Zámena cvičiacich

Moderátor: FeroG

<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Uto Okt 08, 2013 4:18 pm

Zámena cvičiacich

Dnes ste na cvičeniach (všetkých skupín okrem D) mali možnosť zažiť zámenu cvičiacich. Pôvodný plán bola malá zámena, t.j. len na utorok. Otázka do diskusie: malo by sa so zámenou pokračovať aj na štvrtkových cvičeniach?
<<

petra

Príspevky: 13

Registrovaný: Pon Sep 30, 2013 8:45 pm

Poslať Uto Okt 08, 2013 4:24 pm

Re: Zámena cvičiacich

Ja osobne si myslím, že ďalšia zámena nie je potrebná.
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Uto Okt 08, 2013 5:22 pm

Re: Zámena cvičiacich

petra píše:Ja osobne si myslím, že ďalšia zámena nie je potrebná.

Dakujem za nazor, avsak pripajam prosbu (zaroven to sa tyka aj dalsich prispievatelov). Mohla by si rozvinut, preco si myslis, ze dalsia zamena nie je potrebna alebo nie je vitana?
Priklady: "Dalsia zamenu nechcem, pretoze atmosfera na cviceni bola prilis stresujuca" (ak by si trebars bola zo skupiny E, to je opravnena pripomienka) alebo "Nepacil sa mi pristup cviciaceho", "Nepacili sa mi aktivity, ktore sme na cviceni realizovali", atd.
<<

petra

Príspevky: 13

Registrovaný: Pon Sep 30, 2013 8:45 pm

Poslať Uto Okt 08, 2013 5:57 pm

Re: Zámena cvičiacich

Tak dobre. Aktivity cvičiaceho sa mi páčili aj keď si myslím, že o metódach výučby by sa mohli rozprávať cvičiaci ;)
No a áno z času na čas sa mi zdalo, že panuje stresujúca atmosféra :D Zmena vítaná je, no nejaký veľký význam to pre mňa nemá. Ak pre cvičiacich alebo iných študentov to má prínos, tak ja nedbám.
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Uto Okt 08, 2013 6:28 pm

Re: Zámena cvičiacich

petra píše:si myslím, že o metódach výučby by sa mohli rozprávať cvičiaci

To mi pripomina vtip: Chlapík sa sprchuje a zrazu niekto vyzváňa. Vyjde z vane a pýta sa. - Kto je? - To sme my, Svedkovia Jehovovi! - Čo chcete? - Chceme sa rozprávať. - Koľko vás je? - Dvaja. - Tak sa rozprávajte!

Medzi cviciacimi dost diskutujeme o skupinach a aj aktivitach. To, co vsak tento rok obzvlast chyba, je spatna vazba. Bez spatnej vazby je pre nas problem efektivne nastavit vyucbu a vyucbove aktivity. A zamena cviciacich je nastroj, ktoreho sekundarnym efektom je aj to, ze mozeme nejake veci tuningovat (ked uz su studenti pasivni a nechcu komunikovat).

petra píše:No a áno z času na čas sa mi zdalo, že panuje stresujúca atmosféra

To je standardny efekt pri zamenach v skupinach kde som :-) Ale nechcel som vyvolat stres ale akysi rezim "pohotovosti" (a zial s nim sa stres nepriamo spaja).

petra píše: nejaký veľký význam to pre mňa nemá. Ak pre cvičiacich alebo iných študentov to má prínos, tak ja nedbám.

Zareagujem citatom z e-mailu jedneho z cviciacich, ked sa vcera e-mailami diskutovalo, ci zrealizujeme zamenu uz dnes: "mozno je to dobra skusenost pre studentov, ked sa im ukaze aj iny pristup nez na aky boli zvyknuti, aspon mozu porovnat a dozadovat sa toho, co im viac vyhovuje".
<<

xxnaeriel

Príspevky: 23

Registrovaný: Uto Okt 08, 2013 7:43 pm

Poslať Uto Okt 08, 2013 7:46 pm

Re: Zámena cvičiacich

podla mna bola zamena fajn, konecne sme na cviceniach robili veci spolu a malo to cele hlavu a patu,
ale proti povodnemu cviciacemu nic nemam, je mily a napomocny, aj ked s nim je na hodinach trochu vacsi chaos a kazdy robi nieco ine.
<<

ericek

Príspevky: 3

Registrovaný: Str Sep 25, 2013 3:17 pm

Poslať Uto Okt 08, 2013 8:00 pm

Re: Zámena cvičiacich

Hodnotím pozitívne. Minimálne zistíme, že existujú rozličné metódy výučby a spoznáme cvičiacich - nie je to stereotypné.
<<

