Studenovsky

Studenovsky

Je dobry.
7
39%
Nema tu co robit.
11
61%
 
Celkom hlasov : 18
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Štv Jan 03, 2008 2:03 pm

Vdaka za nazor :-)

Ale to akoze beriem. No ucast na prednaskach, imho, nemoze s vahou 25% ovlyvnit celkohove hodnotenie. Hm, neviem, ci by to vobec malo ovplyvnit v negativnom zmysle. Maximalne iba pomoct, ako male bezvyznamne plus. Vramci hodnotenia.

Na toto isla vcera do AISu otazka do ciernej skrinky. Dufam, ze sa to v chaose medzi verziami AISu nestrati :-)

Jo a anonymne hodnotenie vyucujucich je aj u nas. Neviem ci uz tento rok bolo alebo nie, ale zvykne byt.

Inak co sa tyka toho, ze na cvikach sa robilo "nic" - pisal si niekto poznamky z cvik? (viem, ze zodpovedni studenti tak zvyknu robit :-)) A mozeme s pouzivatelom gurskym tie poznamky vidiet?
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

vilverin

Príspevky: 22

Registrovaný: Str Nov 15, 2006 9:09 pm

Poslať Pia Jan 04, 2008 7:42 pm

Precitala som si tieto prispevky a neda mi nezareagovat, aby tu nebol iba jednostranny pohlad na vec.

pripomienka píše:ad 1: Hodnotenie. Aktualne, vyssie uvedene hodnotenie pozavuzujem za vyplod nenormality.

Davat body za ucast na prednaskach sa ani mne nepaci, ale tak da sa na to pozriet aj z inej stranky: Aspon lahko ziskas body "zadarmo".
Co sa tyka bodov za cvicenia, tak nie je pravda, ze ide o "esteticky dojem". Vychadza to tak, ze k bodom za pisomky pripocital +15 a to dal ako hodnotenie za cvicenia. Aj spominal, ze to bude nejako takto hodnotit, ze zoberie body za pisomky a nieco prilepsi.. a ze do buducnosti uz asi ani tato polozka v hodnoteni nebude.

pripomienka píše:ad2: Ucebne texty. Strach a hroza. Vyuka je v slovencine. Ucebne texty maju zo slovencinou spolecne iba slovenske slova vratene ich spravneho sklonovania (myslim, ze raz bolo aj sklonovanie chybne, co som postrehla)

Ano, je pravda, ze v ucebnych textoch sa vyskytuju vety, ktore maju trocha kostrbaty slovosled, ale si myslim, ze kazdy normalny clovek pochopi, co ta veta hovori, takze az taky problem v tom nevidim.

pripomienka píše:ad4: Cvika. To, co hovoril gursky, o takych cvikach sme mohli iba snivat za bdeleho stavu. Jedina "zmysuplna" vec bola ta pisomka na kazdom cviku a mozno tych par veci, co som vymenovala. Aj ked tie pisomky su fakt eposy. Osobne nevidim v cvikach ziadny prinos.

Tak s tymto nesuhlasim. Na cviceniach sa opakovalo ucivo z prednasok, teda aspon cast prednasky a este podrobnejsie, takze sa to dalo pekne pochopit a hned na cviceni sa aj naucit. Zvycajne to, co sme precvicili na cviceni, bolo na dalsi tyzden na pisomke, co povazujem za fer a aspon to bolo o to jednoduchsie, ked sme to uz raz precvicili.

pripomienka píše:ad5: Pisomky. O uspesnosti pisomky nerozhodoval obsah, ale styl a slovicka v nej pouzite. Cim vacsia podoba na ucebne texty, tym lepsie. Hodnotenie podla odsekov ucebnych textov taktiez povazujem za vyplod nenormality.

