otazocky

Moderátor: FeroG

<<

dzusik12

Príspevky: 55

Registrovaný: Str Sep 21, 2011 12:13 pm

Poslať Sob Okt 15, 2011 11:15 pm

otazocky

1) ako dam objekt (napr Korytnacku) aby bol pred inym objektom vo winpane ? aby ho neprekrival
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Sob Okt 15, 2011 11:40 pm

Re: otazocky

Objekty v kresliacej ploche sa zobrazuju v poradi, v akom boli pridane do kresliacej plochy. Nic take ako z-index zatial nie je implementovane. Ak potrebujes zmenit poradie, jedno riesenie je spravit najprv remove a potom hned add, cim sa objekt dostane celkom na vrch (ak si pamatam zdrojaky, ak sa mylim, potom sa objavi celkom naspodku).
<<

dzusik12

Príspevky: 55

Registrovaný: Str Sep 21, 2011 12:13 pm

Poslať Uto Okt 18, 2011 9:45 pm

Re: otazocky

kam dat obrazky aby mi ich pri exportovani do jarka exportovalo, resp. aby sa dal program spustit s nimi?
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Uto Okt 18, 2011 10:13 pm

Re: otazocky

Cez kontextove menu projektu (pravoklik na meno projektu) pridaj do projektu novy adresar (New->Folder). Nazvi si ho trebars obrazky. Tam daj obrazky, ktore chces pouzit (napr. drag&drop-om do eclipse). Ked das potom export, vyexportuju sa tiez. Ak potom budes menit tvar korytnacky, tak v ceste k obrazku nesmies zabudnut dat aj ten adresar (napr. new ImageTurtleShape("obrazky/mojtvar.png")). Najlepsie obrazky su prave png, kedze mozu byt aj transparentne.

Inak jar subory su len obycajne zipka (premenuj jar na zip a uvidis, co je dnu).
<<

dzusik12

Príspevky: 55

Registrovaný: Str Sep 21, 2011 12:13 pm

Poslať Ned Okt 23, 2011 11:51 pm

Re: otazocky

jaka metoda mi premeni znak na cislo alebo aspon nieco tomu podobne ?
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Ned Okt 23, 2011 11:55 pm

Re: otazocky

Ako bolo spominane na prednaske, premenne typu char uchovavaju len poradove cisla v UNICODE kodovani. Jeho castou je ASCII a v nom su znaky cifier 0...9 pekne za sebou. Ak teda premenna char obsahuje znak cifry, operaciou znak-'0' dostanes, akemu cislu odpoveda dany znak. Existuju aj dalsie sposoby (s ktorymi sa urcite radi podelia skusenejsi kolegovia).
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Pon Okt 24, 2011 12:30 am

Re: otazocky

To je na dva kroky.

1. char prevedieme na jednoznakovy retazec (pozor, znak a jednoznakovy retazec su dva odlisne typy; jedno je char, druhe String)
String devat = Character.toString('9');

2. retazec na cislo prevedieme klasickou metodou Integer.parseInt()
int cisloDevat = Integer.parseInt(devat);

=====

Na jeden riadok:
int devat = Integer.parseInt(Character.toString('9'));
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

Jan Murin

Príspevky: 39

Registrovaný: Uto Okt 11, 2011 8:05 pm

Poslať Uto Nov 01, 2011 7:12 pm

Re: otazocky

alebo
char c = '1'
int i = Character.getNumericValue(c)
<<

Aries

Príspevky: 379

Registrovaný: Pia Jan 30, 2009 1:26 pm

Bydlisko: 127.0.0.1

Poslať Uto Nov 01, 2011 7:18 pm

Re: otazocky

Alebo ked sme hnusni, skaredi, prasacki programatori: int cislo = nejaky_znak - '0'; (za predpokladu ze dany znak je medzi '0' a '9')
Vasnivy pestovatel binarnych stromov a opravar Turingovych strojov na polovicny uvazok.
"Problem citatov najdenych na internete je taky, ze si nikdy nemozete byt isti ich autenticitou" Abraham Lincoln
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Uto Nov 01, 2011 8:34 pm

Re: otazocky

Character.getNumericValue() je skvela funkcia, o tej som nevedel.

Poznamenam len, ze treba dat pozor na overovacky, dokumentacia tvrdi, ze pismena maju tiez svoju numericku hodnotu, napr. Character.getNumericValue('A') je 10. To len keby sa to pouzivalo v nejakych overovackach, tak treba dat pozor :-)
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

dominik imrich

Príspevky: 55

Registrovaný: Sob Sep 10, 2011 3:10 pm

Poslať Uto Nov 01, 2011 9:38 pm

Re: otazocky

ze pismena maju tiez svoju numericku hodnotu, napr. Character.getNumericValue('A') je 10.

