Aký nový predmet by ste u nás privítali a čo zrušili?

<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Pia Sep 24, 2010 9:56 am

JorgenStrule píše:Neviem, existuje nejaky predmet, ktory sa zaobera niecim takym ako su navrhove vzory (design patterns) objektovo orientovaneho programovania? lebo take nieco by som uvital celkom...

My sme kedysi mali predmet Softverove inzinierstvo, kde sme preberali presne toto (okrem inych veci). Mozno to este stale existuje.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

zt

Príspevky: 199

Registrovaný: Uto Feb 26, 2008 8:26 pm

Poslať Pia Sep 24, 2010 9:57 am

najlepsie by bolo keby sa zorganizovalo nieco ako bol DOD ale uz pre sucasnych studentov ktori sa rozhoduju vo volitelnych predmetoch a by bola moznost sa zucastnit na prednaskach a cviceniach danych predmetov, ze by sa spravila taka propagacia kazdeho predmetu, a studenti by si tak mohli spravit obraz o tom ze ktory predmet o com je a co sa na nom uci, v podstate je to mozne aj teraz len predmety sa za beznej vyucby casto prekryvaju alebo s kapacitnych dovodov je problem len tak ist na nejake cvicenie ked to student nema zapisane
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Pia Sep 24, 2010 10:04 am

zt píše:najlepsie by bolo keby sa zorganizovalo nieco ako bol DOD ale uz pre sucasnych studentov ktori sa rozhoduju vo volitelnych predmetoch a by bola moznost sa zucastnit na prednaskach a cviceniach danych predmetov, ze by sa spravila taka propagacia kazdeho predmetu, a studenti by si tak mohli spravit obraz o tom ze ktory predmet o com je a co sa na nom uci, v podstate je to mozne aj teraz len predmety sa za beznej vyucby casto prekryvaju alebo s kapacitnych dovodov je problem len tak ist na nejake cvicenie ked to student nema zapisane

To nie je zly napad. V podstate by to nemal byt az taky problem, prednasky a cvicenia malokedy uplne zaplnia pridelene miestnosti, takze miesto pre zopar studentov sa castokrat najde. Mozno by stacilo zriadit nejaku nastenku, kde by ucitelia/cviciaci, ktori maju zaujem pozvat neprihlasenych studentov na svoju prednasku/cviko len vylepili plagatik, ze vtedy a vtedy sa bude konat prednaska/cviko a toto sa planuje preberat a kto chce, nech dojde, pripadne tam rovno aj napisat, aka kapacita je volna.

Kolizie s existujucim rozvrhom, to by bol asi vacsi problem, ale ked je rovnake cviko pre viacero skupin, asi by nemal byt velky problem z jedneho vlastneho sa uliat a potom to dobehnut/predbehnut s druhou skupinou. Pripadne si potom pozhanat poznamky od spoluziakov.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

JorgenStrule

Príspevky: 79

Registrovaný: Štv Feb 28, 2008 10:08 pm

Poslať Pia Sep 24, 2010 4:53 pm

bwpow píše:
JorgenStrule píše:Neviem, existuje nejaky predmet, ktory sa zaobera niecim takym ako su navrhove vzory (design patterns) objektovo orientovaneho programovania? lebo take nieco by som uvital celkom...

My sme kedysi mali predmet Softverove inzinierstvo, kde sme preberali presne toto (okrem inych veci). Mozno to este stale existuje.


Tak absolvoval som obidva semestre SWI-cka, ale o navrhovych vzoroch tam nebolo povedane nic... Podla mna by to kludne mohlo byt obsahom paz1c-cka, ktore bolo v podstate len zhrnutie paz1a a paz1b...
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Pia Sep 24, 2010 8:54 pm

JorgenStrule píše:
bwpow píše:
JorgenStrule píše:Neviem, existuje nejaky predmet, ktory sa zaobera niecim takym ako su navrhove vzory (design patterns) objektovo orientovaneho programovania? lebo take nieco by som uvital celkom...

My sme kedysi mali predmet Softverove inzinierstvo, kde sme preberali presne toto (okrem inych veci). Mozno to este stale existuje.