Ja to poviem takto: zo zaciatku som sa naozaj s pripravou na pisomky trapila, lebo som sa to snazila naucit naspamat a taky bol aj vysledok-mala som malo bodov. Ale odkedy som sa to prestala ucit naspamat ale snazila som sa pochopit podstatu, tak sa mi zacalo na pisomkach darit. Vlastne si to stacilo len poriadne s porozumenim precitat a s pisomkou nebol ziadny problem, takze neviem co je na tom vyplod nenormality. Ano, kazdy tyzden som si aj ponadavala, ze sa musim ucit, ale o to som bola stastnejsia pri uceni na skusku, kedy som si to vlastne uz len zopakovala.

pripomienka píše:ad6: Slovnik. Vyrazy ako ja mozem spusit nohavice, ja mozem pustit do gati, ci porovnavat bezpecnostny alogritmus s bezpecnym sexom, by si naozaj mohol odpustit.


:lol: :lol: :lol: Vsak sranda musi byt :wink:
Aj ked musim poznamenat na margo toho, ze naozaj je pravda, ze sa mu nepacil vyraz "spustit program" (tak vzniklo "spustit nohavice") a sam tento vyraz pouzil v ucebnom texte. Nikto vsak nemal odvahu mu to povedat :roll:
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Sob Jan 05, 2008 12:55 am

:) dakujem za vyjadrenie :)

vilverin píše:Davat body za ucast na prednaskach sa ani mne nepaci, ale tak da sa na to pozriet aj z inej stranky: Aspon lahko ziskas body "zadarmo".
Co sa tyka bodov za cvicenia, tak nie je pravda, ze ide o "esteticky dojem". Vychadza to tak, ze k bodom za pisomky pripocital +15 a to dal ako hodnotenie za cvicenia. Aj spominal, ze to bude nejako takto hodnotit, ze zoberie body za pisomky a nieco prilepsi.. a ze do buducnosti uz asi ani tato polozka v hodnoteni nebude.


Da sa na to pozriet aj tak, ze stracame cas :) Ale myslim, ze v kazdom pripade islo o porusenie zakona. A ked maju vsetky body rovnaku vahu... Nam nespominal, ze ako dava body za cvika. Iba priznal, ze to je asi najsubjektivnejsie hodnotenie. Ale potom podla tvojho vzorca je to hodnotenie, ktore odrovna studenta. Ale ma aj pisomky aj cvicenia, alebo nic.

Ucebne texty, bolo by pekne, keby sa k nim vyjadrili aj nestudenti...

vilverin píše: Tak s tymto nesuhlasim. Na cviceniach sa opakovalo ucivo z prednasok, teda aspon cast prednasky a este podrobnejsie, takze sa to dalo pekne pochopit a hned na cviceni sa aj naucit. Zvycajne to, co sme precvicili na cviceni, bolo na dalsi tyzden na pisomke, co povazujem za fer a aspon to bolo o to jednoduchsie, ked sme to uz raz precvicili.

Myslim, ze otazka je, co by sa na OSY malo cvicit. Aspon cvicenia, co som mala doteraz, neboli opakovanie prednasky ale jej vyuzitie.

K pisomkam su vselijake vyjadrenia. Z mojho povsimutia prevladaju skor tie negativne. Vyplodom nenormality som myslela hodnotenie kazdeho odseku.

Dakujem :)

P.S.: @tovilverin: Nie si nahodou ten poctivy student, ktory si robi na cviku poznamky? Ak ano, mohla by si ich ukazat alefovi a gurskemu. Btw, v opakovani prednasky na cviku nevidim ziaden prinos. Ale ako hovorim, mozno to by sme na cviku mali robit.

Naozaj by som sa rada dozvedela, co by sme na cviku mali robit...
<<

LukasM

Príspevky: 11

Registrovaný: Ned Jan 28, 2007 9:36 pm

Poslať Sob Jan 05, 2008 1:44 am

OSY

ja si myslim, ze je dobre, ak ma s nami cvicenia ten isty clovek, ktory nam aj prednasa. Lebo o to viac sa moze prisposobit nam studentom.