Dakujem za info :D ale nastastie som to pouzival iba v pripade, ze znak je cislo, takze by to malo byt OK
<<

alef0

Site Admin

Príspevky: 621

Registrovaný: Štv Nov 16, 2006 8:57 am

Poslať Uto Nov 01, 2011 10:55 pm

Re: otazocky

Ja tiez dakujem tomu, kto to zverejnil tuto na fore. Ucime sa vsetci :-)
Lorem ipsum dolor sit amet.
<<

Cabernet

Príspevky: 31

Registrovaný: Uto Okt 08, 2013 5:44 pm

Poslať Pia Nov 22, 2013 2:44 am

Re: otazocky

1.Chcem sa spytat ako je to s JPAZom a obrazkami, teda ake parametre musi mat obrazok aby som ho mohol nacitat cez ImageShape. Mam normalny obrazok v .jpg ale vyhodi mi vynimku ze sa ho nepodarilo nacitat. Ked ho ulozim ako .png tak uz vsetko funguje. Pritom nie som si vedomy zo pri .jpg ukladani pouzivam nejake specialne parametre... Ta ista otazka plati aj pre .gif tie sa mi tiez nedari pridat...

2.Co robi metoda setFrameIndex()? V dokumentacii som ju nenasiel, zrejme nastavuje pociatocny frame pri gifoch ale nie som si isty...
Stay hungry. Stay foolish.
<<

FeroG

Príspevky: 1290

Registrovaný: Uto Máj 29, 2007 11:25 am

Poslať Pia Nov 22, 2013 8:00 am

Re: otazocky

Cabernet píše:Chcem sa spytat ako je to s JPAZom a obrazkami, teda ake parametre musi mat obrazok aby som ho mohol nacitat cez ImageShape. Mam normalny obrazok v .jpg ale vyhodi mi vynimku ze sa ho nepodarilo nacitat. Ked ho ulozim ako .png tak uz vsetko funguje. Pritom nie som si vedomy zo pri .jpg ukladani pouzivam nejake specialne parametre... Ta ista otazka plati aj pre .gif tie sa mi tiez nedari pridat...

Podporovane su formaty jpg, png aj gif. Resp. podporovane su vsetky graficke formaty, ktore nativna podporuje Java. JPAZ v tomto smere nepridava ziadnu funkcionalitu, len pridava "zjednodusujucu" vrstvu na pristup k tejto grafickej funkcionalite Javy. Mozes si vsimnut, ze aj v demo aplikacii SnowflakesCatcher su normalne pouzivat png, jpg aj gif obrazky. Rovnako v minulosti som sa nestretol s problemom, ze by sa mi obrazok nepodarilo nacitat. Co za vynimku ti hadze?

Cabernet píše:2.Co robi metoda setFrameIndex()? V dokumentacii som ju nenasiel, zrejme nastavuje pociatocny frame pri gifoch ale nie som si isty...

setFrameIndex je popisana v dokumentacii triedy Turtle: http://web.ics.upjs.sk/paz1a/files/jpaz/doc/index.html Nastavuje aktualne zobrazeny frame animovaneho tvaru korytnacky. Ak animovanie tvaru nebolo zapnute, tak sa na to da pozerat aj tak, ako pises, t.j., ze sa nastavuje pociatocny frame. Ako sme hovorili na workshope, na animovane tvary je mozno pouzit nielen animovane gify, ale aj png, jpg, atd. tak, ze vstup sa naseka na animacne snimky (frame-y).
<<

Cabernet

Príspevky: 31

Registrovaný: Uto Okt 08, 2013 5:44 pm

Poslať Pia Nov 22, 2013 10:57 am

Re: otazocky

FeroG píše:Mozes si vsimnut, ze aj v demo aplikacii SnowflakesCatcher su normalne pouzivat png, jpg aj gif obrazky. Rovnako v minulosti som sa nestretol s problemom, ze by sa mi obrazok nepodarilo nacitat. Co za vynimku ti hadze?


Nj, z projektu SnowflakesCatcher som pouzil obrazky na testovanie. Dam nacitat gif z tohto projektu, ide. Dam nacitat moj gif, nejde... Vsetko je samozrejme v spravnom adresari, keby nie java vyhodi peknu vynimku. Mne to vyhadzuje:

Exception in thread "main" java.lang.RuntimeException: Loading of the image file with URL file:...cestaKSuboru../player/zombie.gif failed.
at sk.upjs.jpaz2.ImageShape.constructShapeFromBuilder(ImageShape.java:579)
at sk.upjs.jpaz2.ImageShape.<init>(ImageShape.java:525)
at sk.upjs.jpaz2.ImageTurtleShape.<init>(ImageTurtleShape.java:50)
at Player.<init>(Player.java:12) <- Moja metoda setShape(new ImageTurtleShape("..."));
Stay hungry. Stay foolish.
Ďalší

Späť na PAZ1a

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.
Slovenský preklad.