Alica

Príspevky: 23

Registrovaný: Pon Sep 23, 2013 10:28 pm

Poslať Uto Okt 08, 2013 8:52 pm

Re: Zámena cvičiacich

Bola by som radšej, ak by sa vo výmenách už nepokračovalo. Myslím si, že hodiny boli/sú super a netreba na nich nič vylepšovať...
<<

petra

Príspevky: 13

Registrovaný: Pon Sep 30, 2013 8:45 pm

Poslať Uto Okt 08, 2013 9:46 pm

Re: Zámena cvičiacich

Že chýba spätná väzba? Ja súhlasím, je ťažké učiť ak polovica skupiny nekomunikuje. Ale mne to zas pripomína tento obrázok:
http://miquelartero.files.wordpress.com ... ation1.jpg
Ak niekto nekomunikuje na Makroekonómii alebo Algebre, je ťažké od neho chcieť aby komunikoval na Pazku. ;) JEdnoducho povedané, ak niekoho stresuje otvorená diskusia, kde si má prejaviť svoj názor, tak ho prejavovať ani nebude.
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Str Okt 09, 2013 9:28 am

Re: Zámena cvičiacich

xxnaeriel píše:podla mna bola zamena fajn, konecne sme na cviceniach robili veci spolu a malo to cele hlavu a patu,
ale proti povodnemu cviciacemu nic nemam, je mily a napomocny, aj ked s nim je na hodinach trochu vacsi chaos a kazdy robi nieco ine.


Aj kvoli takymto veciam sa robila zamena. Netusim, z ktorej si skupiny. Ale ak sa tam vrati povodny cviciaci, mohli by ste mu povedat, ze ste robili trebars nejaku aktivitu, ktora vam vyhovovala a chceli by ste ju skusit opat. A cviciaci tuto aktivitu urcite vhodne zaradi do scenara cvicenia. Urcite aj za tym, ze cviciaci vytvara vacsiu volnost je premysleny nejaky zamer. Cielom cvicenia nie je vyriesit vsetky ulohy z planu uloh na dany tyzden (to sa dokonca v ziadnom pripade neda stihnut), ci "obkreslit" z projektora vsetko, co cviciaci naprogramoval. Dolezite je, aby ste si uvedomili koncepty, ktore su "temou tyzdna" cez rozne aktivity a rozne ulohy. A na vlastne individualne precvicenie chcu sluzit domace zadania.

ericek píše:Hodnotím pozitívne. Minimálne zistíme, že existujú rozličné metódy výučby a spoznáme cvičiacich - nie je to stereotypné.

Metod vyucby je vela. A cviciaci casto riesia to, ake metody zvolit, aby v danej skupine cas cviceni vyuzili co najefektivnejsie. Ak im v tom pomozete, urcite ziskate, lebo ta vyucba bude viac sita na mieru pre vasu skupinu. Podobne je dolezite komunikovat, ktore veci su vam nejasnejsie.

Alica píše:Bola by som radšej, ak by sa vo výmenách už nepokračovalo. Myslím si, že hodiny boli/sú super a netreba na nich nič vylepšovať...

Dakujem. Standardny plan vymen je ten, ze vo vymene sa realizuju 2 tyzdne pocas semestra. Jedna zhruba v prvej tretine semestra a dalsia v druhej tretine semestra. Ja chapem, ze pre tych najsikovnejsich zameny nemaju velmi pridanu hodnotu, ale cielom je optimalizovat vyucbu tak, aby sme stratili co najmenej tych priemerne sikovnych. Aj v skupine A vidno par ludi, ktori maju potencial predmet uspesne zvladnut, ale badat, ze ich z neznamych dovodov zaciname stracat. Samozrejme to neznamena, ze vyucba sa prisposobi tym ludom na hrane. Cielom je podat im pomocnu ruku (ci uz cez workshopy alebo zavedenim istych vyucbovych aktivit), ale ak im nepomoze alebo o nu nebudu mat zaujem, tak ich jednoducho stratime - ale to uz patri k vysokoskolskemu studiu, kde studuju dospeli ludia s vlastnymi prioritami.

petra píše:Že chýba spätná väzba? Ja súhlasím, je ťažké učiť ak polovica skupiny nekomunikuje. Ale mne to zas pripomína tento obrázok:
http://miquelartero.files.wordpress.com ... ation1.jpg
Ak niekto nekomunikuje na Makroekonómii alebo Algebre, je ťažké od neho chcieť aby komunikoval na Pazku. JEdnoducho povedané, ak niekoho stresuje otvorená diskusia, kde si má prejaviť svoj názor, tak ho prejavovať ani nebude.