Co sa tyka hodnotenia, tak nam tie body naviac pomozu ku skuske. Body dostavame za prednasky (konecne mysli niekto aj na poctivych studentov :D, takze kto chodil poctivo, zarobil si 100 bodov) a samozrejme aj za pisomky. Tie nas aspon prinutili sa pocas semestra do toho pozerat a tym mame lahsiu pripravu na skusku. Ale kedze musia mat pisomky vacsiu vahu ako prednasky, tak sa zaviedli aj body za cvicenia, pricom kazdy clen dostane naviac 15 bodov zadarmo. Takze tento styl hodnotenia moze len dopomoct ku skuske, hoci nevylucujem ani to, ze pre niekoho to nie je prospesne.

Ucebne texty sa daju este rozpracovat a doplnit o par prikladov, ale co sa tyka definicii, tak definicia je definicia. Jedine ak by sme si definovali vlastne pojmy, pricom je to mozne, ale si iba skomplikujeme zivot. S algoritmami ja som problem nemal, takze k tomu sa neviem vyjadrit.

Prednasky boli v pohode a asi od polovicky semestra este lepsie (to bolo zapricinene tym, ze mal s nami aj cvika a rad sa nam prisposobil).

Pisomka na cviceniach bola samozrejmostou, takze sme museli byt vzdy pripraveni, co nam pomoze samozrejme ku skuske. Na cviceniach sa mohli brat aj praktickejsie veci, to priznavam, ale je to len na vyucujucom, ako s nami plnohodnotne vyuzije cvicenie. Priorita vsak bola pripravit nas na statnicu z OSY, takze ine zaujimave veci museli ist bokom (este jedna dvojhodinovka by isto neuskodila).

Mne osobne pisomky len pomohli - donutili ma ucit sa priebezne a zaroven si uvedomit, ze kde som zlyhal a co by si trebalo este raz prejst. Podciarknute vety mi naznacovali, ze pouzivam nespravne slovo (bud ceske alebo samo-definovane), pricom ma nutili spravne formulovat definiciu. To vsetko mi len pomohlo spravne sformulovat vetu, pricom moja veta musi davat aj nejaky zmysel. Takze v pisomke som citil len prinos. A ako som uz spomenul, s algoritmami som problem nemal, tak sa k tomu nevyjadrujem. Akurat spomeniem to, ze na cvikach a prednaskach boli algoritmy vysvetlene velmi dobre.

A co sa tyka nejakych tych pikosiek, tak tie si budem este dlho pamatat (pomoze to ku statniciam). Napr. ved aj z literatury si este pamatam nejake tie pikosky o autoroch, ale o tom potom.

Takze podla mna su OSY velmi zaujimavy predmet a nemalu zasluhu na tom ma aj nas prednasajuci, kedze snazi sa nas co najviac naucit. A co si vazim najviac, tak ma zaujem aj o zmenu vyucby, len aby sme sa co najviac naucili. Cize ako ste videli v predchadzajucich odsekoch, vsetko malo svoj skryty vyznam a urcite nechcel nikomu uskodit, len pomoct.

PS: ak ste zvedavi na moje poznamky, tak je tu realna sanca, ze ich aj mozem ukazat (zapisal som cca pol zosita). Ale na druhej strane neviem, ci by som neporusil nejake autorske prava (musim sa ist spytat pravnikov z vedlajsieho bloku ci nedostanem zapis do registra trestov).
A mimochodom vdaka za heslo :)
<<

vilverin

Príspevky: 22

Registrovaný: Str Nov 15, 2006 9:09 pm

Poslať Sob Jan 05, 2008 10:37 am

Lukas - hovoril si mi z duse, so vsetkym suhlasim.

pripomienka - k tym cvikam, co si akoze chcel robit? Programovat v C? Nie, dakujem, mna osobne by teraz dalsi programovaci jazyk len plietol, kedze sme tento semester brali Javu. Pracovat v OS Unix? To by bolo zaujimavejsie, ale ako sa tu spominalo, budeme to brat na inych predmetoch, takze si myslim, ze sme o nic neprisli.