Tak absolvoval som obidva semestre SWI-cka, ale o navrhovych vzoroch tam nebolo povedane nic... Podla mna by to kludne mohlo byt obsahom paz1c-cka, ktore bolo v podstate len zhrnutie paz1a a paz1b...

Tak sa to potom asi hodne pomenilo. Bojim sa vsak, ze to u nas aj tak nikto nevie ucit.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Sob Sep 25, 2010 6:53 pm

Navrhove vzory sa brali blahej pamati na Softverovom inzinierstve, uz sa neberu?

Podla mna by to kludne mohlo byt obsahom paz1c-cka, ktore bolo v podstate len zhrnutie paz1a a paz1b...


Problem s navrhovymi vzormi je podla mna ten, ze nema zmysel ich vyucovat stylom ,,telefonny zoznam", pretoze to je kontraproduktivne. Tie vzory su nieco ako vyssia skola programovania a a ked clovek ma problem so zvladnutim zakladnych konceptov OOP, tak tazko bude v stave ich uchopit.

Ale minimalne nejaky priestor na pozvolne zavedenie vyznamnejsich vzorov by nebol problem.

I shall contemplate on this.
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

Neo

Príspevky: 3

Registrovaný: Uto Okt 19, 2010 9:06 pm

Poslať Uto Okt 26, 2010 3:00 am

Ja by som zas privítal nejaký predmet s Photoshopom. Je tam veľa možností, na ktoré by ani turbokurz nestačil.
<<

lukas.buzga

Príspevky: 42

Registrovaný: Pia Sep 10, 2010 8:31 pm

Bydlisko: Prešov

Poslať Uto Okt 26, 2010 1:08 pm

Ten Photoshop resp. nejakú tú grafiku by som bral aj ja :-)
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Uto Okt 26, 2010 1:42 pm

lukas.buzga píše:Ten Photoshop resp. nejakú tú grafiku by som bral aj ja :-)

Asi lepsie by bolo nazyvat photoshop a podobne "maľovanie", lebo pod grafikou sa tu vyucuje uz nieco ine. Proste, aby sa predislo sumom pri komunikacii.

Kazdopadne, precital som si celu temu od zaciatku a je zaujimave zhodnotit, co sa vlastne za tie ostatne tri roky zmenilo a naplnilo a co naopak zapadlo prachom.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

kiith-sa

Príspevky: 70

Registrovaný: Pon Sep 13, 2010 4:01 pm

Poslať Uto Okt 26, 2010 7:19 pm

No neviem, ja by som Photoshop radsej nie... a ked aj, tak uz aj Gimp :p .
Myslim si ale, ze by to bolo asi take vhodne ako keby sme sa ucili pouzivat Word. Skor by to malo patrit na umelecku skolu.

Radsej by som nieco viac ako uvod do pocitacovej grafiky (napr. pokrocile OpenGL veci, viac nez zakladne shadery atd), aj ked este som nemal ani ten uvod (a najprv musim prezit prvy semester :p).

Tiez by som bol za predmet venujuci sa pocitacovym hram - trochu sa tomu venujem a myslim ze existuje malo oblasti ktore vyzaduju vyuzitie tolkych oblasti informatiky naraz.
6*9==42
<<

Aries

Príspevky: 379

Registrovaný: Pia Jan 30, 2009 1:26 pm

Bydlisko: 127.0.0.1

Poslať Uto Okt 26, 2010 7:42 pm

Photoshop? No co ja viem, mne to pripada ako oblast zaujmu urcena pre inu skolu ako je tato... Navyse, naucit sa robit pomerne slusne vo Photosphope sa moze kazdy sam aj na zaklade roznych tutorialov a navodov (a snahy a talentu). Hodne vlastneho (dvojkreditoveho) predmetu by boli az asi nejake pokrocile postupy, ale to si zas nie som isty ci by ich mal kto ucit a ci by si nasli nejakych studentov.
Ako pise kolega vyssie, celkovo predmety typu "pouzivanie programov" asi nie su vhodne pre informatiku a uz urcite nie informatiku na prirodovedeckej fakulte. Mozno az na vynimku TeX-ovych veci, s ktorymi sa ziaden student asi predtym este nestretol a na akademickej pode sa mu take nieco moze zist. Ale to uz len tipujem, taky predmet som nemal a v nicom takom este nerobil :)