Ten obrazok dobre poznam a vyuziva sa pri roznych diskusiach tykajucich sa individualizacie vyucby (resp. diskusiach o tom, do akej miery sa ma skolsky system prisposobovat jednotlivcovi - co ma svoje ekonomicke dosledky ale aj dosledky v zmysle toho, co bude ucastnik vzdelavania nauceny a ako sa vyformuje). Ale toto si asi nemyslela (da sa diskutovat aj o tom, ale to je uz uplne iny a dost komplikovany pribeh), ale skor ti islo o to, ze kazdy clovek je jedinecna individualita. A kym niekto nema problem pytat sa a/alebo otvorene komunikovat, pre ineho je to stresujuce alebo nieco co nie je "kompatibilne" s jeho osobnostou. Je mi jasne, ze nie kazdy je "nastaveny" ozvat sa pred celou skupinou. Casto predvlada dokonca strach pred tym, ze clovek nahodou nieco povie a strapni sa pred celou skupinou alebo pred vyucujucim. V niektorych pripadoch sa prejavuje aj vplyv elitarstva zo strednej skoly (niekto bol najlepsi v matematike alebo informatike v triede/rocniku/skole a zrazu pride na VS do kolektivu, kde straca tuto poziciu a vo vela situaciach nevie "spravnu" odpoved) - dalsi stresovy faktor alebo zabrana komunikovat. Vsetky tieto veci si cviciaci na PAZku uvedomuju (zostava cviciacich na PAZku je dost rozmanita, ale traja z 5 hlavnych cviciacich maju za sebou aj studium didaktiky, ktore zahrnalo aj nejake tie psychologie, dokonca jeden z cviciacich ma doktorat z vyucovania informatiky). Je jasne, ze nie kazdy bude a je pripraveny (otvorene alebo vobec) komunikovat. S tymto ratame (i ked pri takej zamene sa to tak javit nemusi, kedze sa preskocila faza akehosi "otukavania" - hostujuci cviciaci netusi, ako ten ktory clovek funguje a musi viest cvicenie bez takejto informacie). Ja uz som to ludom vo svojej skupine otvorene povedal (PAZko chce mat otvorenu vyucbu a bolo by preto nefer, ak by sme so studentami nekomunikovali otvorene), ze tento rok fungovanie studentov (miera komunikacie, sposob fungovania) predstavuje vyznamnejsiu vychylku v porovnani so studentami z predoslych rokov. A prave to je to, co skusame nejako vyriesit (zmenila sa struktura studentov, alebo je to dosledok zmien v tohtorocnej vyucbe?). V niektorych skupinach je to vacsi problem v inych mensi problem...

Takze tolko k doterajsim komentarom :-)
<<

xxnaeriel

Príspevky: 23

Registrovaný: Uto Okt 08, 2013 7:43 pm

Poslať Str Okt 09, 2013 10:17 am

Re: Zámena cvičiacich

FeroG píše:
xxnaeriel píše:podla mna bola zamena fajn, konecne sme na cviceniach robili veci spolu a malo to cele hlavu a patu,
ale proti povodnemu cviciacemu nic nemam, je mily a napomocny, aj ked s nim je na hodinach trochu vacsi chaos a kazdy robi nieco ine.


Aj kvoli takymto veciam sa robila zamena. Netusim, z ktorej si skupiny. Ale ak sa tam vrati povodny cviciaci, mohli by ste mu povedat, ze ste robili trebars nejaku aktivitu, ktora vam vyhovovala a chceli by ste ju skusit opat. A cviciaci tuto aktivitu urcite vhodne zaradi do scenara cvicenia. Urcite aj za tym, ze cviciaci vytvara vacsiu volnost je premysleny nejaky zamer. Cielom cvicenia nie je vyriesit vsetky ulohy z planu uloh na dany tyzden (to sa dokonca v ziadnom pripade neda stihnut), ci "obkreslit" z projektora vsetko, co cviciaci naprogramoval. Dolezite je, aby ste si uvedomili koncepty, ktore su "temou tyzdna" cez rozne aktivity a rozne ulohy. A na vlastne individualne precvicenie chcu sluzit domace zadania.