k hodnoteniu pisomiek podla odsekov-myslim si, ze to tak nerobil pri kazdej pisomke, ale len pri tych, u ktorych to bolo opodstatnene, t.j. ak v kazdom odseku bolo nieco dolezite, co sa k teme musi spomenut, tak je bod za kazdy odsek. Inak pri pisomkach, kde bolo treba napisat nejaky algoritmus, tak tam stacil ten algoritmus a vlastnymi slovami popisat, co sa tam deje, tam neboli body za odseky.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Sob Jan 05, 2008 3:40 pm

Vsetci, tu diskutujuci, by si mali polozit jedinu otazku: K akym novym myslienkam a objavom Vas inspiroval pan Studenovsky. To je totiz to jedine, na com zalezi. Vsetko ostatne je na akademickej pode bezvyznamne. Uvedomte si, ze gymnazium/stredna skola uz skoncila.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

LukasM

Príspevky: 11

Registrovaný: Ned Jan 28, 2007 9:36 pm

Poslať Sob Jan 05, 2008 4:47 pm

OSY

mna inspiroval uz len tym, ak sa ma spytal: "Ako by ste to urobili vy, keby ste vytvarali novy operacny system?" . A hned mi v hlave prebehlo mnoho novych myslienok. Niektore napady by podla mna nebolo zle do OS implementovat. Lenze ja som windowsak a o skolskych unixoch nic neviem. Takze najprv treba dostudovat a az potom zacne prakticke vyuzitie ;)
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Sob Jan 05, 2008 5:40 pm

Re: OSY

LukasM píše:mna inspiroval uz len tym, ak sa ma spytal: "Ako by ste to urobili vy, keby ste vytvarali novy operacny system?" . A hned mi v hlave prebehlo mnoho novych myslienok. Niektore napady by podla mna nebolo zle do OS implementovat. Lenze ja som windowsak a o skolskych unixoch nic neviem. Takze najprv treba dostudovat a az potom zacne prakticke vyuzitie ;)

Hmm, a co si urobil preto, aby si svoju inspiraciu pretavil do skutocnosti? Kolko knih si vdaka Studenovskemu prestudoval a kolko zdrojakov preluskal? Inspiracia a objav nie je to, ze niekto sa zamysli, to robi clovek kazdu chvilu kvoli roznym podnetom. Ved ja si pockam na bakalarske prace, kolko inspiracie a objavov z nich bude srsat vdaka absolvovanym hodinam s panom Studenovskym.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

LukasM

Príspevky: 11

Registrovaný: Ned Jan 28, 2007 9:36 pm

Poslať Sob Jan 05, 2008 8:48 pm

OSY

je pravda, ze som este mlady a neskuseny. A isto nemam tolko vela prestudovaneho ako Vy, ale mozno casom sa aj clovek k tomu dostane.

Dakedy davno, ked som bol este maly chlapec som sa intenzivne zaujimal ako taky pocitac funguje a snazil som sa zistit naco sluzi kazdy jeden subor v DOSe 6.22 a vo Windowse 3.11. Ale vtedy som bol este male decko a aj casy sa odvtedy trosku zmenili. Dnes zial nemam na samostudium jedneho predmetu az tolko vela casu, kedze mam v rozvrhu aj ine predmety, ktore su pre mna tiez zaujimave. Ale keby som mal v rozvrhu len jeden predmet, ktoremu by som sa intenzivne venoval, tak mozno casom by som z neho nieco aj vedel, alebo by som z neho zosalel :D.
Pravdepodobne tento prispevok nepatri do tejto temy. Ale je mi ctou, ze ste ma upozornili na to, ze este vela prace ma caka, aby som to niekde dotiahol.

Mimochodom OSY mam este len tento semester a priznam sa, ze som este nespravil nic tak vyznamneho, hoci vy v mojom veku ste uz isto pracovali v nejakej vyznamnej softwarovej firme.
Ja som zatial len rad, ze som presiel, hoci som nechodil na gymnazium so zameranim na informatiku ani na matiku.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Ned Jan 06, 2008 4:43 am

Re: OSY

LukasM píše:je pravda, ze som este mlady a neskuseny. A isto nemam tolko vela prestudovaneho ako Vy, ale mozno casom sa aj clovek k tomu dostane.

