysi pocet vyucovanych hodin alebo sa vsetko necha na samostudium. V jednom aj v druhom pripade to znamena, ze ak sa niekde prida, tak sa musi niekde odobrat. Teda ak sa niekto chce aktivnejsie venovat OSY, tak pravdepodobne musi upustit od inych pre neho menej zaujimavych predmetov. Takze pre aktivneho systemoveho fanusika je isto malina sa venovat takemuto predmetu a 5 kreditov uz ma istych. Len otazka zne: "Kde zohnat zvysnych 295 kreditov ak sa niekto chce venovat len OSY?"
<<

LukasM

Príspevky: 11

Registrovaný: Ned Jan 28, 2007 9:36 pm

Poslať Uto Jan 22, 2008 8:07 pm

OSY

druha otazka by mohla zniet takto: "Co ma robit chudak clovek, ak ho vazne tie OSY nebavia?" On sa nechce venovat OSY, ale pre neho isto zaujimavejsiemu predmetu z informatiky, napr. neuronovym sietam. A OSY povazuje len za tazky udel povinnych predmetov :(
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Uto Jan 22, 2008 8:19 pm

Myslim, ze najlepsie a najspravodlivejsie riesenie by bolo urobit dodatocne preskusanie absolventov predmetu, ktori spravili skusku.


V tom pripade si idem dat vytrhnut prislusne stranky z indexu a ja miestoprisazne vyhlasujem ze ma Dr. Jirasek a Mgr. Hamorsky nedostatocne pripravili na tento predmet.

Co je NX bit netusim.
Fragmentaciu som mal i odcvicenu i odprednasanu.
Na SMP sa nepamatam.
FATka niekde bola. VFAT si nepamatam.
Preemptivny multitasking sa spominal tiez. Algoritmy odprednasane tusim neboli.
RAID neboli, poznam zo vseobecneho prehladu.
EXT3 nepoznam (vtedy tusim este nebol na svete), nejake basic veci o filesysteme Linuxu boli spominane.
CPU registre boli na Principoch pocitacov.

Citanie z FATky je, ako uz bolo spominane vyssie, klasickym zapoctovym prikladom na TUKE :-)
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Uto Jan 22, 2008 11:39 pm

alef0 píše:V tom pripade si idem dat vytrhnut prislusne stranky z indexu a ja miestoprisazne vyhlasujem ze ma Dr. Jirasek a Mgr. Hamorsky nedostatocne pripravili na tento predmet.

A to je presne ten problem. Mozes si povedat, ze OSY Ta nebavia, tak proste si to presiel len tak a si rad, ze mas skusku s minimom namahy a mozes sa venovat inym veciam. Ale tak je to s vacsinou predmetov, ak nie so vsetkymi, lebo zasa tie, co Ta naozaj bavia sa nepreberu dost do hlbky, lebo aj na nich urcite sedia studenti, ktori sa na to pozeraju rovnako, ako si sa Ty pozeral na OSY a predsa nemozes chciet, aby ich 95% nepreslo len preto, ze prave tento jeden predmet by bol odprednasany naozaj dosledne a podrobne.

Preto je otazka: Co vlastne student, ktory absolvuje vsetky predmety, skutocne dobre ovlada? Kedze kazdy predmet je mozne prejst takto, ako Ty OSY.

Jeden moj spoluziak presiel celu skolu na tahakoch, vratane oboch statnic a fakt nic nevie (uplatnil sa v Siemense, kde dostal rovnake skolenia ako ostatni moji byvali spoluziaci a robi to iste, ako oni). Ma taky isty titul, ako budem mat ja (mozno). Naco vobec na tych prednaskach sedel? Pre mna ako jeho spoluziaka, by napriklad bolo lepsie, ak by mu dali titul hned v prvaku a mne by sa mohol potom ucitel venovat viac (menej studentov) na predmetoch, ktore ma zaujimaju a chcem na nich sediet dobrovolne.

Mne o titul vobec neslo, ja som chcel vedomosti. Preto tak silno bojujem za zvolnenie systemu. Hoci to tak obcas nevyznieva, stale verim, ze ucitelsku kvalitu mame k dispozicii. Treba ale zasadne zmenit system, aby sa prejavila.