Ano volnost na hodinach je v poriadku a mne osobne aj vyhovje, ale mam skor pocit ze povodny cviciaci nevedel zaujat ludi natolko, aby s nim spolupracovali. On sa snazil nieco vysvetlovat a malo kto ho pocuval, bud ludia robili veci dopredu alebo boli strateni pri veciach ktore uz v predu boli spravene, nikto nechodil dopredu programovat, resp. stale len ten isty clovek a na otazky odpovedal vacsinou len pomocny cviciaci. Pripadalo mi to skor ako individualna praca kde si kazdy robi svoje a ked ma nejaku otazku zavola si k sebe cviciaceho, a nie skupinova praca, aka si myslim ze by na cviceniach mala byt.
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Sob Okt 12, 2013 11:32 pm

Re: Zámena cvičiacich

V odkazovaci sa dnes objavil tento komentar (sprava bola podpisana odosielatelom) k zamene cviciacich:
... Ja osobne som mala pocit, že tento týždeň som na cvičeniach ničomu neporozumela a aj akoby sme dokopy nič neurobili.Jednoducho, po štvrtkovom cvičení som si nevedela vôbec spomenúť čo sme urobili. Mne oveľa viac vyhovuje Ďuriho tempo a výučba. Hovorila som teraz iba za seba, lenže, rozprávala som sa aj s inými spolužiakmi, ktorí mi zas povedali, že Ďuri ide príliš rýchlo. Asi sa nedá vyhovieť všetkým. Na druhej strane WorkShop bol úplne super. Až tam som sa asi naučila to, čo som sa mala naučiť na cvičeniach. Z tohto týždňa som sa naučila najviac na Workshope. Tak taký mám názor ja :) ...


Pre doplnenie kontextu doplnim, ze tym hostujucim cviciacim som bol ja. Co na to povedat? Nuz, je mi luto, ze sa ti priebeh cvicenia nepacil a cvicenia pre teba nemali ziadnu pridanu hodnotu. Urcite si nebola jedina a mozno vas bola vacsina v skupine. Kazdopadne ma velmi zaujala veta "Až tam som sa asi naučila to, čo som sa mala naučiť na cvičeniach." Celkom by ma zaujimalo, co bolo podla teba to, co si sa mala tento tyzden na cviceniach naucit? (reagovat sa da aj anonymne; na tento ucel existuje ucet pripomienka s heslom pripomienka).

Ja skusim zhrnut ake boli moje ciele tento tyzden:
(1) Uvedomit si, ze String-y su objekty, s ktorymi sa "rozpravam" cez metody na to, aby som z nich vydoloval informaciu o ich obsahu. Uvedomit si, co je to referencia a co znamena, ze parametrom je referencia (skutocna zabava zacne, az ked pridu polia buduci tyzden)... Java je postavena na par jednoduchych konceptoch (na rozdiel od inych jazykov), ktore ak si clovek uvedomi, bude mu jasne vsetko (z Javy).
(2) Uvedomit si rozdiel medzi Stringom a StringBuilderom a zapamatat si, ze pri budovani Stringov cez zlepovanie Stringov vznikaju casto "zbytocne" objekty. Aj preto sme robili to debugovanie kodu a sledovali id-cka.
(3) Ukazat si jednoduche vytvaranie retazcov z inych retazcov (napr. odstranZbytocneMedzery), kedy po dobrej myslienkovej priprave (uvedomenim si, co a preco by som robil v realnom svete) ide napisat kratky a kompaktny kod.
(4) Ukazat si pouzitie instancnych premennych a uvedomit si, cim vsetkym sa lisia od lokalnych (KlikaciaPlocha+TachoKorytnacka)
(5) Ukazat, ze kratkym kodom ide vytvorit dost vela (KlikaciaPlocha ma par riadkov), ak je praca rozlozena do rozumnych jednoduchsich krokov.
a teraz tie neobsahove ciele:
(6) Podporit lokalne (skupinkove) diskusie o riesenych ulohach a pracu v skupinkach (nevyhoda frontalnych diskusii je to, ze sa prejavuju len ti najsikovnejsi - vyhoda je rychla konvergencia k dobremu a optimalnemu rieseniu a pridana hodnota pre tych, co napady vytvaraju; nevyhoda je, ze ti menej sikovni nestihaju pocas diskusie vnimat vsetky aspekty diskutovanych rieseni a lahko sa stratia) - pointa cvicenia nema byt mat svoj vlastny "obkresleny kod" z projektora.
(7) Pokusit sa prebrat a aktivizovat vas o 7:05 :-) - toto sa ale istotne nepodarilo :-)