Dolezite je si cim skor vybrat to, co Vas zaujima a venovat sa hlavne tomu. Ostatne veci vypustit. Univerzita nie je vseobecna vzdelavacia institucia ale ma z Vas vychovat odbornika na nejaku oblast.

LukasM píše:Dakedy davno, ked som bol este maly chlapec som sa intenzivne zaujimal ako taky pocitac funguje a snazil som sa zistit naco sluzi kazdy jeden subor v DOSe 6.22 a vo Windowse 3.11. Ale vtedy som bol este male decko a aj casy sa odvtedy trosku zmenili.

Nic sa nezmenilo, to je len vyhovorka. Ale inak dobry zaciatok.

LukasM píše:Dnes zial nemam na samostudium jedneho predmetu az tolko vela casu, kedze mam v rozvrhu aj ine predmety, ktore su pre mna tiez zaujimave. Ale keby som mal v rozvrhu len jeden predmet, ktoremu by som sa intenzivne venoval, tak mozno casom by som z neho nieco aj vedel, alebo by som z neho zosalel :D.

A to je presne prekliatie tejto skoly a nasho vzdelavacieho systemu. Ako sa student moze dostat do hlbky nejakej problematiky, ked sa jej nema casu vobec venovat? Urcite by malo byt menej predmetov (vyber rovnaky, ale moznost vybrat si ich menej), tie by mali byt intenzivnejsie a hlavne rozdelene na bloky bez vzajomneho prieniku. To by umoznilo studentovi pocas trvania bloku naplno sa venovat danej problematike (a tym ju aj pochopit) bez zbytocneho rozptylovania.

LukasM píše:Pravdepodobne tento prispevok nepatri do tejto temy. Ale je mi ctou, ze ste ma upozornili na to, ze este vela prace ma caka, aby som to niekde dotiahol.

Podla mna to prave s temou suvisi, kedze ucitel na univerzite tu nie je preto, aby studentov viedol za rucicku a vsetko im poukazoval. Ma v nich hlavne vzbudit zaujem o studium danej oblasti a potom tu byt, ak sa niekde zaseknu alebo niecomu nerozumeju, aby im podal pomocnu ruku. To je spravny typ ucitela a ak to nahodou pan Studenovsky nesplna, tak by tu nemal byt (a to plati aj pre ostatnych). Prave preto som sa pytal, ci Vas pan Studenovsky inspiroval k badaniu a objavovaniu, lebo to je prave jeho uloha, za ktorej vykonavanie mimochodom dostava plat. Dalsia otazka, ktoru by sa mal kazdy jeho student sam seba opytat: Vsimli ste si na jeho predmete, ze by sa sposob vyucby dostatocne odlisoval od sposobu vyucby na gymnaziu?

Este poznamka k slovu "vyucovat". To je pouzite nespravne, kedze na vysokej skole nema prednasajuci vyucovat, ale prednasat. Spravna prednaska by sa mala dat prirovnat k prednesu basne, teda ukazat studentom tu krasu a emocie daneho diela (predmetu), ale na podstatu a vyznam uz musia prist posluchaci sami po rozjimani o danom predmete.

<OffTopic>
LukasM píše:Mimochodom OSY mam este len tento semester a priznam sa, ze som este nespravil nic tak vyznamneho, hoci vy v mojom veku ste uz isto pracovali v nejakej vyznamnej softwarovej firme.
Ja som zatial len rad, ze som presiel, hoci som nechodil na gymnazium so zameranim na informatiku ani na matiku.