A to plati aj o OSY. Terajsi vysledok vobec nie je chyba nasho vedenia a uz vobec nie pana Studenovskeho. Chyba je v systeme samotnom, ktory nespravne alokuje zdroje a neumerne nimi plytva na tych, ktori o ne ani vlastne nemaju zaujem.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

guest126

Príspevky: 272

Registrovaný: Štv Jan 10, 2008 1:18 pm

Bydlisko: beyond the rim

Poslať Str Jan 23, 2008 12:37 am

bwpow píše:Chyba je v systeme samotnom, ktory nespravne alokuje zdroje a neumerne nimi plytva na tych, ktori o ne ani vlastne nemaju zaujem.

Z tym sa da z dost velkej casti suhlasit. Aj ked co sa tyka asi OSY, tak na Studenovskeho mam povodny nazor.

Bojim sa zapornej odpovedi ale predsa sa skusim spytat. Mozeme system nejako zmenit? Lebo na zmenu systemu treba "balls"a zvlast v dnesnych casoch. A je to fakt velka vec, kedze asi sme viazani akreditacnymi komisiami, vladou atd...

V pripade zapornej odpovede, neoplatilo by sa studentovi radsej investovat do kupi noveho PC aby mal dve a skusat veci ktore ho bavia? Lebo vacsinou tie veci, ktore sa u nas ucia, tak sa aj kludne moze ucit sam, kedze sme s vacsiej casti teoretickeho zamerania.
Bolo by pre neho efektivnejsie do buducna? Osobne myslim, ze pokial sa chce student naozaj ucit, tak by to bolo pre neho efektivnejsie. Mozno akurat nejake sietove vybavenie mu moze UINF poskytnut, ktore nemusi mat doma. Nejaky ten spominany rack. Dalsia vec, prednasky su verejne, kludne sa moze na nich zucastnovat hocikto.

Bavime sa o informatike, kde ako vieme, je titul "fart" platny a anglina nutnos. A netreba este zabudnut na farmu.

No pre dnesnu dobu su to asi velmi osvietenecke myslienky. :(
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Str Jan 23, 2008 9:59 am

Jeden moj spoluziak presiel celu skolu na tahakoch, vratane oboch statnic a fakt nic nevie (uplatnil sa v Siemense, kde dostal rovnake skolenia ako ostatni moji byvali spoluziaci a robi to iste, ako oni). Ma taky isty titul, ako budem mat ja (mozno).

Toto sa dialo, deje a bude diat. Skola sa da prejst bud cestou najmensieho odporu alebo zodpovednym pristupom. Je na danom cloveku, ako sa k tomu postavi. Ano, aj mna taki ludia stvali...do tretieho rocnika, potom som sa tym presetal zatazovat.

Mne o titul vobec neslo, ja som chcel vedomosti.

Axioma 1. Skola ti vedomosti neda, skola ti da moznost ucit sa. Ak niekto bedaka nad tym, ze skola ho nic nenaucila, osobne mam z takeho cloveka pocit, ze jeho ocakavania su mylne.

Opat zopakujem, ze tiez by som mohol nadavat na kdekoho, ze z mojich Java vedomosti mi skola dala minimum, ale komu by som tym pomohol?
Takisto by som mohol vyplut zoznam otazok k objektovo orientovanemu programovaniu a mohli by sme sa vleklo hadat, co ma absolvent takehoto predmetu zvladat a co nie a takisto by som mohol predlozit svoje predstavy a generalizovane obvinit studentov, ze su hlupi a ze sa nenaucili ani to, co bolo odcvicene na slajdoch.

Ked ma niekto zaujem, tak sa do problematiky zazerie sam sam a sam. Ak chce niekto prejst cestou najmensieho odporu, nech sa paci.

Chyba je v systeme samotnom, ktory nespravne alokuje zdroje a neumerne nimi plytva na tych, ktori o ne ani vlastne nemaju zaujem.

Opat by som rad videl konkretne napady v aktualnych podmienkach (nutnost mat studijne programy kvoli akreditacii, nutnost synchronizovat rozvrh a pod.). Pripadne videl odkazy na alternativne fungujuce pristupy v zahranici.