A skusim dat aj maly report ku skupine E. Ja musim povedat, ze cvicenie sa mi viedlo dost dobre. Bol som velmi spokojny s reakciami na otazky, ale aj cinnostou pri skupinkovych aktivitach. Celkovo to bolo fajn (ak navyse uvazim, ze vela ludi fungovalo pod zvysenym stresom z mojej pritomnosti). Myslim, ze (mozno takmer?) vsetci v skupine mate potencial absolvovat predmet. Velkym sklamanim ale pre mna bol vysledok desatminutovky. Ta dopadla katastrofalne. Zda sa, ze aj ked ludia maju potencial, niekde pri priprave je skryty problem (navyse ak uvazim, ze matematici historicky stale byvali ti, ktori na PAZku dosahovali najvacsi progres). Na zakladne vysledkov sa zda, ze skupina je dost nerovnomerne (skusenostne?) rozlozena. Ked som vo stvrtok robil presadzanie, dostal som sa do situacie, ze som mal problem vybrat dostatocny pocet lidrov skupiniek. Ako dalsi problem som si vsimol dost slabu pripravu na cvicenia (na cviceniach by sa najzakladnejsie fakty z prednasky nemali opat vysvetlovat). Dalsie poucenie pre mna bolo zaujimave pozorovanie: Ked som sa na cviceni pytal, ci je nieco jasne, ludia prihlasenim deklarovali, ze veci su im jasne. Na workshope potom vyslo najavo, ze veci nie su az take jasne. Klamali azda studenti skupiny E na cviceniach? :-)

Mozno niektori (zo skupiny E) budu brat moje komentare dost kontroverzne, ale mojim zamerom je (ako kazdy rok) otvorit diskusiu o vyucbe predmetu. Vyucba tu nie je pre vyucujucich, ale pre studentov, ktori v spolupraci s vyucujucimi maju dosiahnut iste vzdelavacie ciele.
<<

pripomienka

Príspevky: 206

Registrovaný: Pon Jan 08, 2007 10:28 am

Poslať Štv Dec 05, 2013 9:11 pm

Re: Zámena cvičiacich

Jasné že skupina A je najlepšia... Dostať sa do nej chcel na začiatku každý ale šance boli take aké boli. To je v poriadku, kritéria boli ako tak spravodlivé.. Ale ked v inej skupine ma 90% cvičení pomocný cvičiaci-študent tak to potom aj tak vyzerá... Viem že je dosť neskoro sa sťažovať ale v našej skupine(D) to bola prvá znamená cvičiacich, takze sme nemali tušenie ako to prebieha v iných skupinách...
<<

PainMaster

Príspevky: 689

Registrovaný: Uto Okt 06, 2009 12:50 pm

Bydlisko: 3.Kanal,4.Chodba

Poslať Štv Dec 05, 2013 9:21 pm

Re: Zámena cvičiacich

pripomienka píše:Jasné že skupina A je najlepšia... Dostať sa do nej chcel na začiatku každý ale šance boli take aké boli. To je v poriadku, kritéria boli ako tak spravodlivé.. Ale ked v inej skupine ma 90% cvičení pomocný cvičiaci-študent tak to potom aj tak vyzerá... Viem že je dosť neskoro sa sťažovať ale v našej skupine(D) to bola prvá znamená cvičiacich, takze sme nemali tušenie ako to prebieha v iných skupinách...


Za vyucbu v kazdej skupine zodpoveda cviciaci a v pripade nespokojnosti sa treba stazovat priamo jemu alebo na niekolkokrat zverejnovanom pripomienkovaci http://web.ics.upjs.sk/paz1a/Predmet/Odkazovac.
Neviem o aky problem typu "tak to aj vyzera" ide, ale ak taky problem je, tak to treba povedat. Prostriedky ako svoj nazor vyjadrit a aj upozornenia, ze na konci semestra je neskoro boli niekolkokrat opakovane. Pride mi dost nefer teraz hovorit o neakom stazovani sa. Samozrejme, pre pomoc dalsim rocnikom bude vhodne, ak problem aky nastal objasnis, aby sa mohol napravit.
We weren't born to follow
You gotta stand up for what you believe!

Ps: Za gramatiku ma neopravovat! Dakujem!
<<

Cabernet

Príspevky: 31

Registrovaný: Uto Okt 08, 2013 5:44 pm

Poslať Štv Dec 05, 2013 9:24 pm

Re: Zámena cvičiacich

Nwm či je dobre všetko hádzať na cvičiacich. Mnohí z nás tento týžden zistili že aj na cvičenia sa treba pripravovať (a to nemyslím len na písomky).
Stay hungry. Stay foolish.
Ďalší

Späť na PAZ1a

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.