Nebojte sa, ja som OSY nemal vobec (aspon pokial si pamatam) a v ziadnej softverovej firme som nikdy nepracoval a dufam, ze ani nebudem. Tiez som chodil na obycajne vseobecne gymnazium. To vsak neznamena, ze by som sa nemohol venovat nejakej oblasti a makat na sebe. Na gymnaziu ma zaujimala pocitacova grafika a tej som sa venoval (+ trochu GNU/Linux). Na vyske som sa ale prave vdaka panovi Jiraskovi zacal viac venovat sietam (doslova ma inspiroval) a tym sa teraz aj zivim. Cize prave pana Jiraska beriem ako spravneho ucitela, ktory mi toho naozaj vela dal a snad mu to raz dobrou diplomovou pracou odplatim. Z dalsich, pre mna vyznamnych, ucitelov spomeniem pana Schmotzera, pana Mockovciaka, pana Ulicneho (nepriamo) a pana Ploscicu. Ti naozaj pozitivne ovplyvnili moj zivot. Ostatne prednasky boli pre mna len cista strata casu. </OffTopic>
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

LukasM

Príspevky: 11

Registrovaný: Ned Jan 28, 2007 9:36 pm

Poslať Ned Jan 06, 2008 11:40 am

OSY

mozem s Vami len suhlasit. Keby sa bralo menej predmetov, ale tie by sa brali intenzivnejsie (viac hodin do tyzdna), tak by to isto nebolo na skodu. Lenze tu na tejto univerzite sa prvom rocniku preberaju zaklady (programovania a matiku, ktoru nam bude treba) a az v druhom rocniku su uz odbornejsie predmety. Ale nie je na skodu, ze ich je az tak vela, lebo aspon sa dozvieme, ze o com je dany ten a ten predmet a potom az na magisterskom stupni zacne specializacia daneho predmetu. Takze v prvych troch rokoch sa berie asi vsetko vseobecne a az potom nastava specializacia.

Mna osobne v tomto semestri zaujala grafika, siete budem mat az v letnom semestri, tak dufam, ze aj pre mna to bude velmi inspirujuce. Co som pozeral na predmetu v 4. a 5. rocniku, tak tam zial z grafiky som objavil len seminar, takze na tejto skole sa asi tento predmet neda dalej rozvijat :(
<<

gursky

Site Admin

Príspevky: 353

Registrovaný: Pon Nov 13, 2006 3:32 pm

Poslať Ned Jan 06, 2008 2:02 pm

grafika

Grafika je uz sice dost offtopic od Studenovskeho, ale vyjadrim sa k nej :)
Nas riaditel zacal celkom dobru cestu k lepsej spolupraci s firmami a aj preto u nas ucia uz celkom pekny pocet predmetov.
Teda ak ma Samova firma (alebo ina) zaujem o studentov, ktori su velmi dobri v grafike tak myslim ze by bolo super keby oducili nejaky volitelny seminar, pripadne viedli nejake diplomky. Dohodnut sa so Semanisinom o seminari urcite nebude problem.
Samozrejme by bolo dobre aby sme mali z "kazdej" oblasti informatiky na aspon ciastocny uvazok odbornika, ktori sa venuje iba jej. V kazdom pripade sa situacia z roka na rok zlepsuje a vznikaju nove predmety(seminare) od novych ludi (Torok bude mat .NET a OLAP kocky, alef0 ma skvele seminare z javy, T.Horvath bude mat jeden v lete o dataminingu, nieco som zacal aj ja, vzniklo rychlostne progr. a co ja viem co este). Ak by bol nejaky zapaleny student pre grafiku tak by ho JJ spokojne zvladol viest aj ako doktoranda, ktory by casom zacal advanced seminar z grafiky. Najidealnejsie by bolo keby sa nejaky skonceny doktorand vratil ako odborny asistent z inej univerzity aby doniesol novy vietor ale ozaj by stacila jedna firma ktora by to potiahla.
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Ned Jan 06, 2008 10:22 pm

Re: grafika

gursky píše:Grafika je uz sice dost offtopic od Studenovskeho, ale vyjadrim sa k nej :)
Nas riaditel zacal celkom dobru cestu k lepsej spolupraci s firmami a aj preto u nas ucia uz celkom pekny pocet predmetov.
Teda ak ma Samova firma (alebo ina) zaujem o studentov, ktori su velmi dobri v grafike tak myslim ze by bolo super keby oducili nejaky volitelny seminar, pripadne viedli nejake diplomky. Dohodnut sa so Semanisinom o seminari urcite nebude problem.