kiith-sa: na magisterskom stupni je predmet "Seminar z pocitacovej grafiky" ktory navazuje na uvod do grafiky, asi sa na nom nenaucis naprogramovat kompletny engine hry, ale aspon nieco :)
A predmet venujuci sa hram... Ako by si si to predstavoval? Hry su v podstate len mnozina roznych uloh z roznych oborov, mas tam tu "Photoshopovu grafiku" ktoru sme sa zhodli ze nechceme, dalej "normalnu grafiku" ktora sa uz ako-tak uci, kopu programovania a skriptovania na ktore uz dalsi predmet netreba a tvorbu zvukovej stranky, dobrej hratelnosti, pribehu a marketing tu asi nikto ucit nebude :)
Vasnivy pestovatel binarnych stromov a opravar Turingovych strojov na polovicny uvazok.
"Problem citatov najdenych na internete je taky, ze si nikdy nemozete byt isti ich autenticitou" Abraham Lincoln
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Str Okt 27, 2010 12:38 am

Za "tvorbu hier" som aj ja. Vacsinou sa na inych univerzitach podobny predmet nachadza. Prebera sa tam samozrejme aj grafika/OpenGL, potom nejake sposoby navrhu AI, nieco o zvuku a hudobnych formatoch a samozrejme sa tam programuje nejaka jednoduchsia hra od navrhu, cez menu, nejaku grafiku az po zabavne chvilky pri tvorbe dabingu :)

Hoci nejde o nic extra seriozne a "vedecke", da sa pri tom vela naucit, hlavne o tom, ako sa taky projekt robi a ze tvorba hier nie je len o tych zabavnych veciach, ale je tam aj vela nudneho kodenia, aby to dostalo ten zaverecny tvar.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
<<

zt

Príspevky: 199

Registrovaný: Uto Feb 26, 2008 8:26 pm

Poslať Str Okt 27, 2010 9:41 am

nieco take sa robilo aj na PAZ1a pomocou korytnacej grafiky sa programovali hry, napriklad biliard a tam bolo vidiet prave tu "nezabavnu cast" toho kodenia
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Str Okt 27, 2010 11:40 am

zt píše:nieco take sa robilo aj na PAZ1a pomocou korytnacej grafiky sa programovali hry, napriklad biliard a tam bolo vidiet prave tu "nezabavnu cast" toho kodenia


...to je ako porovnavat omalovanky s picassom :/
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

bwpow

Príspevky: 634

Registrovaný: Str Nov 22, 2006 11:19 am

Bydlisko: Košice

Poslať Str Okt 27, 2010 12:51 pm

Za to nudne programovanie som pokladal skor nejake veci suvisiace so spolupracou s operacnym systemom (napriklad aby neutekala mys, nizka latencia a pod), kodenie nejakych vlastnych datovych formatov a utilit pre ne, praca s nejakym VCS, riesenie bugov na exotickych konfiguraciach, tvorba instalatora a take tie veci okolo, ktore su skor okrajove, ale aby bol program kompletny, tak ich treba vyriesit.

Lebo moje skusenoti su take, ze programovanie enginu, AI a takych zaujimavych algoritmickych veci je super a to cloveka bavi, ale ked to uz je a treba zacat riesit tieto "podporne" casti, tak entuziazmus rychlo opadava.

Prave preto by mohol byt prinosom takyto predmet, kde by bolo treba vytvorit nieco komplexne, no zaujimave a zabavne zaroven. Urcite nebude tvorba hier bavit kazdeho, ale predpokladam, ze by sa nasla nejaka skupinka (5 az 6) studentov, co by boli tomu ochotni venovat svoj cas a mozno by vysledkom bolo aj nieco celkom zaujimave.
Strach dát najevo své pocity a zjednat si u druhých respekt je jedním z problémů civilizovaného člověka, který se naučil zpochybňovat svou vlastní pravdu pro zdání objektivity
PredchádzajúciĎalší

Späť na Pripomienky k predmetom

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.