-------------------------------------
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Str Jan 23, 2008 11:07 am

alef0 píše:Toto sa dialo, deje a bude diat. Skola sa da prejst bud cestou najmensieho odporu alebo zodpovednym pristupom. Je na danom cloveku, ako sa k tomu postavi. Ano, aj mna taki ludia stvali...do tretieho rocnika, potom som sa tym presetal zatazovat.

Alef0, zle si ma pochopil. Ja som sa vobec nestazoval, ze to robil tak, ako to robil. On proste prisiel na skolu, lebo chcel titul a sa k nemu aj dopracoval. Ja som praveze napisal, ze mu ten titul mohli dat rovno a vysledok by bol rovnaky.

alef0 píše:Axioma 1. Skola ti vedomosti neda, skola ti da moznost ucit sa. Ak niekto bedaka nad tym, ze skola ho nic nenaucila, osobne mam z takeho cloveka pocit, ze jeho ocakavania su mylne.

Ked ma niekto zaujem, tak sa do problematiky zazerie sam sam a sam. Ak chce niekto prejst cestou najmensieho odporu, nech sa paci.

S tymto suhlasim. Ide ale o to, ze skola Ti ma pri ziskavani vedomosti dopomoct, ci uz formou usmernovania, ukazovania moznosti dalsieho studia a hlavne poskytovanim priestoru, ktory doma nemas (inak by bola vlastne zbytocna). Mne teda neprekazalo, ze spoluziak sa nic nenaucil, ale to, ze ak by mu dali hned titul, bolo by nas v skupine menej a kedze skola ma obmedzene zdroje, tak tie zdroje by sa alokovali lepsie (menej ludi v skupine = viac pre kazdeho jedneho, ak predpokladam, ze zdrojov je konstantny pocet, co priblizne plati).

Napriklad, ak by dali rovno titul vsetkym tym, ktori tam boli len kvoli nemu, tak by sa pocet studentov vyrazne zredukoval a mne by sa na cvikach mohol cviciaci viac venovat (mojim otazkam). Na to som chcel poukazat.

A to, ze som sa na skole nic nenaucil som nikdy netvrdil. Praveze som niekolkokrat spomenul pravy opak.

alef0 píše:Opat by som rad videl konkretne napady v aktualnych podmienkach (nutnost mat studijne programy kvoli akreditacii, nutnost synchronizovat rozvrh a pod.). Pripadne videl odkazy na alternativne fungujuce pristupy v zahranici.

Odporucam skocit na stranku Stockholmskej Univerzity a pozriet si napriklad rozvrh. Myslim, ze zmena predmetov z celosemestralnych na bloky by nebola nijako v rozpore s akreditaciami. Na medicine tak napriklad tiez funguju, kedze je to naozaj lepsi system. Skor ci neskor sa na tento system urcite prejde, tak sa pytam, preco by sme nemohli byt priekopnikmi prave my? To, ze ide o malilinky ustav je skor vyhoda. Nemusime vzdy len opakovat po druhych.

Poznamka: Chcel som sem pastnut rozpis kurzov spolu s terminmi konania na SU.SE pre aktualny rok, ale zial su pristupne len cez informacny system. Zaujimavostou ale je, ze Department of Computer and Systems Sciences Stockholmskej univerzity je zlucena spolu s touto fakultou z KTH (nieco ako nasa technika). Kurzy su casto spolocne, sidlia spolu v jednej budove, maju spolocnu administrativu, spolocny IS). Ak sa chceme niecim inspirovat, mozeme zacat prave tymto.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

guest126

Príspevky: 272

Registrovaný: Štv Jan 10, 2008 1:18 pm

Bydlisko: beyond the rim

Poslať Str Jan 23, 2008 2:02 pm

bwpow píše:Napriklad, ak by dali rovno titul vsetkym tym, ktori tam boli len kvoli nemu, tak by sa pocet studentov vyrazne zredukoval a mne by sa na cvikach mohol cviciaci viac venovat (mojim otazkam). Na to som chcel poukazat.
Dobre vies, ze to sa neda, asi by to ohrozilo fakultu ak nie univerzitu. Aj ked prejst TVY na tahakoch je fakt umenie. Imho, dalsie vyjadrovanie a spominanie toho je na nic.