Ale tu vobec nejde o to, ze by neboli k dispozicii dobri ludia. Mna grafika bavi a keby som na sebe trochu (dost) popracoval, mohol by som sa dostat aj na uroven celkom dobreho prednasajuceho. Problem je ale inde. Kym sa nezmeni system a neprestanu sa studentom nanucovat predmety, o ktore nemaju zaujem, tak kazda zmena k lepsiemu je len kozmeticka. Mozeme mat totiz kvalitnych ucitelov, ale kym bude univerzita fungovat rovnakym systemom ako gymnazia, tak aj vysledok bude rovnaky: hromada vseobecne vzdelanych ale inak uplne neschopnych ludi (cest vynimkam, ktori sa aj tak skoro vsetko neucili sami skola-neskola). Samotny system je problem a nie ucitelia. Ked vyriesime tento problem, mozeme sa zacat pozerat na neschopnych ucitelov a studentov bez sebaucty. A kto mi chce v tomto odporovat, nech si najprv precita aspon tretinu minulorocnych diplomovych prac. Potom sa mozeme dalej spolu bavit. Kym sa system nezmeni, davam od UPJS ruky prec. A tak cini aj mnoho inych firiem, ktore nevidia zmysel v stracani clovekohodin na vyucbu vseobecne vzdelanych a totalne nepouzitelnych absolventov.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

gursky

Site Admin

Príspevky: 353

Registrovaný: Pon Nov 13, 2006 3:32 pm

Poslať Pon Jan 07, 2008 8:13 am

Re: grafika

bwpow píše:Kym sa nezmeni system a neprestanu sa studentom nanucovat predmety, o ktore nemaju zaujem, tak kazda zmena k lepsiemu je len kozmeticka.

Osobne neverim, ze by si si na nasej skole nasiel dostatok predmetov, ktore by boli presne usite na tvoje "potreby" aby si dosiahol 300 kreditov aj s Erazmom (specialne o tebe to plati urcite :) ). Myslim si vsak, ze z casti mas pravdu. Zo zaciatku studia by mali byt matematicke a programovacie zaklady + nejake profilove prednasky, ktore by navnadzovali na hlbsie studium v tej ktorej oblasti informatiky a potom by si uz clovek mohol zvolit svoju cestu. Z casti to funguje. V 4. a 5. rocniku uz takmer nie su povinne predmety. Pestrost zamerani je obmedzena tym, co su ucitelia schopni stihat
Co je podla mna najvacsi problem su poziadavky na statnice ... tie stromy poziadaviek su podla mna dost kosate. Ja by som bol za les uzuckych stromov pricom si kazdy musi vybrat isty pocet z nich tym padom by si kazdy zvolil z coho chce robit statnice a pravdepodobne by na jednych statniciach neboli 2 ludia s rovnakymi predmetmi. Statnice by takto mohli nabrat na kvalite.
Aby som to uzavrel. Tento letny semester sa bude robit nova akreditacia pri ktorej sa da vselico zmenit. Urcite budu mat k tomu co povedat aj studenti. Urobime reklamu, povesiame plagatiky ked na to pride a kazdy sa bude moct vyjadrit a ovplyvnit takto prave spominane problemy. Urcite najdeme nejaky konsenzus.
<<

guest126

Príspevky: 272

Registrovaný: Štv Jan 10, 2008 1:18 pm

Bydlisko: beyond the rim

Poslať Štv Jan 10, 2008 5:38 pm

Ma niekto jasno, co by sa malo robit na cvikach? Resp. ci by mali byt cvika z OSY?
PredchádzajúciĎalší

Späť na Pripomienky k vyučujúcim

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.