ÚINF/SPG1/05 - Seminár z počítačovej grafiky

<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Ned Feb 03, 2013 5:48 am

ÚINF/SPG1/05 - Seminár z počítačovej grafiky

Vážení kolegovia, milí študenti,
dovoľte mi, aby som Vás touto cestou informoval o predmete ÚINF/SPG1/05, ktorý sa bude realizovať v letnom semestri a ktorý by som mal spolu s RKB viesť. Rozhodli sme sa jeho obsah oproti minulým rokom trochu inovovať a tým tento seminár zatraktívniť. O čo na ňom teda pojde?

Na tomto seminári by sme sa mali spoločne prepracovať od základnej práce s 3D grafikou, ktorá bola obsahom predmetu UGR1, k zložitejším technikám využívaným v dnešenej počítačovej grafike. Okrem samotnej technickej stránky jednotlivých postupov bude podstatné aj na "vlastné oči" uviditeť ich prejavy. To sa v minulosti ukázalo ako nerelálne pri využití "nahého" OpenGL, keďže často ide o programátorsky netriviálne algoritmy. Preto som sa tento rok rozhodol využiť dva ťažkotonážne 3D enginy, ktoré urobia otrockú prácu za nás. Pôjde o Ogre3D a NeoAxis.

Ogre3D je dnes asi najpopulárnejší open-source 3D engine s veľkou komunitou a podporou. Je napísaný v C++ a jeho sila tkvie hlavne v kvalitnom objektovom návrhu. Preto by s ním nemali mať problém ani ľudia odchovaní na Jave alebo iných OOP technológiách a na nich naviazaných návrhových vzoroch. S týmto enginom, konkrétne s dnes už mierne neaktuálnou verziou 1.7, budeme pracovať v prvej polovici semestra a až na jednu výnimku budeme využívať jeho vstavané vlastnosti.

V druhej polovici semestra sa posunieme ešte o stupienok vyššie v abstrakcii a siahneme po modernom "AAA" engine NeoAxis. Ten je pôvodne založený na Ogre3D, preto by sme nemali mať žiaden problém s prechodom, no prináša nám niekoľko veľmi užitocných nadstavieb. Je napísaný v C# a najmenší odpor kladie, ak sa s ním pracuje vo Visual C# od Microsoftu. Napriek tomu je plne kompatibilný s Mono-m a beží teda na Mac OS X a čoskoro bude aj na GNU/Linux, Androide a iOS. Niektori študenti s odporom k technológiám od firmy Microsoft môžu v tomto prípade namietať, no voľba práve tohto enginu mi vďaka jeho minulosti spojenej s Ogre3D a taktiež kvalitnému objektovému návrhu pripadala ako najlepšia vzhľadom na jeho možnosti a zameranie seminára.

Cieľom seminára by malo byť osvojenie si moderných princípov študentami prostredníctvom ich aktívneho zapojenia sa do vyučovacieho procesu. Každý zo študentov by si mal pripraviť vyčerpávajúcu prezentáciu ku jednej z tém a odprezentovať ju ostatným účastníkom seminára takým spôsobom, aby na konci semestra mali všetci dobrý prehľad o všetkých preberaných technológiách a ideálne ich aj vedieť využívať. Okrem toho by sa mala riešiť seminárna práca vo forme projektov (jednotlivo alebo v skupinách), ktoré budú mať formu hry alebo iného 3D softvéru. Úspešný absolvent seminára bude musieť prispieť aspoň do jedného projektu nezanedbateľným zdrojovým kódom.

Ak Vás náplň tohto seminára zaujala a spĺňate podmienky pre jeho absolvovanie, neváhajte a využite doplňujúci zápis počas nasledujúceho týždňa na zapísanie si tohto skvelého seminára. Kód seminára je ÚINF/SPG1/05 a názov Seminár z počítačovej grafiky. Moja stránka zameraná na tento seminár je na adrese http://www.bwpow.eu/spg1/.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

dzusik12

Príspevky: 55

Registrovaný: Str Sep 21, 2011 12:13 pm

Poslať Uto Feb 12, 2013 11:00 pm

Re: ÚINF/SPG1/05 - Seminár z počítačovej grafiky

Zdravim Ta,
kedy prebieha predmet ?
zrejme si ho nezapisem len by som na to chodil...
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Str Feb 13, 2013 9:25 am

Re: ÚINF/SPG1/05 - Seminár z počítačovej grafiky

Pondelok 14:25 - 15:55
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Str Feb 13, 2013 8:32 pm

Re: ÚINF/SPG1/05 - Seminár z počítačovej grafiky

Vsetci su vitani, hlavne ti, co maju nejaky zrealizovatelny napad na nejaku hru alebo softver :)
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity

Späť na Pripomienky k predmetom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.