Blokove predmety by neboli od veci, ale nie tak ze predmety riadne, a potom z cista jasna k nim mas este navyse 3 tyzdne makacky ineho. S technikou sme strasne blizko pri sebe, a spojenie nas by bolo nieco, co by asi stalo zato. No asi opat by nastal problem s titulom. Co som zasluchla, vedenie dava ruky od toho prec.

Na zaciatok keby sa aspon presadili tie blokove predmety by bolo super. Taka dvojtyzdnovka javy by bola asi efektivnejsia ako za cely semester. Roztahovat dabazy na 2 semestre tiez nie je najstastnejsie riesenie. Letne databazy by sa v zime mohli vymenit z OSY napr. Alebo taka teoria grafov by trvala v kuse dva tyzdne, potom by sa rovno urobila skuska a hotovo. Hadam to by bolo z toho vsetkeho najzrealizovatelnejsie a asi aj vcelku efektivne. Asi by nastali nejake problemy v rozvrhu a trebalo by trochu snahy na ich vyriesenie. Ale ved sme mat-fyz, tak nevyriesime taky problem? Myslim, ze akreditacie a take veci by to malo zachovavat, teda bez ujmy na vseobecnosti :D
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Str Jan 23, 2008 3:19 pm

Odporucam skocit na stranku Stockholmskej Univerzity a pozriet si napriklad rozvrh. Myslim, ze zmena predmetov z celosemestralnych na bloky by nebola nijako v rozpore s akreditaciami. Na medicine tak napriklad tiez funguju, kedze je to naozaj lepsi system.

Na Stockholmsku stranku sa pozriem. Co sa tyka mediciny: nemaju tam nahodou jednotny rozvrh? Teda, ze mnozina predmetov je pre kazdeho studenta fixna? Ako riesia to, ked sa stretne viac rovnakych blokov v jeden termin? (Napr. zistim, ze mam prve dva tyzdne semestra plne Javy, ale chcem chodit zaroven aj na Vypoctovu zlozitost?)

Ci ako vyzera nejaky typicky rozvrh cloveka?

Skor ci neskor sa na tento system urcite prejde, tak sa pytam, preco by sme nemohli byt priekopnikmi prave my?

No to je vyrok typu "prorokujem ti, ze raz zomries" :-))
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Str Jan 23, 2008 5:14 pm

alef0 píše:Ci ako vyzera nejaky typicky rozvrh cloveka?

Na medicine maju rozvrh naozaj fixny. Na SU to vyzeralo tak, ze obcas sa bloky naozaj prekryvali, resp. terminy vsetkych predmetov boli verejne a fixne niekolko mesiacov pred tym, ako si studenti robili zapis. Takze kedze vies, ze bude studovat napriklad tri roky (bakalar), tak si naplanujes rovrh tak, aby sa Ti co najmenej predmetov krylo a aby si za tie tri roky stihol vsetko potrebne. Ale kedze aj tam studuju len ludia, bol stanoveny nejaky bezny studijny program pre tych, ktori nemaju fantaziu alebo zaujem. A v nom boli predmety koncipovane presne tak, aby sa tie bloky spolu neprekryvali. Ak si chcel experimentovat, tak sa samozrejme koliziam dalo vyhnut len velmi velmi tazko.

A ako prebiehala samotna vyucba? Prednasky sa odohravali bezne 3x do tyzdna po asi dve az tri hodiny. Jeden tyzden boli doobeda, druhy tyzden zasa poobede. Vsetko bolo ale presne stanovene dopredu, takze clovek vedel, kedy bude mat konkretne prednasky este predtym, ako si predmet zapisal. Cvicenia, take ako pozname od nas, sa tam nekonali. Proste ucitel vyvesil v IS zoznam tem, ktore by sa mali precvicit a studenti sa mohli vo vlastnom zaujem stretnut a kedykolvek ist do laboratoria, ktore bolo v case trvania predmetu vyhradene len pre ucastnikov. Prakticky to prebiehalo tak, ze po prednaske sa studenti rozdelili na skupinky a postupne sa niekam pobrali prejst si veci, co boli na prednaske. Ja som tam nikoho nepoznal, takze som sa dal dokopy s dalsimi dvoma studentami, co boli tiez osamote. Jeden z nich uz pracoval, takze vacsinou sme do labaku chodili po veceroch alebo ranach. A musim povedat, ze takyto system bol fajn. V labaku sme pritom stravili dost casu. Dost casto sme sa tam stretli s dalsou skupinkou ludi, ktori mali zjavne rovnaky program ako my. Takze sme casto sedeli v kruhu 6 ludi a hodiny preberali a skusali a diskutovali o preberanych veciach.

Ucitel mal svoj rozvrh verejny a ak prave nemal prednasku, mohli si ho studenti zarezervovat a stretnut sa s nim v jednej z malych zasadaciek (bolo ich tam asi 60). V kazdej bola tabula, pripojka na net a niekolko stoliciek. Cize ucitel ak prave neprednasal, travil cas so skupinkami studentov a diskutovali o problemoch, pripadne nieco vytvarali. Nasa skupinka ho nikdy nezavolala, no aj tak sa dvakrat stalo, ze proste za nami prisiel do labaku, sadol si k nam a zacal s nami diskutovat a pytat sa nas na stav nasho projektu.

Pocas bloku sa odovzdali dva projekty a na zaver bola skuska. Termin skusky bol fixny a nedal sa zmenit. Ak niekto nechcel alebo nemohol prist, tak bol urceny este jeden opravny termin priblizne s dvojmesacnym odstupom. Medzi skuskou a poslednou prednaskou bol len dvojdnovy odstup. Skuska prebiehala pisomne pod dost prisnym dohladom a podmienkami. Vsetky temy, z ktorych mohla skuska pozostavat, boli uverejnene v IS. Taktiez tam boli ukazky starsich skusok.

Ak mate zaujem, mozete si pozriet materialy, ktore boli k dispozicii: http://www.ideaz.sk/~bwpow/47/stockholm/. Je tam aj projekt nasej skupiny, slidy z prednasok, ukazky skuskovych testov a pokyny k praktickym cviceniam. Predmet bol Bezpecnost dat.

Hned, ako skoncil tento predmet, mal som Kryptologiu a hned ako skoncila kryptola, mal som Bezpecnost sieti. Spolu boli tieto 3 predmety za 25 ECTS kreditov. Na zaciatku semestra som ale mesiac a pol fajrontoval, takze ak by som si dal vsetky navrhovane predmety, tak by som mal tych kreditov presne 30, naplneny cely semester a pritom by sa mi ziadne dva predmety neprekryvali.

Pacilo sa mi aj hodnotenie: VG, G a N. VG znamenalo very good, G bolo good a N znamenalo nepresiel. Pricom VG bolo nieco ako u nas A (90 az 95%), G zvysok a N bolo Fx. Kredity za kazdy predmet sa skladali z kreditov za projekt (prakticka cast) a kreditov za skusku (teoreticka cast). Pricom tieto dve casti boli na sebe nezavisle, takze ak som chcel len kredity za skusku, projekty som robit nemusel a naopak. Pomer kreditov bol taktiez urceny dopredu v IS. Samozrejme sa tam nepocital ziadny priemer ani podobne somariny. Vsetky tieto prednasky boli spolocne pre DSV aj pre KTH, akurat na kazdej fakulte mali iny nazov a kod (a pocet kreditov). Ked si pozriete slidy, tak v hlavicke aj vidite loga oboch fakult.

Skola bola samozrejme skvele vybavena, ale to uz radsej necham bokom.

To, ze tam nepoznali nieco ako statnice snad ani nemusim hovorit. Proste pocet kreditov + diplomka = titul a dovidenia. Taktiez dlzka studia na univerzite nie je vo Svedsku obmedzena, takze tam boli bezne studenti, ktori studovali aj 10 rokov. Taktiez neboli ziadne podmienky na minimalny pocet kreditov za semester, takze ak mal student zaujem, vzdy to mohol naplanovat tak, aby sa mu ziadne dva predmety neprekryvali, za cenu toho, ze sa mu studium trochu natiahlo. Studenti boli ale spolocnostou dost podporovani, takze si nezili zle. Ale to je u nas zatial len utopia.

alef0 píše:No to je vyrok typu "prorokujem ti, ze raz zomries" :-))

No, ved to je vyrok pravdivy, tak kde je problem? Akurat zmena formy studia je vec pozitivna, tak naco zahalat a cakat na nahodu? Proste sa zoberme a spravme to.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
PredchádzajúciĎalší

Späť na Pripomienky k vyučujúcim

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.